Dat herken ik wel. Op smalle landwegen ging men goed de soms zachte berm in als ik met mijn sterke 4 wiel aangedreven Touareg eraan kwam. En dat terwijl deze prima in staat was de omweg door het weiland te nemen als het wat te krap zou worden.Ja, dat verschil in auto's was mij ook opgevallen.
Alleen in de Polo van mijn vriendin ineens veel agressie van achteren, in mijn eigen Citroën C5 of Chrysler Stratus geen hond te bekennen.
Er gaat toch een rare psychologie van uit.
Het gekste was nog wel toen ik een Trabant had, die werd enkele meters na een rotonde al ingehaald.
En dat op een weg met tegenliggers.
Bovendien knalden ze er vaak vlak voor een rotonde voor, terwijl mijn remweg dat eigenlijk niet aankon. (zweet!)
De polo welke ik hierna had kon niet op een zelfde reactie rekenen, daarmee kon ik dan weer de berm in...
Op de transit van mijn vader hebben we sterk reflecterende stickers in de vorm van pijlen op de spiegels geplakt. Was zwarte vinyl tape van 3m, goed spul.
Er was namelijk al eens een spiegel vanaf gereden daar doordat de ander niet aan de kant wilde...
Daarna geen problemen meer gehad.
Het was nog steeds de zelfde bus maar van afstand leek het anders.
Hoe anders mensen risico's inschatten terwijl een polo tegen je aan net zoveel pijn doet als een Touareg.