Ik rij met m,n 62 jaar op een GL1500,toch meer dan 500kg met berijder en dat is dus heel wat zwaarder dan een FJR1300,het is een kwestie van wennen,Er staan inderdaad op het oog keurige RP23 modellen te koop. Wat me opvalt is de vrij lage kilometerstanden en dat dit dan vaak een import model is. Dan ben ik toch terughoudend, het kan teruggedraaid teller werk zijn. Waar ik me ook aan irriteer is dat de kentekenplaat vaak afgeschermd wordt. Is toch handig als je weet hoeveel eigenaren er geweest zijn en of het een importmodel is. Ik kom dus van een Diversion 900 af, deze vond ik ook wat zwaar met losse hand manoeuvreren. Vooral met volle tank kon je merken dat het zwaartepunt hoger lag. Daarom ga ik met manoeuvreren altijd op de motor zitten, heb je toch net iets meer te zeggen. Het zwaardere gewicht van de FJR is iets waar ik me wat zorgen over maak met het manoeuvreren, maar dat zal wennen zijn.
Ik kan bevestigen dat een FJR idd een pak zwaarder is dan een RT, en nog meer dan dat zwaarder aanvoelt in de omgang. Maar zelfs een K1600GT - en ja, die is circa 50 kg zwaarder dan een FJR - laat zich met speelser gemak doorheen AVB-oefeningetjes slingeren. De mate van massacentralisatie en de plaats van het zwaartepunt maken het verschil v.w.b. hanteerbaarheid. En zithoogte en -houding natuurlijk, maar dat is dan weer heel persoonlijk.onder de toerbuffels de FJR nog 1 van de lichtere motoren,nog wat lichter zijn de BMW toermotoren.
Gefeliciteerd met de aankoop, klinkt als een geweldige deal. Met 2800 km op de klok is dat ding nog niet eens ingereden: na 10k km gaat-ie merkbaar feller en soepeler rijden. Veel plezier gewenst ermee, maar euhm... eigenlijk hoort er natuurlijk wel een plaatje bij jouw post...Ben een tijd niet aanwezig geweest. Maar al die tijd wel aan het zoeken geweest naar een FJR1300. En warempel ben ik sinds gisteren de eigenaar geworden van zo'n gemotoriseerd dranghek. Een RP23 model is het geworden van 2015 en het is in showroomstaat. Het apparaat heeft maar 2800 Km op de teller staan. Tja, wat moest ik daar van denken? Teruggedraaide teller? Toch niet.
Het extra gewicht ten opzichte van mijn vorige XJ900S valt reuze mee. Je merkt dat het iets zwaarder hanteren is, maar dat is wat wennen. Maar het rijden gaat veel lichter en soepeler dan de XJ900S. Verder hoeft er nog niet veel aan te gebeuren. Ik ga wel over een tijdje preventief het link systeem smeren en de wielassen. Wat ik wel binnenkort doe is de remolie en koppeling olie verversen die vind ik wat donker uit zien. Zou best kunnen dat die er vanaf 2015 erin zit. En ik wil zwetende of lekkende remcilinders voorkomen.
Gefeliciteerd. Prima koop. Op deze modellen (RP23) is een modificatie geweest aan de remlicht schakelaar. Wordt gratis door yamaha uitgevoerd. Goed om even te checken op die van jou al is aangepast bij een dealer. die kunnen even checken nav chassis nummerBen een tijd niet aanwezig geweest. Maar al die tijd wel aan het zoeken geweest naar een FJR1300. En warempel ben ik sinds gisteren de eigenaar geworden van zo'n gemotoriseerd dranghek. Een RP23 model is het geworden van 2015 en het is in showroomstaat. Het apparaat heeft maar 2800 Km op de teller staan. Tja, wat moest ik daar van denken? Teruggedraaide teller? Toch niet.
Het extra gewicht ten opzichte van mijn vorige XJ900S valt reuze mee. Je merkt dat het iets zwaarder hanteren is, maar dat is wat wennen. Maar het rijden gaat veel lichter en soepeler dan de XJ900S. Verder hoeft er nog niet veel aan te gebeuren. Ik ga wel over een tijdje preventief het link systeem smeren en de wielassen. Wat ik wel binnenkort doe is de remolie en koppeling olie verversen die vind ik wat donker uit zien. Zou best kunnen dat die er vanaf 2015 erin zit. En ik wil zwetende of lekkende remcilinders voorkomen.