Aanrijding met voetganger

ik heb met zo'n situatie mezelf eens onderuit geremd waardoor ik de voetganger (hardloper in dit geval) niet gerakkt heb.
Toen kon ik dus fluiten naar m'n centen omdat het als eenzijdig ongeval werd aangemerkt.

verder staan voetgangers altijd heel sterk dus wees blij dat je geuigen hebt :Y

succes met de afhandeling verder
 
Laatst bewerkt:
Als de voetganger een eerlijke man is, en zijn fout toegeeft. Kom je al heel ver ook zonder getuigen.
 
Te achterlijk voor woorden als je zelf nog voor een gedeelte van de kosten kan opdraaien ook. En dit dan onder het motto "je moet rekening houden met de zwakke verkeersdeelnemer". Geldt dit dan ook voor mongolen die oversteken zonder te kijken of die voor je motor/koekblik springen? :r
hier is maar 1 antwoord op mogelijk. ja.

zelf als er een verbodsbord staat voor voetgangers.
 
Laatst bewerkt:
Als de voetganger een eerlijke man is, en zijn fout toegeeft. Kom je al heel ver ook zonder getuigen.
Wat de voetganger zegt is hier niet zo zeer van belang. Al zegt die honderd keer dat het zijn schuld is, als de verzekering weigert te betalen heb je alsnog een probleem. Die hoeven zich daar namelijk niets van aan te trekken.
 
Succes, dit kan een lang verzekeringsverhaal worden als de verzekering moeilijk doet.
Ik heb hetzelfde een keer meegamaakt jaren geleden toen die regel inging dat voetgangers beschermt werden.
Ik reed op een fietspad met de brommer en een voetganger stak tussen geparkeerde auto's over het fietspad naar de stoep.
Ik reed hem aan en ik brak mijn been en hij had een schaafplekje.
Ik de ambulance kwam de agent even zeggen dat er getuige waren en dat zij ook met de voetganger gepraat hadden over de situatie.
Als de voetganger weggelopen was en ik geen getuige had konik naar mijn geld fluiten. (wa verzekerd)
Nu heeft het 1,5 jaar geduurt door gekibbel van de verzekering.

Dus als er een voetganger zich zodanig gedraagt dat jij er echt niets aan kon doen heb jij geluk.
Uit het verhaal uit de krant maak ik op dat hij uit een busje stapte en dus had hij moeten uitkijken.
Dus je getuige zijn cruciaal in dit soort situaties.
Maar het blijft moeilijk.


Ik sprak laatst een iemand van een wandelclub aan die bij mij ook doorliep terwijl de stoplichten op rood stonden voor hem.
Zegt ie dat ik toch aansprakelijk zou zijn als ik hun aan zou rijden. :?
Dus die regel is een beetje tever uit zijnverband gerekt door de voetgangers/fietsers.
Ik heb nu wel de instelling: Ik rij op mijn motor/auto en zou ik niet op tijd remmen heb jij meer pijn als ik en ik ben toch verzekerd.

Ik kijk wel uit met oversteken want mijn lijf is me meer waard als het verzekeringsgeld voor nieuwe kleren.
 
Bedankt iedereen voor de reacties hier.
Mijn hoofd stond er niet naar om de afgelopen dagen op het net te kijken.

Zoals het nu lijkt staat m'n motor nog wel een week bij de politie voor onderzoek. Maandag bel ik er meteen weer achteraan wanneer dat gebeuren klaar is.

Zo stom als ik ben, heb ik geen rechtsbijstand bij m'n verzekering. Dus het is even kijken hoe het gaat met de verzekering. Gelukkig heb ik een advocaat in de familie, en ik ga bij de rechtswinkel langs om me zo goed mogelijk te laten informeren.

En zoals gezegd, gezondheid is veel belangrijker dan een motor of wat ook. De spierpijn is enorm meegevallen, alleen wat zo rond mijn ellebogen. En het enige aan kleding wat er echt stuk is, is m'n jas, de mouw is stuk.

Zoals ik het nu zie, is er echt een verschil tusen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Zodra ik meer weet, zet ik het wel weer neer.


Maar zoals gezegd, iedereen bedankt voor de reacties.
 
Kwestie van het genoemde artikel uit de openingspost even aanklikken.
Een Brit die uit 'n taxibusje stapte (volgens het HD).
ALS die al keek zal het dus de verkeerde kant uit zijn geweest })

Verder moet er volgens mij een onderscheid gemaakt worden (in de discussie hierboven) tussen schuldvraag en aansprakelijkheid. De mogelijkheid bestaat volgens mij dat je geen schuld hoeft te hebben maar toch (mede) aansprakelijk bent.


:^ +1

In feite zal een (goede) juridisch adviseur van jouw verzekering het op roekeloos gedrag van de voetganger willen gooien gezien het feit dat een Brit uit een taxibusje komt en de straat oversteekt.
Want zoals GranCandy schreef bestaat er een grote kans dat die beste de verkeerde kant uit keek.
Althans, als ik in de UK ben heb ik er ook altijd even moeite mee dat het verkeer nu nét allemaal op de 'verkeerde' rijbaan rijdt })

Afijn, ik hoop dat alles goed afloopt voor beiden, fysiek en financiëel 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan