Acceleratie 0-100 Fireblade

Ik denk niet dat ik zal geboekt worden door zoiets :N

Of het moet op een heeeeeeeeeeeeeeeeel lang recht stuk zijn :Y

:W

Katoh - stop es met denken ! :+

Zie je ?
Het werkt !

Jongens , ik mag die Katoh !
Wat voor motart heeft die gozert eigenlijk ?
Gek .. ik weet helemaal niks van onze Katoh en toch klikt het !
Is het intuitie ?

:W :W :W
 
Ik ben het er helemaal met je eens Nosferatu ,

heb ook het idee dat veel motorrijders gewoon bangerikken zijn die het gewoon overgeven
Laat ieder kopen wat ie zelf mooi vind of denkt aan te kunnen

Ik zelf heb ook mijn rijbewijs sinds een paar maanden , maar kan al flink rijden voor een beginner , nee ik ben zeker geen prof of coureur ,of talentenaar
kan redelijk veel voor een beginner en heb al mijn eerste kneedown gemaakt , terwijl ik hier lees dat sommige na 30.000 km en 5 jaar ervaring nog geen kneedown durven te maken
heb zelf ook een collega die rijd al 12 jaar motor , heeft zelf een Yamaha YZF750 en die durft ook nog geen kneedown te maken

dus ik denk dat het ook sterk afhankelijk is van iemands karakter , lef en capaciteiten

Ik heb al op diverse motors gereden met vermogens tussen de 90-130 pk. sport als zowel supersport . En heb die motors op rechte stukken het gas ECHT helemaal open getrokken. in de bochtjes was ik nog wat voorzichtig , maar niet als een natte krant
IK heb daar niet echt die adrenaline kick aan over gehouden , je weet wel van wauwwwwww en dat wil ik toch ECHT hebben , moet die snelheidsbeleving toch wel hebben, die kick , die kick waarbij ik na een ritje effe af moet koelen bij een pompstation van angst
Wil straks niet uitgekeken zijn op een motor waar ik een hoop geld voor neer moet tellen.
waarbij ik na 10 ritten die kick niet meer heb
Eigenlijk zou ik op meerdere modellen nog willen proefrijden , maar dat valt niet mee tegenwoordig om een proefrit te mogen maken
zeker niet als je bekijkt dat ze bijna allemaal een dikke 1000 euro borg vragen , of als voorwaarde stellen dat je de motor koopt .
huren is ook niet echt goedkoop.Mijn eerste keus was eigenlijk een R6 2006 model , maar daar vond ik de zithouding niet aangenaam van , veelste plat op de tank te extreme zit
Bij een R1 zit ik veel comfortabeler en kom beter met mijn voetjes op de grond , bovendien vind ik een R1 zowieso 1 van de moooiste modellen op de markt
Dus voor mij is de keus eigenlijk al gemaakt , ik houd gewoon mijn rechterhand zover mogelijk in bedwang, en hoop dat ik alles onder controle houd .
Voor zover ik mijzelf ken moet dat kunnen.

Als het een beetje meezit kan ik volgende week mijn Black Pearl R1 bouwjaar 2006 ophalen
Kijk dat is pas een verjaardagscadeau
:} :} :}

[afbeelding]

:Y :Y :Y :} :} :}
Erg heet !
Zo een R1.
En Rossie rijdt ook al Yamaha.
Wat zou Rossie voor tijden rijden op mijn GSX1300R Haya Turbo ?
Ik weet zeker ... hij boekt en boekt en verbrijzelt die DUUK op alle circuits.

Wacht ... de deurbel .... daar heb je Rossie al.
Hij gaat een contract tekenen , 10 jaar op de GSX1300R Hayabusa Turbo.
Ik wordt rijk ... de balluh !
 
Synergy schreef op 16 maart 2007 @ 20:39:kan redelijk veel voor een beginner en heb al mijn eerste kneedown gemaakt , terwijl ik hier lees dat sommige na 30.000 km en 5 jaar ervaring nog geen kneedown durven te maken
heb zelf ook een collega die rijd al 12 jaar motor , heeft zelf een Yamaha YZF750 en die durft ook nog geen kneedown te maken

En als je een knee down kunt maken, kun je pas rijden? Ik zie vaak genoeg knietjes aan de grond, waarbij de bochtensnelheid nou niet echt imposant is...

quote:

dus ik denk dat het ook sterk afhankelijk is van iemands karakter , lef en capaciteiten

Ik heb al op diverse motors gereden met vermogens tussen de 90-130 pk. sport als zowel supersport . En heb die motors op rechte stukken het gas ECHT helemaal open getrokken. in de bochtjes was ik nog wat voorzichtig , maar niet als een natte krant
IK heb daar niet echt die adrenaline kick aan over gehouden , je weet wel van wauwwwwww en dat wil ik toch ECHT hebben , moet die snelheidsbeleving toch wel hebben, die kick , die kick waarbij ik na een ritje effe af moet koelen bij een pompstation van angst
Wil straks niet uitgekeken zijn op een motor waar ik een hoop geld voor neer moet tellen.
waarbij ik na 10 ritten die kick niet meer heb

Geloof me, je moet heel wat ervaring hebben wil jij alles benut hebben van een motor met 90 PK. Daar kun je je als beginner echt wel heel goed mee vermaken.


Ik krijg de kick vooral van mooie bochtjes rijden (alhoewel af en toe flink accelereren ook niet verkeerd is) dus lekker sturen is veel belangrijker voor mij dan de meeste PK's

Ik ben het deels met je eens , maar bij de ene persoon is 90 pk veel te veel en voor een ander weer te weinig
Mijn maat op zijn VFR VTEC 2006 met 109 pk , stond ook na zijn eerste ritje te klappertanden en kon zijn knietjes niet bijelkaar houden van de adrenaline/angst op de VFR
Terwijl ik dat ding de sporen heb gegeven en tot de conclusie gekomen dat die 109 PK voor mijn gevoel veelste weinig is ;)
Mijn eerste ritje met die VFR was toch een ritje van 300 km , maar geloof ik was na het 2e ritje al uitgekeken op die motor
Tja voor de een 109 pk teveel en voor de ander te weinig , niet ieder is het zelfde 8-)

Heb ook op een CBR oud model ,CBR 600RR, Yamaha R6 uit 99 en een fireblade oud model ik geloof 97 gereden hierbij kwam een stuk meer adrenaline los in mij , Vooral bij die Fireblade :9
Maar het oude model Fireblade vind ik niet mooi , zeker dat dikke kont erg lelijk :r ( sorry fireblade drivers ) ;)

Voor mij de keuze gemaakt , zal zeker niet alle potentieel uit een R1 kunnen benutten
maar de komende tijd , zal hij me zeker niet vervelen ;) *D

En geloof me die kneedown was echt niet bij een lage snelheid ;) :W :W
 
Laatst bewerkt:
Zal me eerst even voor stellen, ben Pieter-Willem en net 18 jaartjes oud :D
Heb nu mijn auto en ga binnenkort gelijk voor mijn moto bewijsje :D

Nu ben ik helemaal gek van de blade en weet ook dat ik die voorlopig nog niet mag kopen :P maar hoe lang doet hij er eigenlijk over om van 0-100 te komen ???

En wie weet een leuk begginers motortje van max 3000 euries, Heb zelf al aan de cbr 125r gedacht maar na dit forum doorgelezen te hebben komt er toch wel veel negatiefs uit.

Nou maakt de topsnelheid mij niet uit maar ik wil mijn malaguti phantom toch wel uit kunnen trekken :P


hallo en welkom!

een blade is idd een mooie motor, ik heb er zelf nog nooit op gereden, maar wat ik over gelezen en gehoord heb is het zeker niet de makkelijkste om te rijden...

Ik zou als ik jou was eerst juist niet op een buikschuiver springen en je zeker houden aan de 25kw regel (moeilijk, I know). je zult eerst moeten leren sturen, gas geven kan iedere :X :X :X .

ga proefrijden op alles wat 25kw heeft en sla dan niet motoren over omdat ze niet mooi genoeg zijn ... ik rij zelf nu een sv650s uit 2002 (25kw), wat ik een topfiest voor beginners vind, en daar rij ik met veel plezier op. ok, het gaat niet geweldig snel, maar ze ligt heerlijk op de weg en gaat geweldig de bochtjes door!

mijn advies: leer eerst maar eens sturen/remmen als rossie, op een redelijk makkelijke fiets, voordat je gas gaat geven als rossie...

ps: 5 a 6 sec 0-100 is meer dan genoeg de eerste 20k km...
 
