80 km wel nuttig en noodzakelijk

80 km nuttig en nodig?

  • ja

    Stemmen: 7 10,9%
  • nee

    Stemmen: 57 89,1%

  • Totaal aantal stemmers
    64
...Ben benieuwd of de mensen sceptisch waren dat nu toe willen geven of dat ze volharden in het spuien van onzinnige tegenargumenten :?
Onzinnige tegenargumenten?????? Jij rijdt zeker nooit in de spits op de A13. De files richting Rotterdam explosief gegroeit, ze zijn minstens twee keer zo lang. De afgelopen maand begint de file om 14:30 en dan staat er om 18:00 minimaal 11 km file :( , wat vrij veel is voor een weg die maar 13 km lang is. Dit is tevens een langzaam rijdende file.

Bovendien moet de snelheid omlaag voor minder geluid en een betere luchtkwaliteit, echter Rotterdam Airport dat naast Overschie ligt mag wel onbeperkt groeien. Dit natuurlijk ten koste van de automobolist/motorrijder.
 
Ik weet niet of je recente satelietfoto's van Europa gezien hebt waarop te zien was dat boven Nederland de meeste vervuiling te zien was (behalve een klein streepje bij Overschie ;) ).

Zou best kunnen, en het zegt helemaal niets.

Amerika is een heel schoon land waar bijna niet vervuild word. Kijk maar op de satellietfoto's. Kan ik makkelijk beweren, want in het midden is de bevolkingsdichtheid vrij laag, dus gemiddeld zal het in dat land wel meevallen met minder dan 300 miljoen inwoners op dat gruwelijke grote stuk grond.
 
Ik weet niet of je recente satelietfoto's van Europa gezien hebt waarop te zien was dat boven Nederland de meeste vervuiling te zien was (behalve een klein streepje bij Overschie ;) ).
Dit is helemaal grote onzin :r , deze satelietfoto's zijn uitgezet naar de normen in het betreffende land. Dit houdt in dat alleen een normoverschrijding zichtbaar is op deze kaarten. Dus als een land geen normen heeft kunnen deze nooit overschreden worden en zullen dus nooit te zien zijn op de kaart. Dit verklaard ook waarom heel Zuid-Amerika en China niet te zien zijn op deze kaarten. In de Nederland zijn de normen het strengst, deze worden dus makkelijk overschreden dus daarom komt Nederland slecht naar voren.

Bovendien is de uitstoot van industrie/verkeer de afgelopen 30 jaar behoorlijk gedaald, dat we boven onze eigen normen uitkomen heeft voornamelijk te maken met de toename van het scheepsverkeer. Dit is namelijk behoorlijk gestimuleerd de afgelopen 30 jaar zonder dat er is gekeken naar de milieueffecten. Hier is de automobilist/motorrijder de dupe van.
 
Waarom moet de Nederlandse consument altijd weer de klos zijn om het zogenaamde mileu te redden?
In Amerika zijn ze de grootste vervuilers, en die doen er gewoon nix aan.
Alternatieve brandstoffen/motoren worden gewoon niet gemaakt omdat ze gewoon nog goed kunnen verdienen aan de olie. Dus eigenlijk is het zogenaamde mileu een centenkwestie.
Nergens op deze planeet zijn ze zo hysterisch met het mileu als hier.
Je kan wel roepen dat "die anderen" het allemaal moeten oplossen maar dat schiet niet op.
Maarruh, voor de rest heb je helemaal gelijk O-)

Ps: Zijn er nog plaatsen in Nederland tegenwoordig waar je 80 kunt halen in de spits? })
 
De Randstad is een van de gebieden met de meeste luchtvervuiling ter wereld, je kan wel roepen dat "die anderen" het allemaal moeten oplossen maar dat schiet niet op.
Maarruh, voor de rest heb je helemaal gelijk O-)

Ps: Zijn er nog plaatsen in Nederland tegenwoordig waar je 80 kunt halen in de spits? })
vluchtstrook of op ghostrider style rijden.
 
