Kilometerstand heeft met de BPM niets van doen.
De leeftijd van de motor is voor belang voor de berekening van de BPM. Je zult inderdaad aardig bij moeten betalen aan BPM, omdat de motor nog redelijk nieuw is. Op internet zijn er wel ergens rekenmodellen te vinden (kwestie van even googelen).
In België hebben ze ook gewoon papieren bij een motor en die moeten er ook bij zitten. Als ik het me goed herinner moet je twee papieren bij de motor krijgen, een gelijkwaardigheidsattest en nog een ander document. Vanzelfsprekend moeten de nummers van het frame overeenkomen met de papieren. Is dat niet het geval, laat hem dan maar staan want dan krijg je hem nooit op kenteken in Nederland.
Je moet de motor in Nederland laten keuren en dat kost ook bijna 100 euro.
Ik rijd al mijn hele leven op Suzuki's en heb er goede ervaringen mee, ook met de GSXR600. Volgens mij heeft de motor geen echt zwakke punten. Kijk wel even of hij niet gebruikt is als circuitracer. Je ziet wel eens dat jonge sportmotoren die gebruikt zijn voor het circuit, weer worden opgebouwd als wegmotor. Als het kuipwerk er echt helemaal perfect uitziet moet je hjezelf deze vraag gaan stellen. Ook rullen aan de banden, afgesleten lefboutjes ed wijzen in die richting, in ieder geval op zeer sportief gebruik. Als de motor van 2007 is zit er misschien nog fabrieksgarantie op, dat zou je ook na kunnen gaan. Heeft de motor verder het reguliere onderhoud gehad en kan dat worden aangetoond. Volgens mij hebben ze in België, niet zoals in Nederland, de gewoonte om tellenstanden te veranderen.
Ga in ieder geval vooraf even goed rekenen, want 6000 klinkt als een schappelijke prijs. Ik verwacht echter niet dat je hem onder de 7000 euro aan het rijden hebt hier in Nederland.