Hallo ,
Ik ben deze week 9 dagen naar italie geweest met mn bandit 400 (1992).
Op het moment dat ik weg ging was de accu voor het eerst in 3 jaar leeg..startmotor ging niet eens 1x rond . Motor aangeduwd en werkte prima. Tien minuten later bij tankstation startte hij onverwachts al weer meteen met de startmotor.
Twee dagen geen problemen gehad en toen was het weer raak.. aanduwen.
Accu bij een italiaanse motorboer laten doormeten, en hij gaf +-11 volt met motor aan, ook bij meer toeren. Niet goed dus. Volgens hem was het de dynamo of de spanningsregelaar..maar ik vroeg mij af of je dat kan zeggen als je accu compleet kapot kan zijn. Lampen en alles werkt gewoon.
De dag erna werkte alles opeens weer om de dag daarna weer compleet leeg te zijn...
Het lijkt er op alsof iets de accu leeg trekt of dat er iets niet goed vast zit.. ik zou echter niet weten wat dat moet zijn. Ik heb alleen een 12v stekker maar die zit op de kentekenverlichting en werkt dus niet met contact uit.
De enige recente verandering is een handmatige switch voor de fan ipv de automatisch switch (al 3 jaar kapot).. zie alleen niet wat hier mis aan kan gaan en ook deze werkt niet met contact uit.
Nu heb ik twee vragen:
Bedankt!
Ps. ik heb de how-to doormeten accu al gelezen
Ik ben deze week 9 dagen naar italie geweest met mn bandit 400 (1992).
Op het moment dat ik weg ging was de accu voor het eerst in 3 jaar leeg..startmotor ging niet eens 1x rond . Motor aangeduwd en werkte prima. Tien minuten later bij tankstation startte hij onverwachts al weer meteen met de startmotor.
Twee dagen geen problemen gehad en toen was het weer raak.. aanduwen.
Accu bij een italiaanse motorboer laten doormeten, en hij gaf +-11 volt met motor aan, ook bij meer toeren. Niet goed dus. Volgens hem was het de dynamo of de spanningsregelaar..maar ik vroeg mij af of je dat kan zeggen als je accu compleet kapot kan zijn. Lampen en alles werkt gewoon.
De dag erna werkte alles opeens weer om de dag daarna weer compleet leeg te zijn...
Het lijkt er op alsof iets de accu leeg trekt of dat er iets niet goed vast zit.. ik zou echter niet weten wat dat moet zijn. Ik heb alleen een 12v stekker maar die zit op de kentekenverlichting en werkt dus niet met contact uit.
De enige recente verandering is een handmatige switch voor de fan ipv de automatisch switch (al 3 jaar kapot).. zie alleen niet wat hier mis aan kan gaan en ook deze werkt niet met contact uit.
Nu heb ik twee vragen:
- Iemand een idee of dit de accu, spanningsregelaar of de dynamo kan zijn? Of moet je sowieso een nieuwe/goede accu hebben voordat je de rest kan gaan verdenken?
- Kan mijn motor theoretisch zonder accu rijden? Krijgt een motor over het algemeen zijn stroom voor vonk en CDI etc. van de dynamo?
Bedankt!
Ps. ik heb de how-to doormeten accu al gelezen
Laatst bewerkt: