aanschaf gsx-r 750

Daan87

MF'er
10 aug 2005
36
0
Nijmegen
Hallo mensen,

Ik zal me eerst maar eens ff voorstellen gezien al heel lang niet meer op motor-forum actief ben geweest. Ik ben daan kom uit nijmegen en rijd al ruim 2 jaar met veel plezier motor. Ik heb de afgelopen 2 jaar rond gereden op een Yamaha xt 350 omgebouwd tot supermotard. Dit heb ik gereden ivm. mijn 25kw periode.

Ik heb besloten om een supersport aan te schaffen omdat ik aankomende september weer ga studeren, dit is een stukje vanaf mijn woonplaats dus ik zal iedere dag 45 km moeten rijden grotendeels snelweg. Dit zie ik niet zo zitten op een supermotard. Daarom zit ik te denken om een gsx-r 750 aan te schaffen. Ik heb dan ook een hele mooie gevonden om marktplaats en ben erg nieuwsgierig naar jullie mening. Ook vind ik advies over andere modellen in mijn prijsklassen niet erg om te horen. De onderstaande motor kan ik dan ook kopen voor 5000 euro. dit is tevens het uiterste van mijn budget.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

groeten Daan

link: http://link.marktplaats.nl/211714972
 
Hallo mensen,

Ik zal me eerst maar eens ff voorstellen gezien al heel lang niet meer op motor-forum actief ben geweest. Ik ben daan kom uit nijmegen en rijd al ruim 2 jaar met veel plezier motor. Ik heb de afgelopen 2 jaar rond gereden op een Yamaha xt 350 omgebouwd tot supermotard. Dit heb ik gereden ivm. mijn 25kw periode.

Ik heb besloten om een supersport aan te schaffen omdat ik aankomende september weer ga studeren, dit is een stukje vanaf mijn woonplaats dus ik zal iedere dag 45 km moeten rijden grotendeels snelweg. Dit zie ik niet zo zitten op een supermotard. Daarom zit ik te denken om een gsx-r 750 aan te schaffen. Ik heb dan ook een hele mooie gevonden om marktplaats en ben erg nieuwsgierig naar jullie mening. Ook vind ik advies over andere modellen in mijn prijsklassen niet erg om te horen. De onderstaande motor kan ik dan ook kopen voor 5000 euro. dit is tevens het uiterste van mijn budget.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

groeten Daan

link: http://link.marktplaats.nl/211714972

Advertentie is erg summier. Motor zou een grote beurt gehad moeten hebben bij 36000, dus als daar bewijs van is lijkt het geen slechte deal. Maar waarom kijk je niet naar een naked/streetfighter? Is comfortabeler met woonwerkverkeer dan dit.
 
Ik heb ook zeker gekeken naar naked's, maar ben toch gevallen voor de charmes van een supersport.

greets daan
 
Zoals jullie de advertentie bekijken lijkt t een goede deal??
gezien de km stand/bouwjaar prijs verhouding. Vond de km stand zelf aan de hoge kant.
 
Die verkoper van je MP link is een (auto)handelaar. Dus die vraagt sowieso heel veel te veel. Zonder echt iets van de historie af te weten. Ik zou toch even verder kijken voor particulier of betere motorzaken (ook duur).


Succes
 
Toen ik opzoek ging naar mijn gs500 en daarna mijn gsx750 vielen vaak de advertenties met een slechte omschrijving af. Als de eigenaar zo weinig moeite doet om een nette advertentie neer te zetten zal dat ook wel zo zijn gegaan met het onderhoud.
 
Zeker een hele mooie motor had de advertentie ook al bekeken.
Maar ben echt op zoek naar een jonger model,

succes met de verkoop.

Ok, helaas. Nieuwere modellen zijn ook erg mooi hoor, een gixxer is altijd een goede keus. :Y

Succes met de aankoop verder!
 
Persoonlijk vind ik zo`n srad mooier dan die van marktplaats hierboven(2003). Die koplamp vind ik maar niks, veel te groot.
 
Ok mensen bedankt voor t mee denken, ik ga in iedergeval ff een testritje maken zodra de sneeuw een beetje weg is. Ik houd jullie op de hoogte

Groeten Daan
 
600cc lijkt me ook prima om mee te starten! zijn wat goedkoper, en janken wat harder

(dat mis ik stiekem toch wel). Als je alleen in Nederland blijft rijden, is een 600 wat rijbewijsvriendelijker.
 
een nieuwe ketting en banden zeggen weinig over een motor en het onderhoud. Die slijten altijd of je nou zuinig bent op je motor of niet.
Ik zou iets meer van het onderhoud van de motor willen weten. En als die autohandelaar dat niet weet zou ik sowieso naar een andere gaan kijken van iemand die wel alles van het onderhoud weet.
Een autohandelaar vraagt bijna per definitie te veel en zal ook niet snel willen zakken. Een particulier die waarschijnlijk zelf weer een andere motor wil zal dat eerder doen. Daar staat ie ook sneller in de weg en bij een handelaar (meestal) niet.
 
Bij een autohandelaar zou de prijs eig. op particulier nivo moeten liggen, want hij heeft niet de keuze, expertise en mogelijkheden (nwe band. tandwielen etc.) die een motorzaak wel heeft. Vindt gebodene op mp nogal aan de prijs eerlijk gezegd.
 
750 srad meteen na 25 kw periode niet aan te raden,

is als een fiatje 500 naar een opgetunede vr6 stappen, alleen dan gevaarlijker ;-)

sradjes zijn motoren voor mensen met een aanTAL jaren rij ervaring (is mijnj mening, niet om je af te kraken of bijdehand te zijn)

toch succes met zoeken en eventuele koop ervan ;-)
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van het kopen bij dergelijke "beuners/thuisdealers".

Eerst vragen waar hij zijn inkopen vandaan haalt , hoe hij aan deze fiets is gekomen en daarna mededelen dat je de vorige eigenaar wil benaderen ivm checken historie van de fiets.
 
750 srad meteen na 25 kw periode niet aan te raden,

is als een fiatje 500 naar een opgetunede vr6 stappen, alleen dan gevaarlijker ;-)

sradjes zijn motoren voor mensen met een aanTAL jaren rij ervaring (is mijnj mening, niet om je af te kraken of bijdehand te zijn)

toch succes met zoeken en eventuele koop ervan ;-)

Onzin!
Mijn 1e motor was en is een Gsxr750 en heb daar zelf nooit problemen mee gehad.
Het ligt allemaal aan de bestuurder, koppie koppie.
Laat je vooral niet gek maken door anderen

Wat je zei over de km-stand:
Als er normaal met een motor wordt omgegaan is deze km-stand geen enkel probleem.
Je hebt mensen die elke dag een motor netjes behandelen en 30.000 km maken in een paar jaar en je hebt mensen die hem, wanneer de zon begint te schijnen, meteen vol open trekken en na een paar jaar 6000 km op de teller hebben.
Welke motor wil jij dan?

Maar persoonlijk zou ik geen motor bij een autobedrijf kopen!
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een 750 uit nijmegen :W

Op de snelweg kun je lekker rijden met een SS.
Je kunt je dan nog een beetje verstoppen achter je ruitje.
een naked is niet leuk op de snelweg :N

Ik reed na 8 maanden op een 750cc
En dat is zeker niet te snel, na 2 maand kom je weer tekort.
Maar zo zal het bij alle motoren zijn.
Daarom stel ik de ZZR1400 nog even uit :P

Ziet er verder netjes uit op de foto.
Mooie randen op de banden, dus het is onwaarschijnlijker dat er mee geragd is :+

Hij heeft de motor (+auto) thuis zijn dus zal wel een particuleire handelaar zijn :?
Maar als er een onderhouds boekje is of je kunt via hem de oude eigenaar traceren.
Kun je bij hem wat info inwinnen *D

Staat in hatert/ meihorst zo te zien :X op letten dus :P

Succes met je zoektocht
 
Laatst bewerkt:
Had al iemand proefrijden :] geopperd?

Sowieso doen, ook om ervaringen te verkrijgen enz.

Succes met je zoektocht.
 
Onzin!
Mijn 1e motor was en is een Gsxr750 en heb daar zelf nooit problemen mee gehad.
Het ligt allemaal aan de bestuurder, koppie koppie.
Laat je vooral niet gek maken door anderen

:^
Ik ken ook iemand die op een SRAD 750 is begonnen, het is maar net of je je rechterhand in bedwang kan houden :Y

redelijk koppel een 750 en je hebt er na een paar jaar nog wat aan :z
 
750 srad meteen na 25 kw periode niet aan te raden,

is als een fiatje 500 naar een opgetunede vr6 stappen, alleen dan gevaarlijker ;-)

sradjes zijn motoren voor mensen met een aanTAL jaren rij ervaring (is mijnj mening, niet om je af te kraken of bijdehand te zijn)

toch succes met zoeken en eventuele koop ervan ;-)

Onzin, mijn 750 was mijn eerste motor en ik heb er nooit problemen mee gehad. Zoals hierboven gezegd, koppie koppie en dan komt het goed. (En misschien een beetje polsje polsje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan