Achterzitje als bagagedrager maken

Dark0z

MF veteraan
12 feb 2006
1.457
147
Bij mijn gsx-r750 uit 2007 heb ik een gescheurd passagiers zitje.

Nu heb ik het idee om hier een ijzeren plaat op te schroeven zodat ik hier een rollbag op kan spannen.

De vraag is alleen. Kan de sluiting van het zitje dit aan? Met de sleutel draai je het zitje makkelijk los, en als het zitje vastgeklikt is zit er wat speling op. Prima als er iemand opzit. Maar wat als er een ijzeren plaat+tas opzit dat wind vangt?

Voorbeeld
20230422_143827.jpg
 
Ik heb zoiets bij een zx-r gedaan en werkt al 10+ jaar goed. Ik heb een aluminium plaat aan de voor en achterkant omgezet met aan weerskanten van het omgezette gedeelte een gleuf om spanbanden doorheen te halen. De plaat kun je zo met alles erop loshalen van de motor.
Zal kijken of ik er een foto van kan vinden.
 
Die plaat ziet eruit of hij bij een ongeluk of val amputaties van ledematen kan veroorzaken.
 
De sluiting van een zitje kan het gewicht van een volwassen persoon aan.
Dus een beetje bagage zal geen probleem zijn.
Dergelijke platen zijn kant & klaar te koop van bv sw motech.
 
Bij mijn gsx-r750 uit 2007 heb ik een gescheurd passagiers zitje.

Nu heb ik het idee om hier een ijzeren plaat op te schroeven zodat ik hier een rollbag op kan spannen.

De vraag is alleen. Kan de sluiting van het zitje dit aan? Met de sleutel draai je het zitje makkelijk los, en als het zitje vastgeklikt is zit er wat speling op. Prima als er iemand opzit. Maar wat als er een ijzeren plaat+tas opzit dat wind vangt?

Voorbeeld
Bekijk bijlage 1870785
ik heb nog een echte montageplaat (met bevestiging voor op de K7) liggen, van hepco en becker volgens mij. stuur maar een PB als je intresse hebt. hoeft niet duur te zijn. past perfect en zit stevig.
 
Ik respecteer je mening, maar doe er verder niets mee. :W
Die van jou is wel netjes het ging om die van de TS (lijkt me).
Vooral die hoeken daar moet je wel wat mee doen mijns inziens. Afronden, profiel rand er op of zo. Iets dat het minder guillotine achtig maakt.

Het slotje kan dat prima. Zelf heb ik een oud duo zitje opgeofferd en er een (kleine) topkoffer op gemaakt. Het ziet er niet uit :P maar het is wel praktisch.
 
1682318693208.png


Ik gebruik deze tas, in combinatie met het duo zitje. Binnen 2 minuutjes heb je deze erop, bandjes liggen altijd onder in de buddy.
Heb zelf ook een gsx-r 750 k6.

Je kan ze krijgen in 10,20 of 30 liter.

Heb zelf ook na gedacht over z'n bevestiging. Maar uiteindelijk moet je de tas ook weer aan z'n plaat bevestigen.
 
ik had er een GIVI koffer op gemonteerd. alleen moet je dan wel opletten met volgooien. ik heb aan de voet van de Gavia nog bij een lokale garage met ringetjes staan sleutelen omdat een en ander uitgelodderd was op de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan