A1 Rijbewijs halen

Bartem

Rookie
18 okt 2019
3
1
Ik wil graag mijn A1 halen, maar veel motorrijscholen bij mij in de buurt zeggen dat ze alleen nog A2 of A doen.
Weet iemand een rijschool die A1 doet in de buurt van Schoonhoven ZH? En hoeveel dit over het algemeen kost.
 

1e hit op google.

Prijs verschilt of je een beetje kan rijden of niet. Sommige zijn met 900 klaar, anderen met 2000 nog niet.

Vergeet ook niet dat je nog een helm en pak moet kopen, ben je ook gemakkelijk 500 euro verder
 
Ik ben vrij breed en lang en heb op mijn 18e ook mijn A1 gehaald. Toen heb ik een Honda CBR125R gekocht, dus niet perse de snelste A1 motor.

Hoe leuk het ook was in het begin, heb ik pas echt leren rijden met A2. Ook was ik een gevaar op de weg met dat ding want je gaat kamikaze acties uithalen omdat ie zo traag is. Ik zeg niet dat ik er spijt van heb, maar ik zou het niet nog een keer doen.

Als je je auto rijbewijs nog niet hebt dan zou ik eerst daar voor gaan. En anders zou ik echt nog even denken of je een snelle A1 motor kan betalen en wilt. Of dat je liever wacht

Sorry voor het pessimistische bericht
 
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik twijfel er zelf ook nog een beetje over, heb mijn B rijbewijs al wel.
Alleen rijd nu eigenlijk altijd op een opgevoerde brommer (honda mtx uit 1981) ik zie het meer als een legale opgevoerde brommer.
 
Hoe oud ben je? Qua geld is het misschien beter om te wachten tot je 21 bent en voor A code 80 kan. In Oud-Beijerland kan je bij Jo t Jong voor A1 maar dat is net wat te ver weg denk ik..
 
Ja, dat dacht ik ook. Maar een opgevoerde twee takt maakt je zonder moeite in. Je hebt alleen geen gezeik met rollerbanken, maar je wordt wel van de weg geplukt omdat ze je als brommer aanzien
 
En ja de twee jaar duurt lang. Maar je gaat je motor niet opvoeren. Dat is te duur en je pakt te weinig winst. Bovendien ben je niet meer verzekerd. Op A1 duurt 2 jaar ook lang. Ik spreek uit ervaring
 
Ik wil graag mijn A1 halen, maar veel motorrijscholen bij mij in de buurt zeggen dat ze alleen nog A2 of A doen.
Weet iemand een rijschool die A1 doet in de buurt van Schoonhoven ZH? En hoeveel dit over het algemeen kost.
Haan op de Slaak in Rotterdam is nog redelijk goed te doen vanuit Schoonhoven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan