Kawasaki Ninja 250SL
Type motor: Vloeistofgekoelde viertakt ééncilinder
Cilinderinhoud: 249cc
Maximaal vermogen: 20.6kW (28PK)
Maximaal koppel: 22.6Nm
Remmen voor: enkele 290mm schijf (ABS), remklauw met dubbele zuigers
Remmen achter: 220mm schijf (ABS), remklauw met dubbele zuigers
Tankinhoud: 11 liter
Rijklaar gewicht: 150kg
Topsnelheid: +/- 160km/u (
)
Prijs: 4999 euro
Is het wat of niet? Dit soort lichte éénpitters heb ik een zwak voor.
Qua topsnelheid ook genoeg om mee te komen met het verkeer en om het motorrijden te leren. Goed, het is geen 35kW, maar juist het werken om op snelheid te komen kan ook erg leuk zijn, daarnaast zal de verzekeringspremie iets lager zijn. Zodra ik de kans krijg, neem ik een demo mee bij de importeur.
Eigenlijk een directe concurrent van de CBR250R, maar dan iets naakter. Nu heb je alleen ook de CBR300R, die ietsje meer vermogen zal hebben (niet veel). Yamaha komt dan weer met de R3 (321cc) om de Ninja 300 (296cc) van de 300cc-troon te stoten. Zal mij niets verbazen als er een Ninja 350 komt.
Anyway... ben ik de enige die dit een leuk ding lijkt, of zijn er meer mensen?
Type motor: Vloeistofgekoelde viertakt ééncilinder
Cilinderinhoud: 249cc
Maximaal vermogen: 20.6kW (28PK)
Maximaal koppel: 22.6Nm
Remmen voor: enkele 290mm schijf (ABS), remklauw met dubbele zuigers
Remmen achter: 220mm schijf (ABS), remklauw met dubbele zuigers
Tankinhoud: 11 liter
Rijklaar gewicht: 150kg
Topsnelheid: +/- 160km/u (
Prijs: 4999 euro
Is het wat of niet? Dit soort lichte éénpitters heb ik een zwak voor.
Qua topsnelheid ook genoeg om mee te komen met het verkeer en om het motorrijden te leren. Goed, het is geen 35kW, maar juist het werken om op snelheid te komen kan ook erg leuk zijn, daarnaast zal de verzekeringspremie iets lager zijn. Zodra ik de kans krijg, neem ik een demo mee bij de importeur.
Eigenlijk een directe concurrent van de CBR250R, maar dan iets naakter. Nu heb je alleen ook de CBR300R, die ietsje meer vermogen zal hebben (niet veel). Yamaha komt dan weer met de R3 (321cc) om de Ninja 300 (296cc) van de 300cc-troon te stoten. Zal mij niets verbazen als er een Ninja 350 komt.
Anyway... ben ik de enige die dit een leuk ding lijkt, of zijn er meer mensen?