90mm zuiger

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.614
10.711
Andere kant van de evenaar
Jongens en meisjes,

Is er iemand die weet of er motoren zijn met een zuiger diameter van 90mm?
En als je weet of die er zijn, wil je mij dan ook zeggen welk merk en model dat is?

Ik heb een goedkope Subaru gekocht, maar die blijkt achteraf niet zo goedkoop te zijn ;)
Ik moet overmaatse zuigers hebben, die of heel duur zijn, of niet te vinden.
Toen bedacht ik mij dat er misschien een 500cc 1 cilinder, of een 1000cc 2 cilinder motor is die hopelijk een 90mm zuiger heeft..

Mijn dank is evenredig aan uw goedheid
 
Voor oude Volvo B200 turbo motoren zijn er diverse (gesmede) 90mm zuigers leverbaar. Die worden gemaakt door de firma Omega pistons in Engeland en zij leveren bij mijn weten ook maatwerk.
 
Aha! Yamaha TRX 850 8-)
bore x stroke: 89,5 x 67,5 mm

De eerste overmaat zou dan precies 90mm moeten zijn.

Ik denk dat die diameter lang niet het enigste is waar je op moet letten,wat denk je bijv, van de hoogte en dikte van je pistonpen
Er zijn zo veel verschillen mogelijk ,dat ik denk dat het een onmogelijke opdracht is
Oh, zo heeft de zuiger van een TRX uitsparingen voor 5 kleppen ipv. 4 :X
 

katalogus van kolbenschmid ( KS)


is 90 mm een vaste waarde dan, kun je niet naar groter , JE heeft 92 mm subaru zuigers bv
Hoeft hij alleen zijn blok er maar even uit te halen en de cylinders op laten boren en dat als nu al de zuigers te duur zijn,waar heb je het over
 
Ik denk dat die diameter lang niet het enigste is waar je op moet letten,wat denk je bijv, van de hoogte en dikte van je pistonpen
Er zijn zo veel verschillen mogelijk ,dat ik denk dat het een onmogelijke opdracht is
Goed dat je het zegt, daar had ik na 33 jaar sleutelen totaal niet aan gedacht...
 
Is er geen revisie bedrijf aan de andere kant van de wereldbol om daar eens te informeren wat een zuiger kost die past .
Ik heb een dorp verderop een bedrijf die me al vaker voor een betaalbedrag van alles in een blok heef geholpen
Zoals een Yamaha tt600r voorzien van uitlaatkleppen van een Hyundai die koste maar een derde dan die van Yamaha en zijn beter .
Gewoon binnen stappen geef je vaak een betaalbaar alternatief
 
Laat je daardoor niet helemaal beperken, heb zelf al eens een setje zuigers nabewerkt die eigenlijk niet voor dat blok bedoeld waren ( klepuitsparing) en na een weekje dremelen en wegen 6 perfecte zuigers gefabriceerd
Ik ben daar ook helemaal niet bang voor!!

Ik ben voornamelijk aan het kijken wat de (on)mogelijkheden zijn. Alle opties staan nog open.
 
Is er geen revisie bedrijf aan de andere kant van de wereldbol om daar eens te informeren wat een zuiger kost die past .
Ik heb een dorp verderop een bedrijf die me al vaker voor een betaalbedrag van alles in een blok heef geholpen
Zoals een Yamaha tt600r voorzien van uitlaatkleppen van een Hyundai die koste maar een derde dan die van Yamaha en zijn beter .
Gewoon binnen stappen geef je vaak een betaalbaar alternatief
Deze wil niet zo veel doen.
 

katalogus van kolbenschmid ( KS)


is 90 mm een vaste waarde dan, kun je niet naar groter , JE heeft 92 mm subaru zuigers bv
90 is al groot, ik heb aan 92mm gedacht, heb ik 200cc meer, maar dan moet er ook een nieuwe nikasillaag in..
 
@K@W@: zoals ik het nu lees zijn de zuigers stock 90 en zijn die zeldzaam/onbetaalbaar.
Neen, stock is 89.2mm, 89,2 +0.25 is voldoende, maar kan ik niet vinden aftermarket, dealer is niet goedkoop, om het voorzichtig te zeggen, en dan moeten er ook nog zuigerveren bij..

Ik kan het wel vinden eigenlijk, en betaalbaar ook, maar zend niet buiten de USA...
 
Aha! Yamaha TRX 850 8-)
bore x stroke: 89,5 x 67,5 mm

De eerste overmaat zou dan precies 90mm moeten zijn.


Oh, zo heeft de zuiger van een TRX uitsparingen voor 5 kleppen ipv. 4 :X

Naar dit soort info was ik op zoek!!
Deze ga ik nader onderzoeken, could be a winner! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan