Aanschaf kawasaki zxr750

BasH

Die hard MF'er
21 sep 2003
307
0
Amsterdam
Hoi allemaal,

Ik heb een kawa zxr750 uit 1991 op het oog, en heb er vanavond een proefritje op gemaakt.
Nu zijn er een aantal zaken opgevallen die me aan het twijfelen maken.

- De gashendel gaat vrij zwaar (kabel klem?)
- niet originele kleur..
- hij heeft flatslide carbs en de close ratio versnellingen, maar op het kenteken staat model J.
- in lage toeren kun je het gas niet ver opendraien.
- blok klinkt vrij rauw naar mijn idee. (weet niet of dit normaal is)

Verder stuurde de motor goed en voelde het rijwiel gedeelte goed aan.

Kan iemand me vertellen of het slim is om deze kawa te kopen? of kan ik beter verder zoeken.
 
Kawasaki's klinken toch altijd wat rauwer.

Een kawasaki die niet "rammelt" staat waarschijnlijk uit.
trouwens een close ratio bak is volgens mij behoorlijk *O* *O* *O*
 
Heb zelf ook een J (van '91) die optisch verbouwd is tot een K.
Weet je zeker dat ie flatside carbs heeft en een close-ratio of heeft de verkoper er niet zoveel verstand van en haalt hij de J en de K door elkaar?
Is de motor misschien begrenst geweest tot 25kW met zo'n palletje in de gashandel? Heeft die verkoper de rekeningen nog (onderhoudsbeurten) en de reden gegeven om een andere versnellingsbak te plaatsen?

Heb je nog wat foto's gemaakt na de proefrit? Zoja, kun je er eentje plaatsen?

Kawasaki's maken over het algemeen wat meer geluid, da's meestal niets om je zorgen over te maken.
 
Wat bedoel je met het gas niet ver open kunnen draaien?
Zakt de motor snel maar geleidelijk af in toerental of valt de motor in eens uit?
 
dat vraag ik mij nu ook af ;) hoe laag is lage toeren?, 'verzuipt' hij als het ware als je gas geeft?
 
Laatst bewerkt:
WD40 kan wonderen doen voor zo'n gaskabel misschien. Dat het de orginele kleur niet is hoeft niet nadelig te zijn natuurlijk, al is zo'n zwart-rode combi wel erg mooi voor een ZXR750 vind ik. Die carburateurs icm afstelling zal wel de oorzaak zijn van het niet volgas kunnen geven in lage toeren, kost je afstellen hiervan en heb gehoord dat flatside niet erg makkelijk daarmee is?

Of het verstandig is? Hangt ook veel van de prijs af lijkt me.. en je gevoel.. ;)
 
De gashendel van een kawa is toch sowieso stroever (dan je misschien gewend bent)? :)
 
dat vraag ik mij nu ook af ;) hoe laag is lage toeren?, 'verzuipt' hij als het ware als je gas geeft?


Hij verzuipt inderdaad.. je voelt de motor inhouden en schokken als je het gas te ver opendraaid bij iets van 3 of 4k

Maar ik meen eens een keer iets gelezen te hebben dat dit een eigenschap is van die flatslide's...
 
Ik was ook mee deze motor checken. Natuurlijk ben ik grof verwend, maar ik vond m niet echt lekker rijden. Rollen en sturen was prima, maar pas vanaf de 4K ging de motor iets doen. Daaronder was het gewoon stotteren.

Ook start hij warm slecht. Moet je iets gas geven, dan starten beetje meer beetje minder etc.etc. alleen de verkoper kreeg m aan de praat.

Motor was nog lauw toen we aankwamen, volgende de verkoper omdat hij er nog ff mee was wezen gassen.

Zijn Tovami uitdraai gaf ook aan dat A/F buiten de schaal was onder de 4K. Daaroven leek deze wel ok.

Verder pakte de koppeling pas op als je de hendel bijna los had... Aangezien dit een hydraulische koppeling is, zou die zichzelf toch moeten stellen :?
 
Ik heb zelf in het voorjaar een Kawasaki GTR 1000 gekocht.
'K had daarvoor een Yamaha YZF 750 en moest ook onwijs wennen aan het rauw lopen van het blok.

Maar heel simpel als je het niet vertrouwt NIET DOEN!

Er staan genoeg leuke en goede fietsen op het net.
Voordat ik mijn YZF kocht had ik er ook een stuk 12 door heel Nederland bekeken.

Je kan ook voor een fiets van iemand van het forum kijken.
Ken de eigenaar niet maar kwam deze CBR tegen in het te koop aangeboden gedeelte.

cbr bj 91 vaste prijs 2100 euro

Greetzz
 
Laatst bewerkt:
ff een piccie:
full
 
Het meest zorgen maakte ik me om dat motor geluid..
Maar als ik dat zo hoor is dat vrij normaal :)

Dingen als koppeling en remmen zijn allemaal slijtage onderdelen die toch ooit es vervangen moeten worden/afgesteld.

Er kwam geen witte rook uit de uitlaat en ik heb geen rare geluiden gehoord uit het blok.
 
Weet iemand of het normaal is dat een motor met flatslide's lastig te starten is?
 
ik heb een M en daar merk ik ook dat het gas zwaarder gaat dan dat van deL. denk dat et te maken heeft met het feit dat je direct de 4 schuiven open moet trekken.
dus dat lijkt mij normaal.
tevens heb je met die flatslides dat je bij het gas geven een straal pure benzine direct in de carb's spuit. dit zorgt er iig voor dat als je motor niet loopt en iemand aan het gas draait dat hij verzopen is en ook dat bij lage toeren hij moeite heeft met het direct vol gas geven.
voordeel is wel dat als hij gaat hij ook echt zijn best doet.
wat ik zo hoor van jou allemaal denk ik dat het allemaal redelijk normaal is en dat je een gaaf beestje krijgt, mits hij natuurlijk niet direct uit elkaar valt.
maar dat betwijfel ik want die dingen zijn niet kapot te krijgen als i k zo de verhalen moet geloven.

veel succes er mee en tot ziens in het zxr750 topic
 
Op de foto ziet ie er wel strak uit. Mijne start trouwens ook nauwelijks zonder wat gas bij te geven. Heb je nou uitleg gehad waarom die versnelling en carbs anders zijn dan bij een standaard J?
Verder had je de verkoper moeten aangeven dat je em koud wilde zien en proefrijden. Als die man al heeft gereden zal de motor altijd beter lopen en minder rare geluiden maken dan als ie nog koud is. Al had het jou waarschijnlijk helemaal afgeschrikt.

Verder is het je eigen keuze, wat is je gevoel over de fiets en ook over de verkoper? Kwam die betrouwbaar over? Was de onderhoudshistorie aanwezig? Klopt de km-stand met slijtageonderdelen (stepjes bv). Kheb zelf een FZR1000 bekeken bij een autogarage die em als inruil had geaccepteerd en die had 20.000 gelopen (was van '91) maar de stepjes waren zo erg afgesleten dat ik dat eigenlijk niet kon geloven.
Veel succes!
 
Op de foto ziet ie er wel strak uit. Mijne start trouwens ook nauwelijks zonder wat gas bij te geven. Heb je nou uitleg gehad waarom die versnelling en carbs anders zijn dan bij een standaard J?
Verder had je de verkoper moeten aangeven dat je em koud wilde zien en proefrijden. Als die man al heeft gereden zal de motor altijd beter lopen en minder rare geluiden maken dan als ie nog koud is. Al had het jou waarschijnlijk helemaal afgeschrikt.

Verder is het je eigen keuze, wat is je gevoel over de fiets en ook over de verkoper? Kwam die betrouwbaar over? Was de onderhoudshistorie aanwezig? Klopt de km-stand met slijtageonderdelen (stepjes bv). Kheb zelf een FZR1000 bekeken bij een autogarage die em als inruil had geaccepteerd en die had 20.000 gelopen (was van '91) maar de stepjes waren zo erg afgesleten dat ik dat eigenlijk niet kon geloven.
Veel succes!

Voor dat ik m koop wil ik m inderdaag nog wel ff koud horen lopen
Het enige wat die gast me kon vertellen over die modificaties is dat hij m zo zelf had gekocht.

Ik heb dus wel een bon voor een onderhoudsbeurtje gezien, maar geen volledige onderhoudds historie.

En ik zal zeker nog ff naar die stepjes kijken :)
 
ik denk dat die een beetje boven mijn budget is.. (en ik ben opzoek naar het slangen model.

maar toch bedankt
 
ik denk dat die een beetje boven mijn budget is.. (en ik ben opzoek naar het slangen model.

maar toch bedankt


Als je het stofzuigermodel zoekt is dit ,,nix,,...yep...hij is inderdar een beetje ,,prijzig,, maar er zit zoveel mooi spul op plus het orginele is er allemaal bij dat de prijs wel ,,meevalt,,...
 
Terug
Bovenaan Onderaan