Bedankt, das een duidelijke uitleg.Meet stationair draaiend en bij wisselend toerental de spanning op de accu-polen; loopt die noemenswaardig hoger op dan 14 Volt dan is er iets fout, meestal de spanningsregelaar defect en krijg je zulk overkoken en bij niet tijdig ingrijpen accudood.
Er zit toch bij traditionele accu's een overdruk ventiel/klep/buisje op, welke middels een slangetje het te veel zuur afvoerd naar de straat of in ieder geval ergens onder de motor.
Als de accu zou overkoken dan zou dat toch via dit slangetje onder de motor geloost moeten worden? Mist dat slangetje niet of is het misschien te kort?
Als de accu zou overkoken dan zou dat toch via dit slangetje onder de motor geloost moeten worden? Mist dat slangetje niet of is het misschien te kort?
Ja er zitten uiteraard slangetjes aan de accu. Die lopen meestal recht naar beneden, en als ie onder het rijden loost, sproeit het eg overal heen. Ook de voorkant van mn achterspatbord was naar de kl@#$%ten. Dus dat slangetrje wordt een stuk langer en gaat eindigen bij de kentekenplaat. Maar daarmee ben ik nog niet van het probleem verlost. Ga wel meten of de spanningsregelaar ....ect ect.