Hallo, allen, ben nieuwe gebruiker op dit forum.
Mijn ervaring met offroad is een aantal jaren mx met een 250cc tweetakt (jaar of 9 geleden gestopt).
Het begint wat te kriebelen om nog wat offroad te rijden af en toe en gezien de weinige beschikbare tijd dacht ik eraan om me een enduro te kopen.
Ik ben niet in het bezit van een motorrijbewijs dus had hier eigenlijk nooit aan gedacht tot ik onlangs uit kwam op de Beta RR 125cc ('EURO4 compatibel').
Heb inmiddels een testrit gedaan & is een heel leuk ding waar ik me zeker wel mee zou kunnen amuseren.
Iedere Beta dealer waarmee ik contact had vertelt me dat deze motor perfect in regel is met mijn auto rijbewijs gezien deze op papier onder de 11 kw regel valt. Uitleveren volgens die regel doen ze de motor nooit maar dit zou niet gecontroleerd worden. Wordt altijd na verkoop uitgeleverd met de sportieve configuratie want als deze effectief volgens de regels uitgeleverd wordt dan gaat de motor niet meer vooruit. Blijkbaar doen alle 125cc enduro rijders het op deze manier & is een dergelijk type motor momenteel erg in trek omdat je het motorrijbewijs kan omzeilen op deze manier.
Wat is jullie mening hierover? Zijn er mensen die ervaring hebben met mijn situatie? Daarnaast, is het niet verplicht om richting aanwijzers te hebben wanneer je met zo'n motor op de openbare weg komt? Niemand zou deze blijkbaar monteren in de praktijk maar wordt je hier op aangesproken?
De 'sportieve' uitlaat daarnaast, is hier een reglementering rond? Produceert best wel wat geluid & gezien ik regelmatig gewoon op straat passeer met de motor ook geen risico om hierop 'gepakt' te worden? Iemand een idee rond reglementering hieromtrent?
Hopelijk wat positieve feedback, zijn zowat de enige bemerkingen die ik me maak & waarom ik nog even twijfel alvorens de motor te kopen.
Mijn ervaring met offroad is een aantal jaren mx met een 250cc tweetakt (jaar of 9 geleden gestopt).
Het begint wat te kriebelen om nog wat offroad te rijden af en toe en gezien de weinige beschikbare tijd dacht ik eraan om me een enduro te kopen.
Ik ben niet in het bezit van een motorrijbewijs dus had hier eigenlijk nooit aan gedacht tot ik onlangs uit kwam op de Beta RR 125cc ('EURO4 compatibel').
Heb inmiddels een testrit gedaan & is een heel leuk ding waar ik me zeker wel mee zou kunnen amuseren.
Iedere Beta dealer waarmee ik contact had vertelt me dat deze motor perfect in regel is met mijn auto rijbewijs gezien deze op papier onder de 11 kw regel valt. Uitleveren volgens die regel doen ze de motor nooit maar dit zou niet gecontroleerd worden. Wordt altijd na verkoop uitgeleverd met de sportieve configuratie want als deze effectief volgens de regels uitgeleverd wordt dan gaat de motor niet meer vooruit. Blijkbaar doen alle 125cc enduro rijders het op deze manier & is een dergelijk type motor momenteel erg in trek omdat je het motorrijbewijs kan omzeilen op deze manier.
Wat is jullie mening hierover? Zijn er mensen die ervaring hebben met mijn situatie? Daarnaast, is het niet verplicht om richting aanwijzers te hebben wanneer je met zo'n motor op de openbare weg komt? Niemand zou deze blijkbaar monteren in de praktijk maar wordt je hier op aangesproken?
De 'sportieve' uitlaat daarnaast, is hier een reglementering rond? Produceert best wel wat geluid & gezien ik regelmatig gewoon op straat passeer met de motor ook geen risico om hierop 'gepakt' te worden? Iemand een idee rond reglementering hieromtrent?
Hopelijk wat positieve feedback, zijn zowat de enige bemerkingen die ik me maak & waarom ik nog even twijfel alvorens de motor te kopen.