:Y :Y :Y :} :} :}
Erg heet !
Zo een R1.
En Rossie rijdt ook al Yamaha.
Wat zou Rossie voor tijden rijden op mijn GSX1300R Haya Turbo ?
Ik weet zeker ... hij boekt en boekt en verbrijzelt die DUUK op alle circuits.

Wacht ... de deurbel .... daar heb je Rossie al.
Hij gaat een contract tekenen , 10 jaar op de GSX1300R Hayabusa Turbo.
Ik wordt rijk ... de balluh !

Erg toepasselijk dat puur ego in je ondertitel _O-

Al gezien dat ie op een 800 veel sneller rond rijdt, 1000 was te log. Dus stel je eens voor dat ie met een 1300 rond gaat rijden :W Dan rijden zelfs lui op een 250cc m eruit :z
 
En geloof me die kneedown was echt niet bij een lage snelheid ;) :W :W

Kneedown maken ligt er onder andere aan hoe groot je bent, of je lange benen hebt of niet enz. Bovendien zie ik vaak mensen die naast hun motor gaan hangen als een aap, terwijl hun motor een hellingshoek maakt van 5 graden maximaal. Ja dan maak je ook een kneedown, maar of je er sneller van gaat/stoerder door uitziet...

Zeg niet dat het bij jou zo is, want ik ken je niet, maar dit is wel de reden dat ik een kneedown geen maatsstaf vind voor "goed kunnen rijden".
 
Kneedown maken ligt er onder andere aan hoe groot je bent, of je lange benen hebt of niet enz. Bovendien zie ik vaak mensen die naast hun motor gaan hangen als een aap, terwijl hun motor een hellingshoek maakt van 5 graden maximaal. Ja dan maak je ook een kneedown, maar of je er sneller van gaat/stoerder door uitziet...

Zeg niet dat het bij jou zo is, want ik ken je niet, maar dit is wel de reden dat ik een kneedown geen maatsstaf vind voor "goed kunnen rijden".
Had ik hier ook al eens gepost, maar dit soort opmerkingen worden niet gelezen, geloof ik :z
 
Deze vraag lijkt me meer ingegeven als gevolg van scooter / auto-discussies die waarbij de ene golf/CRX/astra etc nog sneller 'trekt' dan de ander.

Je komt er vaak pas achter wat voor motorrijder je bent, als je eenmaal zelf rijdt. Ik dacht zelf dat ik hard vooruit gaan helemaal het einde vond (toen ik 20 was). Toen eenmaal leerde rijden, bleek ik dol te zijn op het stuurwerk. Ik ken ook iemand die na het lessen koos voor een chopper. Ieder zijn eigen dingetje dus.

De manier waarop ik naar motors keek is ook veranderd nadat ik ging lessen.

En wat betreft de acceleratie: ik kan tegenwoordig gelukkig kiezen welke fiets ik meeneem, maar in de stad vind ik mijn 400cc twin wel leuk: je moet je nog door zijn versnellingen halen als je optrekt. Als ik mijn 600cc vierpitter pak en ik trek die door, kan ik mijn rijbewijs kwijtraken nog voordat ik m in z'n tweede versnelling heb zitten.......
 
Ik ben het er helemaal met je eens Nosferatu ,
ik ook
Laat ieder kopen wat ie zelf mooi vind of denkt aan te kunnen
adviezen uit verschillende hoeken kunnen nooit kwaad, als je iets heb gekocht waar je je niet op thuisvoelt kom je er gauw genoeg achter ;)
Ik zelf heb ook mijn rijbewijs sinds een paar maanden ,maar kan al flink rijden voor een beginner , nee ik ben zeker geen prof of coureur ,of talentenaar
kan redelijk veel voor een beginner en heb al mijn eerste kneedown gemaakt , terwijl ik hier lees dat sommige na 30.000 km en 5 jaar ervaring nog geen kneedown durven te maken
heb zelf ook een collega die rijd al 12 jaar motor , heeft zelf een Yamaha YZF750 en die durft ook nog geen kneedown te maken
je zegt het zelf al, een heeft meer lef dan de ander. je kan na een paar maanden niet rijden wel een motor in beweging brengen en legaal de weg op sturen maar nog niet rijden. tevens speelt hier de ervaring een grote rol in mee, als je nog nooit een ongeluk hebt meegemaakt op wat voor manier dan ook zie je minder de gevaren. En zoals swifty zegt als je kan KDen kan je ook rijden??? hier ontgaat alle logica, zeker als je net je rijbewijs hebt zou je hele andere dingen moeten onthouden van je lessen zoals anticiperen en defensief rijden enzo.
ik houd gewoon mijn rechterhand zover mogelijk in mogelijk in bedwang, en hoop dat ik alles onder controle houd .
Voor zover ik mijzelf ken moet dat kunnen.
vaak ligt het niet aan je rechterhand ;)


zo ook weer moraalridder gespeeld :+
Als het een beetje meezit kan ik volgende week mijn Black Pearl R1 bouwjaar 2006 ophalen
Kijk dat is pas een verjaardagscadeau
:} :} :}

[afbeelding]

als ik een yammie R1 zou kopen was dit de keus....heel mooi!! :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het er helemaal met je eens Nosferatu ,

heb ook het idee dat veel motorrijders gewoon bangerikken zijn die het gewoon overgeven
Laat ieder kopen wat ie zelf mooi vind of denkt aan te kunnen

Ik zelf heb ook mijn rijbewijs sinds een paar maanden , maar kan al flink rijden voor een beginner , nee ik ben zeker geen prof of coureur ,of talentenaar
kan redelijk veel voor een beginner en heb al mijn eerste kneedown gemaakt , terwijl ik hier lees dat sommige na 30.000 km en 5 jaar ervaring nog geen kneedown durven te maken
heb zelf ook een collega die rijd al 12 jaar motor , heeft zelf een Yamaha YZF750 en die durft ook nog geen kneedown te maken

dus ik denk dat het ook sterk afhankelijk is van iemands karakter , lef en capaciteiten

Ik heb al op diverse motors gereden met vermogens tussen de 90-130 pk. sport als zowel supersport . En heb die motors op rechte stukken het gas ECHT helemaal open getrokken. in de bochtjes was ik nog wat voorzichtig , maar niet als een natte krant
IK heb daar niet echt die adrenaline kick aan over gehouden , je weet wel van wauwwwwww en dat wil ik toch ECHT hebben , moet die snelheidsbeleving toch wel hebben, die kick , die kick waarbij ik na een ritje effe af moet koelen bij een pompstation van angst
Wil straks niet uitgekeken zijn op een motor waar ik een hoop geld voor neer moet tellen.
waarbij ik na 10 ritten die kick niet meer heb
Eigenlijk zou ik op meerdere modellen nog willen proefrijden , maar dat valt niet mee tegenwoordig om een proefrit te mogen maken
zeker niet als je bekijkt dat ze bijna allemaal een dikke 1000 euro borg vragen , of als voorwaarde stellen dat je de motor koopt .
huren is ook niet echt goedkoop.Mijn eerste keus was eigenlijk een R6 2006 model , maar daar vond ik de zithouding niet aangenaam van , veelste plat op de tank te extreme zit
Bij een R1 zit ik veel comfortabeler en kom beter met mijn voetjes op de grond , bovendien vind ik een R1 zowieso 1 van de moooiste modellen op de markt
Dus voor mij is de keus eigenlijk al gemaakt , ik houd gewoon mijn rechterhand zover mogelijk in bedwang, en hoop dat ik alles onder controle houd .
Voor zover ik mijzelf ken moet dat kunnen.

Als het een beetje meezit kan ik volgende week mijn Black Pearl R1 bouwjaar 2006 ophalen
Kijk dat is pas een verjaardagscadeau
:} :} :}

[afbeelding]


zelfs met die R1 is de lol er wel weer af hoor na een paar keer, dat rechtuit accelereren :z :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan