wicked brutus
MF'er
- 2 jan 2005
- 42
- 0
Zo uit de doos zonder aan te sluiten op de motor levert de batterij 18V? Dat is wel opmerkelijkhallo,
vandaag een gloednieuwe accu uit de doos gepakt en even meten wat de waarde was. blijkt dat hij zo rond de 18 volt aangeeft. nou niet gelijk komen met de meter is kapot want dat dacht ik ook. maar in totaal 3 meters gebruikt. ook in de motor loopt de gemeten waarde bij 3 duizend toeren op tot 17.5 volt???
het gaat om een r1 uit 2001.
ieand eenidee of is de accu niet goed en moet ik hem maar terug brengen.
vr gr ej huiskamp
hallo,
vandaag een gloednieuwe accu uit de doos gepakt en even meten wat de waarde was. blijkt dat hij zo rond de 18 volt aangeeft. nou niet gelijk komen met de meter is kapot want dat dacht ik ook. maar in totaal 3 meters gebruikt. ook in de motor loopt de gemeten waarde bij 3 duizend toeren op tot 17.5 volt???
het gaat om een r1 uit 2001.
ieand eenidee of is de accu niet goed en moet ik hem maar terug brengen.
vr gr ej huiskamp
Ik denk dat-ie zo toch NIET uit de doos kwam, maar je pas bent gaan meten met draaiende motor?
Of heeft die accu (àls dat al bestaat) 9 ipv 6 cellen?
18V aan een accu van 6 cellen wil gewoonlijk zeggen dat je spanningsregelaar kapot is en bezig deze accu te vermoorden (droogkoken).
Hihi nu je het zegt... Een cel kan idd nooit meer dan 2V opwekken, dat is nou eenmaal een chemisch of natuurkundig proces weet ik veel watIk denk dat-ie zo toch NIET uit de doos kwam, maar je pas bent gaan meten met draaiende motor?
Of heeft die accu (àls dat al bestaat) 9 ipv 6 cellen?
18V aan een accu van 6 cellen wil gewoonlijk zeggen dat je spanningsregelaar kapot is en bezig deze accu te vermoorden (droogkoken).
Zo goed als onmogelijk .... ik had het ooit wel met een bromfiets-accu die al bijna drooggevallen was in een zeer warme en lange zomer; vermogen kwam er niet meer uit maar onbelast en vlak na (kickstart) even rijden was de klemspanning 18V. Echt raar geval want na bijvullen met gedistilleerd water was-ie weer levend en de spanning bleef normaal, ook met draaiend motortje niet boven 14V. Was een Honda Scoopy brommer.Hihi nu je het zegt... Een cel kan idd nooit meer dan 2V opwekken, dat is nou eenmaal een chemisch of natuurkundig proces weet ik veel wat.
Nou okee, 2,20/2,25V max dan... Maar no way dat een een accucel 3V ophoest, gewoon onmogelijk
meet eens een andere accu.
Ik denk dat-ie zo toch NIET uit de doos kwam, maar je pas bent gaan meten met draaiende motor?
Of heeft die accu (àls dat al bestaat) 9 ipv 6 cellen?
18V aan een accu van 6 cellen wil gewoonlijk zeggen dat je spanningsregelaar kapot is en bezig deze accu te vermoorden (droogkoken).
Voor alle duidelijkheid.
Loodaccu - Wikipedia
Spanning kan wel lager door ontlading of kortsluiting. Maar hoger????
Koop een goede AVO meter. Kost een paar centen maar dan heb (meet) je ook wat.
En wat die meters van jou betreft .... In het ronde archief.
"De spanning loopt erg hoog op"