A1 motor opvoeren door middel van groter blok

Ja, dat verschil in auto's was mij ook opgevallen.
Alleen in de Polo van mijn vriendin ineens veel agressie van achteren, in mijn eigen Citroën C5 of Chrysler Stratus geen hond te bekennen. _O-
Er gaat toch een rare psychologie van uit.

Het gekste was nog wel toen ik een Trabant had, die werd enkele meters na een rotonde al ingehaald.
En dat op een weg met tegenliggers. _O-
Bovendien knalden ze er vaak vlak voor een rotonde voor, terwijl mijn remweg dat eigenlijk niet aankon. :') (zweet!)
Dat herken ik wel. Op smalle landwegen ging men goed de soms zachte berm in als ik met mijn sterke 4 wiel aangedreven Touareg eraan kwam. En dat terwijl deze prima in staat was de omweg door het weiland te nemen als het wat te krap zou worden.
De polo welke ik hierna had kon niet op een zelfde reactie rekenen, daarmee kon ik dan weer de berm in...

Op de transit van mijn vader hebben we sterk reflecterende stickers in de vorm van pijlen op de spiegels geplakt. Was zwarte vinyl tape van 3m, goed spul.
Er was namelijk al eens een spiegel vanaf gereden daar doordat de ander niet aan de kant wilde...
Daarna geen problemen meer gehad.
Het was nog steeds de zelfde bus maar van afstand leek het anders.

Hoe anders mensen risico's inschatten terwijl een polo tegen je aan net zoveel pijn doet als een Touareg.
 
Ik vind het een top idee van TS, nog bezig met lessen en in gedachten nu al motoren aan het opvoeren. Kijk nu al uit naar het moment dat je legaal op een Hayabusa mag stappen, wordt de wereld echt een stuk beter van :')
 
Of we zelf allemaal de braafsten zijn geweest :N handig is t niet.......
 
Ik vind het een top idee van TS, nog bezig met lessen en in gedachten nu al motoren aan het opvoeren. Kijk nu al uit naar het moment dat je legaal op een Hayabusa mag stappen, wordt de wereld echt een stuk beter van :')

Orgaan donoren blijven ook nodig. :X
 
Héél stiekum, begrijp ik TS wel..
Levensgevaarlijk zo'n 11kw dingetje..

Nog niet eens zo gek lang geleden is mijn (toenmalige) 8oo stil komen te vallen, en tijdlijk een '125 brommertje' gehuurd.
Levens gevaarlijk zo'n ding op de snelweg..
 
worden toch zat motoren "opgevoerd" dmv turbo of zwaarder blok?
 
Ik heb hier een tuningtip:
Mijn Honda CG125 gaat bij windstil, droog weer zo'n 90km/h max. Maandag een gebruikte en oerlelijke ruit gemonteerd. Luchtweerstand is een grote factor maar dit had ik niet verwacht. Bij lichte tegenwind en droog wegdek haalde hij 100km/h! Dat is een meer dan 10% hogere topsnelheid! En dat zonder het vermogen te verhogen.

cg.PNG
 
Héél stiekum, begrijp ik TS wel..
Levensgevaarlijk zo'n 11kw dingetje..

Nog niet eens zo gek lang geleden is mijn (toenmalige) 8oo stil komen te vallen, en tijdlijk een '125 brommertje' gehuurd.
Levens gevaarlijk zo'n ding op de snelweg..
:Y

Ik ben in januari door een kettingbotsing onderuit gereden op de snelweg met een CBR250R.
Had nog een koud blok en deed het rustig aan, een onrustige auto sneed mij over de voorkant en reed rechts op illegale snelheid een stilstaande file in.
Nu een BMW G310R, en die slechts zeven pk meer = 34 pk maakt echt een wereld van verschil.
Kan nu makkelijk invoegen voor het overige verkeer dat aan komt stormen. :Y
Ik heb hier een tuningtip:
Mijn Honda CG125 gaat bij windstil, droog weer zo'n 90km/h max. Maandag een gebruikte en oerlelijke ruit gemonteerd. Luchtweerstand is een grote factor maar dit had ik niet verwacht. Bij lichte tegenwind en droog wegdek haalde hij 100km/h! Dat is een meer dan 10% hogere topsnelheid! En dat zonder het vermogen te verhogen.

