Niet toevallig heel de winter stil gestaan?
Er zit een jaar garantie op die accu trouwens, dus je hebt geluk.
Vandaag naar de motorhandel teruggegaan.
Hij constateerde een sluiting in een van de cellen. Dit zou mogelijk komen door verkeerd laden ?????? en dus geen Varta garantie.
Maar om mij tegemoet te komen leverde hij mij een Yuasa accu met 20 % korting.
Nu heb ik voor 34 euro een toppert en als al eerder in dit topic vermeld.
Alsof een raket gestart wordt.
Voor mij geen Varta meer
Buiten het feit dat er maar 1 goed accumerk is, en dat is nog steeds yuasa! had je gewoon garantie moeten hebben, hij kan 't ook gewoon claimen bij z'n leverancier, maar is daar ws nét iets te lui voor geweest.
Maar hoe dan ook, nu heb je d'r een accu inzitten, en eerst gewoon een samenloop van lood/zuur en kunstof, wat er toevallig als een accu uitzag..........
En laten we hopen dattie 'm dan "droog" meeneemt.Of hij gaat hem nu alsnog claimen, en heeft weer een gratis accu.
Wat betreft het merk Yuasa heb je zeker gelijk!
Ik heb nooit veel geluk met Varta gehad. Oudere types BMWs die een krap bemeten dynamo hadden en vaak met Varta's werden voorzien gaven veel problemen als het wat koeler werd: weinig start-reserves en traag opladen. Ook 2x een Varta gehad die kort na aankoop met interne sluiting de geest gaf. Ik ben een jaar of 10 geleden op Yuasa overgestapt: ik zal niet snel meer wat anders kopen. Ik zou nog liever een goedkope budget accu kopen van eBay dan (te) veel betalen voor wispelturige Varta-kwaliteit.De motoraccu's van Varta hebben de laatste jaren hun reputatie flink te grabbel gegooid. En van hun autoaccu's begin je ook al zo links en rechts soortgelijke ervaringen te horen. Prutspul!
Hij is je niet tegemoet gekomen, je hebt je laten afschepen. Hij krijgt voor jouw kapotte accu gewoon weer een nieuwe van zijn leverancier.
Garantie is garantie, hij kan ook niet in een accu kijken.
De regelaar heb ik uitvoerig getest en is 100%Niettemin: heb je de laadspanning al es gemeten bij hogere toeren? Een regelaar die niet lekker meer werkt kan bij lage(re) toeren nog prima meetwaardes geven maar bovenin opeens onder de onbelaste accu spanning duiken.