Ik rijd nu een paar jaar een GSXR750, en ben op zoek naar iets anders. Heb vanochtend een proefrit gehad op een Street Triple, wil een MT07 uitproberen, en de FZ8N waar ik nieuwsgierig was, is al verkocht. Maar anders had ik die ook nog wel willen testen.
M.a.w.: proefrijden. Eventueel (als je echt langer op een motor wil zitten om te checken of je rug dat trekt) huren, misschien dat je op motoshare.nl wel iets interessants tegenkomt.
Thanks voor de tip, als ik de mogelijkheid heb ga ik dat zeker doen!Ga dan ook op een XJR 1300 rijden top motor
Ik rijd nu een paar jaar een GSXR750, en ben op zoek naar iets anders. Heb vanochtend een proefrit gehad op een Street Triple, wil een MT07 uitproberen, en de FZ8N waar ik nieuwsgierig was, is al verkocht. Maar anders had ik die ook nog wel willen testen.
M.a.w.: proefrijden. Eventueel (als je echt langer op een motor wil zitten om te checken of je rug dat trekt) huren, misschien dat je op motoshare.nl wel iets interessants tegenkomt.
De rechtop zitpositie van alle adventure/allroad, toer & crruiser modellen zorgt bij mij ook voor rugpijn.
De oplossing: supersport/superbike of een sportieve naked rijden met voorovergebogen zithouding. Daarmee ontlast je de (onder)rug......
Op mijn sportmotoren hou ik het de hele dag moeiteloos vol, op de CB1300 begint na 1,5 uur de rug op te spelen.
Iets voor overzitten onlast de rug zeker bij een sportmotor ,maar ja daar speelt de polsen dan weer op na een tijd.
Helemaal recht opzitten heb ik nooit begrepen
Leest men tegenwoordig geen testen meer?
Hier had je al voor gewaarschuwd geweest mbt. het zadel en het motorkarakter!
-De directe gasreactie dreef veel testrijders tot waanzin, reden waarom wij een progressieve gashendel uit het KTM Powerparts-schap lieten monteren. Dat haalde de angel eruit.
- Dwingt echt respect af.
-Alleen behoort een meer ergonomisch zadel tot de aanraders; het standaardzadel is voor wat langere Hollanders niet lang genoeg
-Nu zit je te dicht op het stuur, waardoor je ongemerkt je onderrug bolt.
Toch is het voor een dijkenrit onder Nederlandse omstandigheden iets te veel van het goede. Het zenuwachtige, dat we net al omschreven, uit zich vooral qua motorprestaties. De gasreactie is giftig en het blok bijzonder alert, maar niet erg soepel. Beneden de 3000 toeren is de motorloop echt niet mooi, en het gaat pas lekker boven de 3500 toeren per minuut. Bij 6000 toeren zet de tweecilinder nog ’s extra aan en klimt wel heel erg vlot in toeren. En daarbij is de toerentellernaald niet het enige dat klimt; het voorwiel doet dat ook erg gauw. De SMT neemt een loopje met z’n bestuurder en doet wat-ie zelf wil. Fantastisch voor liefhebbers, maar op onze dijkjes voor velen een doorn in het oog.
Motortest KTM 990SMT
Nu kun je proberen jezelf in de hand te houden, maar het is "maar 116 pk". Gasgeven doe je zelf..., ook niet op een makkere of nog snellere machine.
Overstappen op een andere motor, maak dan wel een langere proefrit. Cruisers zijn leuk, choppers dito maar bij lange ritten gaat dit vaak ook rugklachten geven.
Een toermachine als een Tiger, GS (hoog) of een K1200/1300 of RT zou ik dan liever prefereren.
Thanks voor de tip. Zou een ander stuur dan een betere oplossing zijn? Misschien moet ik mijn stuur gewoon iets anders afstellen en helpt dat al enorm.Ik zou er zeker geen risers op zetten,je moet met de motor ook vlot door de bocht dat verslechterd heel erg door risers
Eigenlijk verpest je dan gewoon je mooie ktm
Doorsteken? Het stuur meer naar voren draaien?Stuur verhoger zorgt voor nog meer rechtopzitten. voor mij werkt het doorsteken van de vork ook heel goed. en stuurt ook nog beter.