Advies Motortrip Peru

Edde Tedde

Rookie
3 nov 2019
2
2
Hallo mede MF'ers

Ongetwijfeld is hier iemand die mij op weg kan helpen, ik ben namelijk voornemend om alleen naar Peru te gaan en daar een mooie motortrip te maken. Ik hou er van om het avontuur aan te gaan en wil daarom niks georganiseerd gaan doen. Ik ben voor drie jaar terug een 3 tal weken van Noord India naar de Nubravalley gereden, ook ongeorganiseerd, en dit was mij zeer goed bevallen. Wat een fanatstische wereld de Himalaya!! (Wel een beetje hoofdpijn ivm hoogteziekte, maar ook dat heb ik er graag voor over) Overigens had ik voor de reis naar de Himalaya, hier ook een topic geopend waardoor ik veel waardevolle informatie tot mij kreeg. Vandaar dat ik het hier nu ook doe

Ik ben voornemend in Peru een motor te gaan huren, gezien kopen erg omslachtig is, en denk dat Lima een mooi startpunt is. Ik denk dat ik daar een week of twee rond wil gaan rijden. Ik wil daar 1 april aankomen en uiterlijk de laatste dag van de maand weer terug, dus heb zo'n 27 volle dagen in Peru. Waarom Peru? Ik ben niet gevaccineerd en Azië zit nog op slot. Voor Peru volstaat een PCR-test. Daarnaast is Peru super veelzijdig, dus heel veel moois te zien. Tevens spreek ik een aardig woordje Spaans: Uno grande cerveza por vavor.......:) Ik spreek dus nagenoeg geen woord Spaans, maar heb me in ieder, niet Engelstalig land, altijd goed kunnen redden.
Het is een wild plan, die zeker gerealiseerd gaat worden.

Mijn vragen zijn:
- Is Lima een goed startpunt, zo nee wat adviseer je me dan?
- Wat is een mooie route. Het moet wel een roundtrip zijn vermoed ik, tenzij er met uitzondering van hoge kosten van A naar B gereden kan worden en ik daar weer op het vliegtuig naar Lima stap ofzo
- is de tijd van het jaar goed?
- Zit ik met Permits ed te kloten en moet ik dit voor die tijd regelen.
- ik wil low-budget overnachten maar niet in dorms, is alles een beetje betaalbaar?
- Weet je een geschikte verhuurder?
- Welke motor is het meest geschikt?
- of heb je misschien een heel ander fantastisch plan waar ik over na kan denken.
- Heb je geld en tijd over en zin om mee te gaan?.....

Ik bedank jullie alvast voor alle antwoorden!!
 
Ik denk dat je voor dit soort vragen beter kan kijken op internationale fora als advrider of Horizonsunlimited, daar zitten de echte wereldreizigers. Een enkeling hier op MF zal er misschien geweest zijn, maar dat zullen er niet veel zijn verwacht ik
 
He Edde,
Ik heb een soortgelijk plan. Maar dan de eerste 2 weken Mei. Ik heb al 1 en ander uitgezocht. Ben jij al verder gekomen met je plan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan