Hij bestaat maar uit 2 delen, 1 lange en 1 korte.misschien het gehele pakketje vervangen door een (ingekorte) torsie-as?
anders de langste veer van het pakketje halen, en kijken of je de brackets kunt inkorten zodat de resterende veren nog steeds goed worden "ingeklemd"
Of kijk eens bij een andere motor-trailer?
Je bent dan minimaal een scharnierpunt kwijt (Foto van de huidige?)
Hoe bedoel je een scharnierpunt kwijt?
Volgens mij scharniert hij nergens, de bladveren zitten in het midden vast aan het asje en links en rechts vast aan het aanhangertje zelf!
Heb helaas geen foto gemaakt, maar kan dat eventueel vanavond wel doen!
Uh ja, je hebt gelijk stom van me!als hij inveert worden de bladen langer, waar blijft die ruimte dan
Dat is een goede vraag van je, waar ik zelf ook wel een antwoord op zou willen!en een ingekorte torsieas??? ik gaf nl. 2 opties!
Oei. Je loop langs het randje.Ergens heeft het niks met de motor te maken omdat het om een autoaanhanger gaat!
Ergens heeft het niks met de motor te maken omdat het om een autoaanhanger gaat!
Maar omdat ik hem aan het aanpassen ben voor achter de motor mag het denk ik weer wel!
De vraag is dus of ik de bladvering kan inkorten?
Ik heb een aanhanger gekocht met bladvering om deze om te bouwen.
Nou wil ik een aanhanger maken die circa 80/90 cm lang is.
Mijn bladvering is nu 125 cm lang, en deze wil ik dus korter hebben.
Is hier een mogelijkheid voor, mischien iemand die dit eerder gedaan heeft?
Ik hoor het graag!
dat besef ik me, daarom doe ik ook net of het voor mijn motor isOei. Je loop langs het randje.
wagentje zal vooral gebruikt worden voor het vervoeren van mijn parachute met toebehoren(maximaal 30 kilo) en het vervoeren van mijn duikspullen(maximaal 50 kilo)Foto.
Hangt af hoeveel belasting je in het wagentje wil.
Een aanhanger gaat al gauw naar de 450-600 kg.
Het bladverenpakket is berekend voor die belasting en bestaat uit enkele bladen die los in een pakket geklemd zitten.
Je zou kunnen proberen om enkele bladen weg te halen , maar dan moet je wel iets verzinnen om de verbinding wielen-bak te behouden.
ik zou de ogen eraf slijpen en lassen op de plaats die je wil.
Maar dan wordt hij wel een beetje stugger en dat is juist wat je niet wilt neem ik aan?
Als hij dan te stug is kun je de andere 2 er nog af halen.