Je kan wel roepen dat "die anderen" het allemaal moeten oplossen maar dat schiet niet op.
Maarruh, voor de rest heb je helemaal gelijk O-)

Ps: Zijn er nog plaatsen in Nederland tegenwoordig waar je 80 kunt halen in de spits? })
ja hoor op de A29 richting brabant :P
gewoon twee baantjes breed
iedereen die door rijdt en niet de hele tijd op die klote rem staat te pompen
 
Files ontstaan door grote snelheidsverschillen en het remmen dat daarbij optreedt omdat de snellere figuur niet tijdig gast lost om zo zonder remlichten niet op de voorliggerte klappen.
Ook lieden die (in paniek of omdat ze zitten te snurken) zonodig (even) moeten remmen omdat ze wat dicht op de voorligger zitten zijn debet aan filevorming
Je hebt ook idioten die dicht op de voorligger BLIJVEN hangen en dat corrigeren door steeds even te remmen.
Door al dat onnodige gerem gaan de lieden erachter ook gezellig (in lichte paniek) meeremmen en ziet : het verkeer stroopt op en staat binnen de kortste keren stil : file :(

Ik rijd elke dag de A13 Delft - Ridderkerk v.v. en zie dit ontelbaar veel keren..
Afstand houden en domweg terugschakelen en op de motor de snelheid wat afremmen voorkomt die oplichtende rode lampjes aan de achterkant en daarmee duseen hoop onnodig gerem.

Bij het naderen van het 80km-gebied gaan we weer spontaan in de remmen (ze weten bij god niet hoe trajectcontrole werkt en al helemaal niet waar die zone precies begint en eindigt). Dus doorhengsten tot het 80km-bord en dan hup in de ankers.
Gezien het bovenstaande is het niet verwonderlijk dat er zo ellenlange files op die A13 ontstaan....

Het is ongetwijfeld waardat een 80km rijdende auto minder rotzooi produceert dan eentje die 100 of 120 of harder rijdt. Een in file rijdende auto is zo mogelijk nog smeriger.
Echter door de files die het 80km-bord indirect veroorzaakt wordt het effect ruimschoots teniet gedaan.
De vervuiling op het betreffende 80km-deel mag dan minder zijn, ervoor wil je niet weten wat voor smerigheid daar de lucht ingaat.

Moraal van het verhaal : alles zo constant mogelijk laten rijden, met zo min mogelijk snelheidsverschillen onderling.

Dus de hele A13 200km/h, incluis het Klein Polderplein is wellicht de beste oplossing.


:^

met een kleine verandering :)
 
Ik geloof best dat de doorstroming bij Overschie beter is dat je tegenwoordig in Rijswijk moet aansluiten wordt niet meegenomen in deze rapporten.
Bovendien wordt dit onderzoek gedaan door het SWOV, dit is het meest leugenachtige bureau dat er is.

Jullie weten toch wel dat er geen grotere leugenaars zijn dan statistieken. Je kan echt alles bewijzen.
ze nemen de a20 ook niet mee in die statistieken :P
 
iedereen weet toch dat bij een zelfde capaciteit de vloeistof twee keer zo snel moet stromen als de doorlaat gehalveerd wordt.

dus indien een snelweg van 4 rijbanen naar twee rijbanen versmalt, zou de snelheid van 100km/h naar 200 km/h moeten, om evenveel auto's door te laten per tijdseenheid

dus dat naar 80km/h en dan minder files snap ik niet zo :?
 
Laatst bewerkt:
Wel stoer dat je dit forum uitkiest om een dergelijke mening te gaan verkondigen :+
(Moet je in Nederland naar blijkt tegenwoordig toch voorzichtig mee zijn.)
 
........wat is nou 80 man ,dan kan ik met een spartamet de snelweg op :Z ....

op een landweggetje buiten de bebouwde kom mag ik hier 2min naar het oosten zelfs 10km/h sneller dan hier in NL op de snelweg. en ik mag nog 14km/h sneller rijden voordat ik geflitst wordt (van de voorkant :+ )
 
Ik weet niet of je recente satelietfoto's van Europa gezien hebt waarop te zien was dat boven Nederland de meeste vervuiling te zien was (behalve een klein streepje bij Overschie ;) ).

die foto geloof ik echt niet... het RUHRGEBIED en ANTWERPEN schoner dan NL ? wat een bullshit.
 
Wel stoer dat je dit forum uitkiest om een dergelijke mening te gaan verkondigen :+
(Moet je in Nederland naar blijkt tegenwoordig toch voorzichtig mee zijn.)

bedankt :)

en ik heb nog wel meer opzienbarende standpunten hoor.
 
Laatst bewerkt:
iedereen weet toch dat bij een zelfde capaciteit de vloeistof twee keer zo snel moet stromen als de doorlaat gehalveerd wordt.

dus indien een snelweg van 4 rijbanen naar twee rijbanen versmalt, zou de snelheid van 100km/h naar 200 km/h moeten, om evenveel auto's door te laten per tijdseenheid

dus dat naar 80km/h en dan minder files snap ik niet zo :?

Het enige dat je over het hoofd ziet zijn de op- en afritten anders ging je wiskundege berekening wel op. Als je nu 2 keer zo hard rijdt, ben je 2 keer zo snel bij de afrit en sta je daar vast met zijn allen.
 
daar sta ik ook vast als ik 50 rij op de snelweg hoor. :+

wel eens ooit bij oog-in-al op de a2 gestaan ? of voor veenendaal op de A12 of bij oss op de A50 of bij Cuijk op de A73 of bij Helden op de A67 ? of of of .... daar sta je met 100/120 MAX al 700m VOOR het begin van de afrit op de vluchtstrook
 
120 is goed, 100 km/u kan nog wel... maar lager :?
Over aantal jaren hebben we dan alleen maar "langzaam-rijdend tot stilstaand" verkeer op de wegen omdat je niet meer harder mag rijden dan 30 :+

Kom op, dit slaat nergens meer op B|
 
80 km bij Overschie, dus iedere dag 13 km file vanaf Ypenburg.
Kortom, ook file ter hoogte van Delft, dus daar dan ook maar 80. Even later hebben we een snelwegsysteem in Nederalnd waar je enkel 80 kan rijden, dat komt mooi uit, zijn dat onze provinciale wegen geworden die we nu tegenwoordig eigenlijk helemaal niet meer hebben. Dir komt door de fijne politiek die alles via snelwegen wilde later rijden, waardoor er om de 2 km een op/afrit is, EN JUIST DEZE VEROORZAKEN DE FILE'S.
We hebben geen 80 km wegennet meer, dus moet al het lokale verkeer via de snelweg, en heb je dus file's.

Kortom, over een tijdje degraderen we al die 2baans "snelwegen" waar dan nog maar 80 gereden mag worden tot provinciale wegen, en leggen mooie 4 baans snelwegen neer. Probleem opgelost, rijden we niet meer op wegen uit de jaren '60, en kunnen we ons ten minste weer een transport en doorvoerland noemen, voordat dadelijk oa de Rotterdamse haven niet meer de grootste is, en al het scheepvaart verkeer voor de rest van Europe uitwijkt naar Bremen of zo.
 
Ik blijf er bij dat motorfietsen bij 80 minder efficient functioneren dan bij 120km/u, en daarom dus een gedifferentieerd snelheidsregime legitiem is.:/
M.a.w. voor vrachtwagens bijv. 90
voor auwto's bijv. 100
en voor motoren bijv. 160.

En doelgroepstroken, ook een iddel om snelverkeer van de treuzelaars te scheiden.
 
men moet dat stukkie bij delft ff door trekken!! dat heeft zin !! geluid /brandstof /tijd ,dus milieu in algemeen !!
gewoon doen !! niks milieu activisten !! kop houwen neerleggen !!

FF
 
Oke dan ..

[me]Phr3ak snapt dan even iets niet :o
[/me]


Leg jij mij eens dan uit, wat voor nut heeft het om op een leeg stuk snelweg midden in de nacht 80 km/u te moeten rijden :?

[me]Phr3ak ziet daar niet echt het nu van in ;)
[/me]


En als ze iets willen afdwingen o.i.d. dan wordt het na mijn idee al gauw op de milieubelasting afgeschoven door die linkse boomknuffelaars ;)
 
dan wordt het aka mystic twov en is ie niet meer te vinden.
Moeten de M-F radicalen met helm met spiegelvizier en rituele kettingsloten op tijd op pad voordat deze ongelovige onderduikt...
(hiermee wil ik niemand kwetsen of op ideeen brengen)
 
waarom de maxsnelheid niet afschaffen en iedereen zelf verantwoordelijk laten zijn voor zijn/haar rijstijl...

als je dan in de file komt te staan dan heeft niemand meer te zeiken..
moeten ze maar harder/zachter rijden....
 
Moeten de M-F radicalen met helm met spiegelvizier en rituele kettingsloten op tijd op pad voordat deze ongelovige onderduikt...
(hiermee wil ik niemand kwetsen of op ideeen brengen)

niet grappig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan