Van die momenten dat je iets hoort dat je nog niet kende, terwijl je dacht dat je toch best redelijk op de hoogte was.Ik begrijp wel dat je bij voorkeur een motor hebt met ABS, dat stond ook wel hoog op mijn wensenlijstje toen ik naar wat anders ging kijken.
Fijn als vangnet voor als je even zit te snoozen/slecht bezig bent.
Ik ben geen specialist op het vak, maar als ik na denk over de techniek zelf, die nog wel eens gekoppeld zit aan een IMU (wat ik wel verwacht in het geval van een 2015 R1), verwacht ik dat het wel heel veel moeite kost om het uberhaupt een plekje te geven en ook werkend te krijgen.
Met wat Google acties en filmpjes op YouTube kom ik hetzelfde verhaal tegen. Maar alles kan natuurlijk, als je echt wilt.
Oftewel, verstandig dat je overweegt te kijken naar iets waar al ABS op zit.
Je noemt een aantal motoren met een liter(+) motorblok. Of je gaat voor 100 of 200 pk laat ik aan jouw.
Als je niet het circuit op gaat met de machine, dan rijdt heb je op de openbare weg meer aan 100pk dan 200pk. Daarbij zit je op een naked of sporttour een stuk prettiger als je op de openbare weg rijdt.
Succes met je keuze!
Ik zou mezelf doodrijden met zo'n ding. Weet je moeder ervan?Okay, duidelijk. Ik laat de R1 maar gaan wegens boven budget met ABS.
Dan heb ik liever die iets te zware ZZR1400, die wel met ABS komt. Is eigenlijk geen supersport, maar met minimaal 197 pk toch best wel snel.
Enkel in de bochten zal het harder werken zijn, met 75 kg eigen gewicht op een motor van dik 250 kg.
Honda CBR1000RR is ook interessant, maar zodra hij de ABS optie heeft, gaat hij gelijk van ongeveer 6000 naar ongeveer 9000 euro.
(Of een paar 100 minder voor de veelkleurige retro versies.)
Misschien over een paar jaar dat die R1 met ABS wel lukt.
Ik ook.... heb aan de 95pk van mijn Tiger na 10 jr ervaring nog steeds genoeg. Grootste beperking is mijn eigen kunde.Ik zou mezelf doodrijden met zo'n ding. Weet je moeder ervan?
Ik rij met mijn Pan net zo schuin door de bochten als met de CBR.Dan heb ik liever die iets te zware ZZR1400, die wel met ABS komt. Is eigenlijk geen supersport, maar met minimaal 197 pk toch best wel snel.
Enkel in de bochten zal het harder werken zijn, met 75 kg eigen gewicht op een motor van dik 250 kg.
Ben het niet helemaal met je eens.Aan de reacties van de TS concludeer ik dat mijn eerste reactie de enige juiste was: Ik zie wel op Hart van Nederland hoe dit afloopt.
Overmoedigheid, onkunde, onwilligheid om naar anderen te luisteren, braniegedrag en volkomen ontbreken van meer dan 3 seconden ervaring: daar worden motorrijders niet oud mee.
Succes en vul je donorcodicil vast in.
OK, we zijn het dus op dat punt fundamenteel oneens. Geen punt, dat hou je toch.
Het gaat me ook niet om gelijk te krijgen, en ik kan je ook geen cursus aanbevelen want die ken ik niet.
Ik weet wel dat ik in de loop van mijn leven heel anders ben gaan reageren, en dat die verandering bewust is bereikt. Veelvuldige exposure, langdurige meditatie, lichaamstraining, voedingspatroon, je leefomgeving radicaal durven aan te passen, je grenzen opzoeken en inzien, en misschien een héél klein beetje per keer verleggen, dat zijn de methoden waar ik op doelde. Om bij het motorrijden te blijven; ik weet hoe anders ik ben gaan reageren in de loop van de afgelopen 35 jaar rijden. Wanneer je je realiseert dat controle een illusie is, en vervolgens leert dat te accepteren, dan ben je onderweg. Niet reageren vanuit de wens om controle uit te oefenen, maar enkel om te reageren op wat er gebeurt. Het is denk ik, hoop ik, een (levens)lange weg. Maar dat is dan wel mijn perspectief.
Ik maak nog steeds soms foutjes, maar ik reageer er veel constructiever op dan vroeger.
en toch een super sport overwegen?Ik denk geen 197 pk nodig te hebben. Reden dat ik dat noemde, was enkel om te bevestigen dat hij niets tekort komt, ondanks dat het geen supersport is.
Het koppel is wel heel fijn, merkte ik bij een proefrit op een ZZR1400. Hij trekt en trekt en trekt, zelfs in de verkeerde versnelling. Ook heel fijn dat hij niet bokt onderin, zelfs niet bij gas los en weer erop. Dus in een 30 km zone gaat alles ook vloeiend.
En je zit lekker uit de wind. Wel moet er van mij een "superbike" stuur op, want standaard zit je net iets te ver voorover. Een Naked heb ik ook al wel eens geprobeerd, maar dat vond ik kut boven de 100, je bent echt kracht aan het zetten tegen de wind in.
BMW maakt ook fijne motoren, zoals de K1300S. Maar die scheelt niet enorm van de ZZR1400 qua gewicht en vermogen, terwijl ik de ZZR1400 wel veel mooier vind. Voor mijn gevoel zijn die BMW modellen voor een wat oudere doelgroep. Enige BMW model wat ik echt mooi vind is de S1000RR. Ook ruimschoots snel genoeg, ook ABS, maar dat hebben meer mensen gezien, dus helaas te duur, ik zag ze pas vanaf 8000 euro.
Maar had er een ZZR1000 bestaan met ABS en 150 pk, bij een iets lager gewicht, dan zou ik de 1400 niet overwegen idd. Maar we doen het met wat er is. Dat het vermogen erin zit, betekent toch niet dat je het dagelijks moet gebruiken?
Volgens mij wordt Tommy vooral beoordeeld als onervaren motorrijder.
En daar weer naast is het inbouwen van ABS onmogelijk, wat wel de vraag was in dit topic.En daarnaast gaat de rest van het topic over of ABS wel of niet nuttig is, wat niet de vraag is van dit topic.
En daar weer naast is het inbouwen van ABS onmogelijk, wat wel de vraag was in dit topic.
Maar ja, dan is het wel erg snel afgelopen.
Dat is makkelijker dan bijna alle onderdelen vervangen.Alles is mogelijk... het is alleen maar net hoeveel geld en tijd je er in wilt steken.
In dit geval kan je gewoon beter een andere motor kopen.
De TS had toch een duidelijke hulpvraag en lijkt zelf geen idee te hebben? En welke onderdelen op Ali zijn handig als je zelf ABS wilt bouwen (geen cynische opmerking, oprecht benieuwd).Als TS een beetje handig is gaat hij de sloperijen langs en gaat aan de fröbel. Daar heb je mf toch niet voor nodig.
Kan hij meteen een "how to" erbij maken.
Ook alie heeft veel onderdelen die handig kunnen zijn.
Dat niveau ligt veel te hoog voor MF.Jammer dat er alleen maar gereageerd wordt waarom je een R1 nodig hebt, dat je zelf maar eerst eens moet leren remmen blablabla. Het zoveelste afzeiktopic. Gemiste kans, dit is juist een leuk topic om het te hebben over de technische mogelijkheden om achteraf ABS in te bouwen, die had ik nog niet eerder voorbij zien komen.
Jammer dat er alleen maar gereageerd wordt waarom je een R1 nodig hebt, dat je zelf maar eerst eens moet leren remmen blablabla. Het zoveelste afzeiktopic. Gemiste kans, dit is juist een leuk topic om het te hebben over de technische mogelijkheden om achteraf ABS in te bouwen, die had ik nog niet eerder voorbij zien komen.
Dat is heel nobel, maar dan moet er wel een redelijke mogelijkheid zijn om het überhaupt in te kunnen bouwen..Jammer dat er alleen maar gereageerd wordt waarom je een R1 nodig hebt, dat je zelf maar eerst eens moet leren remmen blablabla. Het zoveelste afzeiktopic. Gemiste kans, dit is juist een leuk topic om het te hebben over de technische mogelijkheden om achteraf ABS in te bouwen, die had ik nog niet eerder voorbij zien komen.