Bekijk bijlage 1333170
Als die iets te rijk staat kan die ook een paar procent meer vermogen leveren bij koud weer. :+:+
 
Ik heb hier een tuningtip:
Mijn Honda CG125 gaat bij windstil, droog weer zo'n 90km/h max. Maandag een gebruikte en oerlelijke ruit gemonteerd. Luchtweerstand is een grote factor maar dit had ik niet verwacht. Bij lichte tegenwind en droog wegdek haalde hij 100km/h! Dat is een meer dan 10% hogere topsnelheid! En dat zonder het vermogen te verhogen.

Bekijk bijlage 1333170
Ruit er weer af, voeten op de duosteuntjes, plat op de tank en linkerhand op je rug, dan haalt hij de 120 wel. en een strak leren pak natuurlijk, hoewel een zwembroek ook goed schijnt te werken.
 
Ruit er weer af, voeten op de duosteuntjes, plat op de tank en linkerhand op je rug, dan haalt hij de 120 wel. en een strak leren pak natuurlijk, hoewel een zwembroek ook goed schijnt te werken.

Haha, jaja. Bij de 110 zal een CG over z'n toeren gaan. En de ruit geeft een hogere top dan plat op de tank. Al geprobeerd natuurlijk.
Maar alle gekheid op een stokje, ik ga voor zo goedkoop mogelijk verplaatsen. En de CG is het goedkooptste totaalplaatje na fietsen. En nog leuk ook voor woon werk.
 
De aanschaf was 700. Waarschijnlijk te veel maar had geen zin om in Duitsland te gaan winkelen waar ze meer voorkomen. (was eigenlijk op zoek naar een SH150 maar deze CG kwam dichtbij langs)

Bij goed onderhoud zal dat wel zoiets blijven bij verkoop. Onderdelen zijn goedkoop, check CMSNL maar eens. Daarnaast zijn er op Aliexpress zat delen te vinden voor belachelijk lage prijzen omdat het een algemeen ontwerp is. Door de gesloten kettingkast kan er dus makkelijk een licht lopende o-ring loze kettingset van 5 tientjes op (Afam)
WA+ verzekering is dankzij een aantal schadevrije jaren iets van 2,10 in de maand. Bij rustig rijden doet hij tussen de 1:40 a 1:45. Wegenbelasting is de grootste klapper omdat die voor alle motoren rond de 30 in het kwartaal zit.

Klepstellen kan met de tank er nog op. Olie moet wel vaker gewisseld worden, om de rond 3000km. Omdat er maar 1 liter olie in gaat valt het over de kilometers nog wel mee. Er zit geen filter in, alleen een gaasje voor grote brokken.
Luchtfilter is een filter om in te olieen. Zolang er geen vogels aangezogen worden dus alleen af en toe even schoonmaken en wat olie erop.

Enige minpunt is dat hij langzaam is en dat je vaak aangezien en behandeld wordt asl brommer.
 
Ik deel je mening en inderdaad kijkt men anders naar een lichte motorfiets dan naar een zware machine.
Ik ervaar dat al een tijdje en elke keer verbaas ik me erover hoe mensen in elkaar steken.
Ik rijd dus met een 125cc gebakje maar ook met een 500cc machine.
Die 500cc is niet eens een dikke fiets ofzo maar wel ene die redelijk doorgaat als ‘echte’ motorfiets.
Zodra ik rondrijd op de 125cc wordt ik 9 van de 10 keer straal genegeerd zodra ik een mede collega motorrijder tegenkom.
Zwaaien/groeten is er dan niet bij en ondanks dat ze mij zien vinden ze dat ik geen echte motorrijder ben.
En geloof me: ze zwaaien echt niet omdat ze denken dat ik op een brommer rijdt hoor.
Zodra ik op de 500cc stap en dan weer collega motorrijders tegenkom zwaaien/groeten ze weer.
Ik steek doorgaans geen handje op als eerste dus de tegenpartij begint vaak als eerste te zwaaien.
Hoe bijzonder en verdomde jammer dat als ik op de 500cc rijdt men wel naar mij zwaait/groet en als ik op de 125cc rondrijd negeren ze me.
Ik rijd met mijn 500cc rond de 12500 per jaar en met de 125cc doorgaans zo’n 2500km
Ik ben absoluut geen mooiweer rijder maar rijd met de 125cc alleen met droog en goed weer.
De 500cc draaid het hele jaar door en is mijn werkpaard.
En dan het meest frappante........zodra ik met volledige motorkleding outfit op mijn 500cc machine rijd dan zwaait/groet men 9 van de 10 keer.
Maar........er zijn dagen bij dat ik op de 500cc machine met alleen maar doorsnee kleding zit.
En dan.....wordt er niet meer gezwaaid/gegroet naar mij.
Waarom? Omdat men mij dan ziet als een yuppie in normale kleding op een motorfiets.
En dan zitten er van die gasten bij die als mooiweer rijders nog geen 2000km draaien in een seizoen.
Ik ben met dat soort gasten wel klaar kan ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik steek doorgaans geen handje op als eerste dus de tegenpartij begint vaak als eerste te zwaaien.
Als iedereen dat doet wordt er helemaal niet meer gezwaaid.
Niet dat ik dat erg zou vinden, maar je geeft nu anderen de schuld van je eigen gedrag.
 
Ik ervaar dat al een tijdje en elke keer verbaas ik me erover hoe mensen in elkaar steken.

En geloof me: ze zwaaien echt niet omdat ze denken dat ik op een brommer rijdt hoor.

Ik steek doorgaans geen handje op als eerste dus de tegenpartij begint vaak als eerste te zwaaien.

Maar........er zijn dagen bij dat ik op de 500cc machine met alleen maar doorsnee kleding zit.
En dan.....wordt er niet meer gezwaaid/gegroet naar mij.
Waarom? Omdat men mij dan ziet als een yuppie in normale kleding op een motorfiets.
En dan zitten er van die gasten bij die als mooiweer rijders nog geen 2000km draaien in een seizoen.
Ik ben met dat soort gasten wel klaar kan ik zeggen.

Ik verbaas me er ook wel eens over hoe mensen in elkaar steken.
Bijvoorbeeld wanneer er door iemand een aanname wordt gedaan, waar hij dan zelf verbaasd over is.

Als je op een licht motortje rijdt en jezelf niet gedraagt zoals jij een motorrijder graag ziet (zwaai), dan is de kans aanwezig dat je door anderen ook gewoon als brommerrijder wordt aangezien.

En dan heb je ook nog van die mensen die zich gedragen als mooi weer rijders (die herken je wel; doorsnee kleding, niet zwaaien) die zelf niet zwaaien, maar zich dat wel van anderen verwachten:P

Met lichte motortjes vind ik niets mis, maar er is net zo min mis met mensen die het nut van een licht motortje niet inzien én zij die een naderende lichte motor niet kunnen onderscheiden van een schakelbrommer.
 
Ik ben een ouwe lul van 44 die net uit de kast is gekomen, durf er eindelijk voor uit te komen dat ik een 125cc wel leuk vind, en ben er trots op😋
Ik rijd er in de stad op, als een brommer, wel helm, maar verder kleding aan wat ik op dat moment draag.
Als ik de dikke uitlaat, trek ik wel motorkleding aan, is warmer, en durf er beter de chickenlines mee weg te poetsen
 
Ben eigenlijk wel benieuwd of ts inmiddels op een echte motor rondrijdt?
We zijn inmiddels anderhalf jaar verder....
 
Ben zelf een nog ouwere lul en rijdt ook al een tijdje met zeer veel plezier op mijn 125cc rond.
Ook ik doe dat in de gewenste kledij waarin ik dan zin heb.
Met de CB500 trek ik doorgaans wel mijn leer of syntheet aan omdat de snelheid daarmee doorgaans hoger ligt en er veelal snelweg en provinciale wegen mee worden gepakt.
Het beste van 2 werelden zeg ik altijd: een lichte 125cc brommert voor het stadswerk en rondje om de kerk en de zwaarder machine voor de overige taken.
Zolang ik ze kan betalen blijven ze in mijn hangar staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan