Ja ze waren over alle drie gelijk, alleen als ik dan mijn spanningsregelaar er op aansluit en ik meet spanning over de rooie kabel (+ op rood - op - van accu) dan meet ik 0 volt?Alle drie draden gemeten bij het zelfde toerental en was dit over alledrie dan ook gelijk?
Ik meet 0 weerstand, maar vanuit de dynamo naar spanningsregelaar kan ik geen draadbreuk uitsluiten toch ? Ja de kabel van de SP is nog heel maar verder kan ik het niet zien toch ?Dus er gaat drie maal XX in en er komt 0 uit en hij word heet. Dan word alles afgefakkeld wat op de regelaar aangeboden word. Kun je draadbreuk uitsluiten?
Ik heb goed gemeten.Zo lang als je de weerstand meting niet en/of niet goed doet, weet je feitelijk nog niets.
Dat kan niet kloppen. Je meet minstens de accuspanning. heb je hem wel weer op dc gezet?Ja ze waren over alle drie gelijk, alleen als ik dan mijn spanningsregelaar er op aansluit en ik meet spanning over de rooie kabel (+ op rood - op - van accu) dan meet ik 0 volt?
Sp wordt ook erg warm
één van de spanningsregelaars was helemaal doorgebrand deze heb ik vervangen. (Hij was dus nieuw ja)Was die andere spanningsregelaar nieuw?
Ja ik heb hem op DC gezet(gelijk spanning)Dat kan niet kloppen. Je meet minstens de accuspanning. heb je hem wel weer op dc gezet?
En als die heet word word de opbrengst uit de dynamo dus omgezet, maar de accu word niet bijgeladen (11,7volt). Dan lijkt deze ook overleden?
En een spanningsregelaar hoort flink heet te worden, daaron is het ook 10% pcb en 90% koelblok.
En als die heet word word de opbrengst uit de dynamo dus omgezet, maar de accu word niet bijgeladen (11,7volt). Dan lijkt deze ook overleden?
Schijnbaar komt er meer dan die 30v uit en zijn de drie fases gelijk. Er komt alleen niks uit de regelaar behalve dan die warmte. Wat kan er aan de hand zijn? Regelaar is nieuw.Een regelaar wordt heel snel heel heet, het is niet echt een goede indicatie wat er gebeurt. Wat wel een goede indicatie is is meten. Bij een probleem met de regelaar, dynamo of accu is het altijd raadzaam om alle drie te controleren, en hoe langer er wordt doorgereden als een van de drie de geest begint te geven hoe groter de kans dat de andere twee er ook mee ophouden.
Accu aangesloten.Heb je de plus en min uit de regelaar gemeten met de stekker naar de accu aangesloten of losgekoppeld?
Dat vroeg ik mij dus ook afHoe kan je dan niks meten op de accu?
De dynamo is 100% goed, blijven de accu en SP over toch? Verder als de accu aan de lader heeft gezeten is deze na het opladen 12,6 dus dat is ook wel goed.Een regelaar wordt heel snel heel heet, het is niet echt een goede indicatie wat er gebeurt. Wat wel een goede indicatie is is meten. Bij een probleem met de regelaar, dynamo of accu is het altijd raadzaam om alle drie te controleren, en hoe langer er wordt doorgereden als een van de drie de geest begint te geven hoe groter de kans dat de andere twee er ook mee ophouden.
Verder als de accu aan de lader heeft gezeten is deze na het opladen 12,6 dus dat is ook wel goed.
Weerstand heb ik er ook over gemeten, over de dynamo.De dynamo is niet gegarandeerd goed want je weet niet hoe je de weerstand door moet meten.
Een digitale multimeter kan wel 30+volt aan geven maar zo gauw er iets van stroom gaat lopen kan 1 van de spoelen van de dynamo het opgeven en geen spanning en stroom meer leveren.
Moment van starten 9V uit mn hoofdMaar wat geeftie aan als je start?