Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar volgens mij mag je met een pre 2013 BE rijbewijs 'maar' een max. totaalgewicht rijden van 8000kg?Veldhuizen maakt dat soort mazen in de wet voertuigen.
Ook bussen waar 6,5 ton aan de haak mag.
iveco bus 10 ton luchtgeremd aanhanger luchtgeremd kuiper
€ 25.000,00
≥ iveco bus 10 ton luchtgeremd aanhanger luchtgeremd kuiper — Bestelauto's — Marktplaats
Iveco Daily 50C18 met dubbel cabine lucht geremdbouwjaar 2007kenteken 58-VFD-310 ton totaal gewicht6500 kg trekgewichtlucht geremdkm 293.400aanhangerlink.marktplaats.nl
Ik weet niet zeker of dit Veldhuizen is trouwens.
Maar hier mag je ook niet mee rijden als je ma 2013 aanhangerrijbewijs hebt gehaald.
Tsja, zo zie ja maar weer dat de regelgeving best ingewikkeld (te onthouden) isDie regel ken ik dan weer niet. En dat zou ook vreemd zijn want dan zou er geen markt zijn voor bovenstaande iveco.
En veldhuizen maakt ook be opleggers tot 12 ton. Met luchtremmen en abs e.d. Die zou dan ook niemand mogen rijden.
Ja toyota/lexus heeft hybride echt belachelijke trekgewichten.En daar zit/zat nog een extra kanttekening bij dacht ik dat het alleen maar mag mits je rijbewijs BE van voor een bepaalde datum is
Ik dacht 2013 zo uit mijn hoofd.
Ik heb mij BE al voor mijn 19e gehaald, dus dat is al veeeeeeel langer terug
Ik heb vorig jaar een 3,5T aanhanger gekocht en toen ben ik er ook ingedoken want er waren nogal.wat mensen die zeiden dat ik alsnog geen aanhanger mocht trekken die meer dan 2T max gewicht zou kunnen zijn omdat mijn auto dat niet mag trekken.
Daar is nogal wat verwarring over schijnbaar.
Uiteraard weegt een 3,5T kar zelf ook al aardig wat (iets meer dan 800 kilo), dus je gaat wel vrij snel alsnog richting t max trekgewicht van de auto.
Daar moet je ook aan blijven denken.
De lexus van mijn werk mag (vanwege hybride) max 750 kg geremd en ongeremd trekken.
Die mag 'm dus leeg al niet eens trekken...
Maar zo'n F1 zijspan zal wel niet hel erg zwaar zijn denk ik?
Er zijn niet zo heel veel auto's die echt 3,5T trekgewicht hebben. Dan kom je al vrij snel in de grotere bussen terecht ( Renault Master enzo) of de echte kartrekkers zoals een Patrol of een ML
Zal ik eerlijk zeggen dat ik dat niet eens wist totdat een collega mij er op aansprak... diens vader reed een Toyota hybride...Ja toyota/lexus heeft hybride echt belachelijke trekgewichten.
Daarom naar een concurrent gestapt die ook hybride heeft maar dan 1300 kg trekgewicht.
335 x 180...waarom zo groot...? Een F1 span is toch niet zo lang en breed? En als het om die banden/wielen gaat... die kun je ook kwijt op een 'verdiepingsvloer' in de kar.Hi allen,
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar ik heb een vraag.
Ik ga dit jaar zijspan racen met een RCN f1 span en heb hiervoor nog een aanhanger nodig.
Hebben mensen ideeen waar ik een passend (335x180 en liefst huif of gesloten en TMM niet hoger dan 2000kg) kan huren of lenen?
Ik woon zelf in Alkmaar en daar staat de span ook maar alles wat ik tegenkom is richting limburg.
Eerste race is 16-17 april in Croix en heb dus iets nodig van 15 tot 18 april.
Dus hebben mensen ideeen waar ik zoiets kan vinden of hebben mensen zelf iets staan?
mvg,
Ruben de Smidt
Sidecar Experience 2022
Helaas is dit wel zo. Daadwerkelijk maten zijn 320x165 maar een beetje speling kan geen kwaad en dus is 335x180 de volgende standaard maat335 x 180...waarom zo groot...? Een F1 span is toch niet zo lang en breed?
Let op: De regels voor rijbewijs BE zijn in 2013 veranderd. Heeft u het rijbewijs BE gehaald voor 19 januari 2013? Dan gelden voor u andere regels. U mag iedere aanhanger of oplegger gebruiken. Er is geen grens aan het lege gewicht + laadvermogen. Let wel op dat uw trekhaak het gewicht aan kan. Dit heet de maximale trekhaaklast. Die moet groter zijn dan wat de aanhanger met lading samen wegen. De maximale trekhaaklast staat vermeld in het kentekenbewijs of instructieboekje van de auto. Of op de website van de RDW bijMaar volgens mij mag je met een pre 2013 BE rijbewijs 'maar' een max. totaalgewicht rijden van 8000kg?
Veldhuizen maakt dat soort mazen in de wet voertuigen.
Ook bussen waar 6,5 ton aan de haak mag.
iveco bus 10 ton luchtgeremd aanhanger luchtgeremd kuiper
€ 25.000,00
≥ iveco bus 10 ton luchtgeremd aanhanger luchtgeremd kuiper — Bestelauto's — Marktplaats
Iveco Daily 50C18 met dubbel cabine lucht geremdbouwjaar 2007kenteken 58-VFD-310 ton totaal gewicht6500 kg trekgewichtlucht geremdkm 293.400aanhangerlink.marktplaats.nl
Ik weet niet zeker of dit Veldhuizen is trouwens.
Maar hier mag je ook niet mee rijden als je ma 2013 aanhangerrijbewijs hebt gehaald.
jeemig, ik heb zelf classic spannen maar die zijn toch wat smaller en vooral een heel stuk korter.Helaas is dit wel zo. Daadwerkelijk maten zijn 320x165 maar een beetje speling kan geen kwaad en dus is 335x180 de volgende standaard maat
In de UK zie ik wel F1 en F2 spannen in "busjes" maar die maken een vlakke vloer bovenop de wielkasten en trekken 'm dan met een liertje via oprijplanken naar binnen.Op moment lijkt het of deze : Bak te worden of het wordt een plateau wagen met een zuil erover .
Busje wordt hem niet omdat dit altijd ruimte bij de wielkasten hebben en dan gaat de span niet passen.
Wordt echt tijd dat er een E achter B gehaald gaat worden maar helaas zijn de wachttijden zolang dat eer dat ik die haal t seizoen al voorbij is.
LCR heeft een aantal jaren stroomlijnen geleverd met een afneembaar neusje. In de jaren dat het wk niet alleen in Europa werd verreden waren er wedstrijden in zuid Afrika, Australië en de VS en een vliegtuig krat was net te kort.jeemig, ik heb zelf classic spannen maar die zijn toch wat smaller en vooral een heel stuk korter.
Maar het scheelt voor maatvoering misschien ook wel als je de stroomlijn er af laat en die op een "verdieping' boven in de aanhanger legt?
Harley Davidson FLHTC Electra Glide Classic met EML GT3E zijspan. De combinatie bouwjaar 1990 is volledig aangepast voor zijspan gebruik en rijdt daar door echt zeer comfortabel. Absoluut geen zelfbouw project maar een goed en professioneel aangepaste motor voor zijspan gebruik. Deze motor is ook op de correcte wijze bij de RDW op kenteken (ML-79-NN) geregistreerd als een motor met zijspan L4e. Export is daarom ook geen enkel probleem. De vering en geometrische afstelling is vorig jaar nog helemaal nagelopen door Ad van Gils, EML dealer in Breda. Afgelezen tellerstand: 27356km. Werkelijk 127356km en die loopt nog op wat geen enkel probleem is voor deze oer sterke en super betrouwbare EVO motor. De motor is keurig door mij zelf onderhouden, geen cent op bespaard en loopt zoals een EVO1 hoort te lopen. Voorzien van een trekhaak voor een bagage aanhangertje mocht je niet genoeg plek hebben aan de zeer ruim voorziene bagage ruimte op de motor zelf. Tevens is er een Garmin Zumo 550 gemonteerd gekoppeld aan een autocom systeem zodat je onderweg kan communiceren met eventuele passagiers. Momenteel gaat het geluid van de navigatie / Mp3 speler via de originele Harley radio die in de badwing gemonteerd is. Head set voor in de helm krijg je er bij. Momenteel zijn er Kerker turndown dempers gemonteerd de set Fishtaildempers (ongedempt) krijg je er bij. Lagere ruit gemonteerd de originelen ruit en originele spiegels krijg je er bij. Ik heb een Jims forceflow gemonteerd voor extra koeling anders wordt de olie temperatuur in de zomer misschien te heet. Originele dak van het zijspan is onbeschadigd en krijg je er natuurlijk bij. De buddyzit is helemaal heel maar de kenners weten dat een schappenvacht heerlijk zit. Een extra auto accu in de kofferbak van het zijspan. En een luchthoorn onder het zijspan. Min puntje: Lak schade aan het zijspan. De vorige eigenaar dacht dat de garage breder was. De motor staat in Hoogstraten België maar betreft een Nederlands motorfiets. €9250,- of T.E.A.B
Bekend span inderdaad....Zie weinig aanbod wel veel geouwehoer over aanhangers
dussuh...
Hier nog een Electra van een bekende die te koop is wegens verandering familiesituatie:
Log in to Facebook
Log in to Facebook to start sharing and connecting with your friends, family and people you know.www.facebook.com
Zeelandiarunners ook toch?Zeker een bekend span. Voormalig XS1100 met vd Ven span rijder.
Vandaag in de herkansing.Nou vandaag dapper een plateauwagen tandemasser (2700 kg max) achter de wagen gehangen. (ibc vat ophalen)
Ik wil weg rijden.. KLUNK.... niks meer... Sta ik daar midden in de poort van @work, ging niet meer voor of achteruit... Dus die kar kon zo weer terug de loods in.
Een cel van de startaccu overleden...
En ik wilde nog wel dapper een foto hier plaatsen.
Ik heb hem ook op MP geadverteerd, nul respons. Dus als iemand hem alsnog wil hebben, voor nop.Ik heb de schokbreker van mijn span vervangen. Deze is dus over.
Het is de standaard BMW Showa demper met een 30% zwaardere veer er op Dat bleek niet voldoende voor de Moturist met 2 man en vakantiebepakking. Maar als je een licht spannetje of duo passagier van Beierse proporties hebt zal het comfortabeler zijn dan de originele veer.
Hij past op de BMW R1100 serie, maar niet op de GS en de S.
Bekijk bijlage 1744058
Ik dacht aan 100 euro, de losse veer heeft me meer gekost.