Geert-26
MF veteraan
- 19 aug 2008
- 1.866
- 0
Goed, laat ik bij het begin beginnen. Sinds vrijdag 9 juli ben ik de nieuwe eigenaar van een Kawasaki ZX-6R uit 2005. Deze ben ik diezelfde vrijdag op gaan halen in de omgeving van Groningen. Voor de verkoop had de eigenaar aangegeven dat de accu wellicht vervangen moet worden omdat ie na een tijdje stil staan leeg is.
Vrijdag 9 juli heb ik de motor opgehaald, deze stond toen al een dag of 4 stil. De motor startte in 1 keer. Ik ben ermee van Groningen naar Rotterdam gereden (zo'n 250 km) en heb vanwege het warme weer en het wennen aan de nieuwe motor 3 keer een tussenstop gemaakt. Telkens startte de motor in 1 keer, ook na een half uurtje stil staan. Die vrijdag heb ik de motor in de stalling gezet en kon ik er door drukte met werk pas zaterdag de 17e weer naartoe.
Toen ik zaterdag de 17e de sleutel omdraaide gebeurde er helemaal niks. Geen lampje, geen geluidje, geen display, niks. Accu gemeten, 4,9V
De maandag erop heb ik de accu eruit gehaald en heeft m'n vader hem aan de snellader gelegd. Toen met 12 volt weer in de motor gezet en jawel, alles deed het weer.
Toen m'n vader de volgende dag, gisteren dus, de accu doormeette gaf deze 8,4 volt aan. Dit was ong. 24 uur na het snelladen en de motor had verder stil gestaan.
Gisteren de accu eruit gehaald en aan de druppellader gelegd. Gisteravond stond de accu weer op 12 volt.
Vanmorgen gemeten, buiten de motor, 12 volt.
Nu net de accu erin gezet, 11.8V
De motor gestart, dan gaat ie even naar de 10V en daarna naar 14V
Motor uitgezet, half uurtje gewacht, weer de meter op de accu, 5.4V !!
Startknop ingedrukt, en start in 1 keer!
Tijdens starten de meter erop gehouden en die gaf toen 7.4V aan.
Na een klein beetje gas gaat de meter naar 14V.
Motor uitgezet, meter geeft 11.9V aan ...
Ik snap er geen reet meer van en wil graag jullie hulp vragen. Als jullie dit lezen, wat zou je me dan adviseren? Ik ga morgen een nieuwe accu halen maar ben heel benieuwd of er iemand nog andere suggesties heeft. Ik heb een deel van de bekabeling langsgelopen en dat ziet er op het oog netjes uit. Toen de accu ineens op 5.4V stond rook ik ook geen brandlucht ofzo, wat zou kunnen duiden op kortsluiting.
Mijn excuus voor het lange verhaal, ik probeer de informatie zo compleet mogelijk te maken. Een nieuwe accu lijkt me geen overbodige luxe. Mogelijk hebben jullie nog andere ideeën, vandaar dit topic.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast hartelijk dank.
Vrijdag 9 juli heb ik de motor opgehaald, deze stond toen al een dag of 4 stil. De motor startte in 1 keer. Ik ben ermee van Groningen naar Rotterdam gereden (zo'n 250 km) en heb vanwege het warme weer en het wennen aan de nieuwe motor 3 keer een tussenstop gemaakt. Telkens startte de motor in 1 keer, ook na een half uurtje stil staan. Die vrijdag heb ik de motor in de stalling gezet en kon ik er door drukte met werk pas zaterdag de 17e weer naartoe.
Toen ik zaterdag de 17e de sleutel omdraaide gebeurde er helemaal niks. Geen lampje, geen geluidje, geen display, niks. Accu gemeten, 4,9V
De maandag erop heb ik de accu eruit gehaald en heeft m'n vader hem aan de snellader gelegd. Toen met 12 volt weer in de motor gezet en jawel, alles deed het weer.
Toen m'n vader de volgende dag, gisteren dus, de accu doormeette gaf deze 8,4 volt aan. Dit was ong. 24 uur na het snelladen en de motor had verder stil gestaan.
Gisteren de accu eruit gehaald en aan de druppellader gelegd. Gisteravond stond de accu weer op 12 volt.
Vanmorgen gemeten, buiten de motor, 12 volt.
Nu net de accu erin gezet, 11.8V
De motor gestart, dan gaat ie even naar de 10V en daarna naar 14V
Motor uitgezet, half uurtje gewacht, weer de meter op de accu, 5.4V !!
Startknop ingedrukt, en start in 1 keer!
Tijdens starten de meter erop gehouden en die gaf toen 7.4V aan.
Na een klein beetje gas gaat de meter naar 14V.
Motor uitgezet, meter geeft 11.9V aan ...
Ik snap er geen reet meer van en wil graag jullie hulp vragen. Als jullie dit lezen, wat zou je me dan adviseren? Ik ga morgen een nieuwe accu halen maar ben heel benieuwd of er iemand nog andere suggesties heeft. Ik heb een deel van de bekabeling langsgelopen en dat ziet er op het oog netjes uit. Toen de accu ineens op 5.4V stond rook ik ook geen brandlucht ofzo, wat zou kunnen duiden op kortsluiting.
Mijn excuus voor het lange verhaal, ik probeer de informatie zo compleet mogelijk te maken. Een nieuwe accu lijkt me geen overbodige luxe. Mogelijk hebben jullie nog andere ideeën, vandaar dit topic.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast hartelijk dank.
Laatst bewerkt: