Mij ervaring heeft geleerd dat het achterlicht aan kan blijven (als je de sleutel niet helemaal terug draait) en dat gaat best wel rapjes, al is het maar 5W
Mocht het zo zijn dat ie niet bijlaad, kijk eens voor de lol je koolborstels (ik neem aan dat de jouwe die nog heeft) van de dynamo na, gewoon dynamo uitbouwen, is een uurtje werk.
Ik meende toen dat de mijne nog goed waren, de voorste was dat ook wel, maar de achterste, die je zonder uitbouw niet kon zien, was helemaal op.
Verder gaat de kabel naar de accu (bij de oudjes) via de startmotor, altijd een punt van oxidatie. Indien nodig, losmaken, schuurpapier, contactspray en het scheelt zo een volt of wat.
Als het dat niet is, dan heb je nog kans op een kapotte gelijkrichter (geen ramp als je een beetje kan solderen) en als het helemaal mis zit dan ka je regelaar ook nog kapot zijn.
Ik heb geleerd dat ze bij het BOSCH service punt stukken goedkoper kunnen zijn dan bij de dealer.
I.i.g. succes ermee
[edit]
En je capaciteit, even een gokje, 20 - 25 Ah (28 Ah lees ik zo op internet) maar dat staat wel in je handboek
Als je dat niet het, maak daar eens een sinterklaascadeau van
[/edit]