achter de truck profiteren van z'n slipstream

De truc stond bij 80 km/h in iets van 12 meter stil meen ik. Een motorrijder die niet geoefend heeft staat bij 50 km/h in ook 12 meter stil. Laats staan bij 80 km/h :X Reken maar uit, en dan heb ik het nog niet over de responsetijd voordat je in de gaten hebt dat dat hok al bijna stil staat. Ga maar eens met 60 km/h tegen een muur rijden. Dan heb je een idee waarover ik het heb..... :+

Geloof je het niet en weet je het beter? Be my guest!!!!!

Je rijdt jezelf tot moes/pulp!!!

En waarvoor?
 
De truc stond bij 80 km/h in iets van 12 meter stil meen ik. Een motorrijder die niet geoefend heeft staat bij 50 km/h in ook 12 meter stil.

50km/h naar 0 in twaalf meter?? Iemand hem wel eens verteld dat hij ook een voorrem heeft ;) .
 
Stelletjes lullo's!!!! :(

De huidige generatie vrachtauto remt harder dan een Porsche turbo!!!. En dan maakt het niet eens uit of ie geladen is of nie....... :z

Kijken jullie nooit Extreme machines of meer van dat soort programma's?. Je ziet geen drol achter zo'n hok en je weet zeker waar je eindigt als dat hok in de ankers gaat!!! 8-)

NIET doen dus. Zo hard kan JIj niet remmen en als er geen bar aan de achterkant van de trailer zit, dan eindig je ergen tussen de achterassen O-)

Dombo's! :X

Leer er nu eens van !! Slipstreamen doe je maar op het circuit als je niet tussen 6 houten latjes wilt eindigen !!! :+
heeeeheeee eindelijk iemand die het snapt :} :} :}

Het is niet zo dat een vrachtwagen dr langer over doet voor i stilstaat dan een motor
 
ik durf haast zeker te wedden dat ik met mijn 55 ton treingewicht een motorrijder met 80 km/u eruit rem....

op alle assen remschijven en abs zeer brede banden en geen slipgevaar dus je mag gerust achter me gaan rijden maar ik ga niet vertellen bij je ouwelui thuis dat je het niet kon halen vanwege die 0,10 eurocent de liter goedkopere kilometers ..

Heb je gelijk in maar een trein rijdt en remt op een iets andere manier dan een vrachtwagen. Achter een trein rijden heb ik nooit geprobeerd. Wel een idee overigens *D
 
Je vat treingewicht verkeerd op :) , volgens mij bedoelt ie volledig gewicht
 
en als iedereen op dit topic 's gaat googlen op "remweg vrachtwagen" en dan eens kan aangeven dat een gemiddelde vrachtwagen sneller remt dan een motorfiets. :z
 
Kijk, dit heet nou evolutie.
Ik dacht dat wij door de medische- en sociale zorg er van verlost waren (als zelfs de tokkies zich kunnen voortplanten) maar het is dus nog wel van toepassing op motorrijders.
Zij die er te stom voor zijn rijden zich vanzelf te pletter.
 
Maar als we nu ff alle gevaren vergeten op hoeveel meter erachter zou je dan moeten rijden om echt te slipstreamen???
denk zelf dat het tot een meter of 3

Wij hebben in de opel vectra een benzineverbruik indicatie.
Je ziet idd het verbruik een stuk zakken.
Vanaf zo'n 8 meter afstand zie je verschil in verbruik. Ga je echt bumperkleven (wat ook heel verstandig is) dan rij je zo'n 1:22 wat normaal 1:18 is op de snelweg. Maar het is de moeite en risico's niet waard voor de paar euro's. Wat als je er achterop knalt? Dan ben je weer 20 jaar aan het bumperkleven voordat je dat geldt eruit hebt aan benzine.

Ga er dus lekker met een vaartje van 150 voorbij. Dat is veiliger...
 
Heb je gelijk in maar een trein rijdt en remt op een iets andere manier dan een vrachtwagen. Achter een trein rijden heb ik nooit geprobeerd. Wel een idee overigens *D

Wel rekening houden met vertraging...

...want de blaadjes vallen weer van de bomen.

:z
 
HHmm, om eerlijk te zijn: niks over motoren. Alleen tot 3x langere remweg dan een personen auto. Stom van me, nu gaat het natuurlijk verder tussen personenauto en motorfiets. ;)
ik ben ook ff op zoek geweest, maar kan zo 1 2 3 niks vinden.
Ik zat er aan te denken om een mailtje naar bijv. blik op de weg te sturen met de vraag hoe het nu PRECIES zit met remweg van verschillende voertuigen en of ze dit eventueel met cijfers kunnen beargumenteren.
 
ik ben ook ff op zoek geweest, maar kan zo 1 2 3 niks vinden.
Ik zat er aan te denken om een mailtje naar bijv. blik op de weg te sturen met de vraag hoe het nu PRECIES zit met remweg van verschillende voertuigen en of ze dit eventueel met cijfers kunnen beargumenteren.
Ik weet vrij zeker dat er eens zo'n item in BOTW gezeten heeft waarbij men liet zien hoe hard een moderne truck kan remmen. Helaas kan ik niets vinden op die ruksite..
 
Rij zelf ook op een klein vrachtwagentje maar als ik volop me luchtremmetje intrap sta ik zeker zo snel stil als een motor zoniet sneller :)
 
ben ook ff weze zoeken, maar der is maar weinig nuttigs te vinden.
Maitje sturen dan maar? levert wellicht een leuk filmpje op.
 
Waarschijnlijk zit je in de afstand achter de truck precies in de turbulentie. In het begin heb je de zuiging, slip-stream inderdaad, maar daarna krijg je dus een soort tegendruk, dus er is misschien kans dat je zelfs nog onvoordeliger rijdt.

Jammer dat je chopper rijdt, met een racer had je achter een open oplegger kunnen racen en hem dan met een wheelie achterop kunnen zetten. Kost niks meer :P

[me]Minder films kijken Chef :X [/me]
 
De truc stond bij 80 km/h in iets van 12 meter stil meen ik. Een motorrijder die niet geoefend heeft staat bij 50 km/h in ook 12 meter stil. Laats staan bij 80 km/h :X Reken maar uit, en dan heb ik het nog niet over de responsetijd voordat je in de gaten hebt dat dat hok al bijna stil staat. Ga maar eens met 60 km/h tegen een muur rijden. Dan heb je een idee waarover ik het heb..... :+

Geloof je het niet en weet je het beter? Be my guest!!!!!

Je rijdt jezelf tot moes/pulp!!!

En waarvoor?
Ik ben met die ijspiloot, al voordat je begin met remmen zit je al met een geplette neus tegen de achterkant van die vrachtwagen.

Reken eens uit hoeveel meter per seconde je aflegt ipv hoeveel kilometer per uur.
Een normale reactietijd ligt tussen de 0.8 en 1.2 seconden. (lijkt veel, maar is absoluut 100% reeel!!)
Reken voor beide eens uit wat dan je afstand zou zijn die je aflegt alleen al in je reactietijd, dus voordat je zelf al begint te remmen!!!

En die reactietijd begint pas als jij zijn remlichten ziet oplichten, hij is dan dus al bezig met remmen en jij moet nog gaan beginnen....
 
Voordat je nu lekker uit de wind achter zo'n rijdende container gaat hangen..

FF iets om over na te denken.

Ik had lang geleden een vriend die ook eens zoiets uit haalde, eigenlijk onbewust en door de omstandigheden ingegeven.
Het was laat op de avond, regenachtig en koud, hij kwam op zijn motor de moerdijk brug over richting Dordrecht en reed waarschijnlijk toen al een tijdje dicht achter een vrachtwagen.

Waarschijnlijk heeft hij gedacht dit is beter dan vol in de regen, helaas hebben we nooit aan hem kunnen vragen waarom hij dat heeft gedaan, omdat achter hem nog een vrachtwagen reed die zowel hem als de vrachtwagen voor hem niet heeft gezien.
De afloop laat zich raden, er was niet veel meer van hem over.
 
Voordat je nu lekker uit de wind achter zo'n rijdende container gaat hangen..

FF iets om over na te denken.

Ik had lang geleden een vriend die ook eens zoiets uit haalde, eigenlijk onbewust en door de omstandigheden ingegeven.
Het was laat op de avond, regenachtig en koud, hij kwam op zijn motor de moerdijk brug over richting Dordrecht en reed waarschijnlijk toen al een tijdje dicht achter een vrachtwagen.

Waarschijnlijk heeft hij gedacht dit is beter dan vol in de regen, helaas hebben we nooit aan hem kunnen vragen waarom hij dat heeft gedaan, omdat achter hem nog een vrachtwagen reed die zowel hem als de vrachtwagen voor hem niet heeft gezien.
De afloop laat zich raden, er was niet veel meer van hem over.
'( .....nogal cru, maar wel duidelijk.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan