Heeft niets te maken met 'minder' zijn. Je hebt gewoon niets over kwa vermogen met een 125, en je hebt al helemaal geen koppel. Gas dicht= veel snelheidsverlies en tig tandjes terug. En dan heb ik het nog over vol vermogen, geen 11kw. Daarmee zou ik al helemaal niet op de snelweg komen. Dan zit je continu op max snelheden te rijden wil je met het verkeer mee.
Je moet een motor gebruiken waar hij voor gemaakt is vind ik. En dat is niet snelweg igv een 125. Tuurlijk, alles kan. En tuurlijk vind je alles leuk als je net je rbs hebt. Dat doet echter aan de geschiktheid niets af.
Ik zou 2t kopen voor 11kw. Die zijn veel sneller dan hun 4t vriendjes, vanwege de extra arbeidsslag.
Denk dat onderhoudskosten eender zijn. 2t heeft weer geen carterolie en kleppen. Ze zijn wel gevoeliger, al hangt dat ook voor 95% vd baas af..
Als je echter vnl (snelweg) wil sukkelen/of wil toeren, dan beter 4t, dan verveelt een 2t zich dood.
Ik heb zelf een mito 125 zoals je ziet onder mijn foto. 2 mito's zelfs. Dus ja ik spreek uit ervaring. Zat mee gereden, óók vb met harde wind en dat is gewoon drama. Een 100 weg gaat nog wel, daar red je toch meestal niet >80.
Enne, idd, vrachtwagens rijden in de weg, zeer zeker, daar gewone verkeer vaak 120 en soms 130 mag.
Je moet te veel je best doen om snelheden van 120 en meer vol te houden met een 125. Als je keer moet wachten met inhalen kun je tig keer terugschakelen en weer wachten..Snelheid die je kwijtraakt heb je niet zomaar terug.
Sorry maar met 90/100 op een 120 weg gaan rijden?? Daar rij ik geen motor voor. Ik heb geleerd vlot te rijden met rijles.
Misschien hebben jullie verder geen ervaring met zwaar. Ik wel, ik rij vrijwillig 125. Als je met vb een Fireblade op de snelweg gereden hebt, zoals ik, wil je dat NEVEREVER met een 125. Zelfs met de Blade was het niet echt supercomfi.
Alles kán maar of je het moet wíllen is de vraag. Als je net je rbs hebt is alles leuk, tuurlijk, maar als je bijna 20jr je rbw hebt zoals ik is het dan nog leuk? Nee. Daar is een 125 niet voor. Zonde vd km's. Daar verslijt ik mn zuigers niet voor.Bovendien is constante snelheid niet goed (voor 2t). Ik trek de mito's ook wel eens door tot 140/150 hoor, maar écht niet dat ik die snelheid blijf rijden. Daar heb ik de auto voor.
Een 125cc is geen woonwerk ding, tenzij je 10-20km van je werk woont ofzo en je binnendoor kunt dan is het fun.(ik woon 90km van mn werk vandaan)