advies voor kopen motor

180 km/u is inderdaad niet zo snel, maar als overdag de max 100 km/u is en veel automobilisten die snelheid ongeveer aanhouden en het is druk, dan ben ik benieuwd of je die 180 km/u kan halen en los daarvan of dat veilig genoeg kan. Met drukte doe ik dat niet. Als ze je staande houden, ben je ook meteen je rijbewijs kwijt. Scheelt wel, dan hoef je er ook niet over in te zitten wat je voorlopig nou moet kopen. :+
180 km/u is inderdaad niet zo snel, maar als overdag de max 100 km/u is en veel automobilisten die snelheid ongeveer aanhouden en het is druk, dan ben ik benieuwd of je die 180 km/u kan halen en los daarvan of dat veilig genoeg kan. Met drukte doe ik dat niet. Als ze je staande houden, ben je ook meteen je rijbewijs kwijt. Scheelt wel, dan hoef je er ook niet over in te zitten wat je voorlopig nou moet kopen. :+
Die motor staat nog niet op mijn naam. Als ik 180 rijd (max snelheid) op een 100 weg dan zou ik hem zeker boeken })
rijbewijs is toch al weg wat heb je te verliezen
het slimste is zo snel mogelijk de grens over naar belgie
 
Laatst bewerkt:
Die motor staat nog niet op mijn naam. Als ik 180 rijd (max snelheid) op een 100 weg dan zou ik hem zeker boeken })
rijbewijs is toch al weg wat heb je te verliezen
het slimste is zo snel mogelijk de grens over naar belgie

Ja maar 180 is voor de politie ook niet zo hard, dus dan moet je eerder bij de grens zijn en zij kunnen ongetwijfeld nog harder rijden. Maar waar ga je testen? Dan gaan we met een paar MF'ers kijken. :+
 
Ja maar 180 is voor de politie ook niet zo hard, dus dan moet je eerder bij de grens zijn en zij kunnen ongetwijfeld nog harder rijden. Maar waar ga je testen? Dan gaan we met een paar MF'ers kijken. :+
Haha dan bel jij de politie alvast:+
 
Ik volg deze even! Vooral omdat het nu gaat om de topsnelheid testen 😎
Nouja, wel een mooie moment om de motor te testen en kijken of hij heel blijft en geen olielekkages vertoont. Niks mis mee. Met een sukkel proefrit gebruik je slechts de eerste 4 versnellingen, dan weet je nog niet of de 5/6 het nog doen.. :?

Enige motor die ik nog voluit geprobeerd heb is mijn VFR, 220 gps in de afgelopen 5 jaar en daar blijft het bij. Op de A31 in Dld dus….in NL hou ik mij in.
 
Ik zou toch de +200kpu niet opzoeken met een onbekende, tweedehands motor. Eigenlijk al vanaf de +160 kan domweg verkeerde druk in de banden of een slecht aangespande bout al genoeg zijn om je in levensgevaarlijke situatie te brengen. Er kan altijd wel vanalles misgaan waar je je niet aan verwacht, bij een ongekende motor is dat risico wel groter.
Kleine eigen anekdote: Eerste wat ’snellere rit’ na de rodage en 1e onderhoud etc, dacht dat alles wel goed zat bij de moto.. maar m’n rugzak verkeerd gesloten (dubbele rits, beiden niet geheel naar boven).. dat ding ging zoals een parachute open bij ongev 170kpu.. inhoud vloog eruit.. fluo regenhoesje kwam rond m’n ketting terecht, drukknopjes en andere metalenrommel incluis vermalen in’t kettinghuis '(
 
Koop een Harley of een chopper.
Lekker relaxed cruisen met een hoog fun gehalte.

En je mag toch maar 100 kmh overdag in Nederland.

Dus waarom zou je een sportieve motor willen rijden?
 
Nieuwe motor gekocht *O*
met koude motor gelijk de snelweg op en blazen naar de 160. Kan je zeggen dat ik het motorblok aan zijn tand heb gevoeld. Prachtige motor en rijdt echt top.

Was €6290 maar heb em voor €6100 gekocht met afleverbeurt 2 nieuwe bridgtonebanden en een slot. Echt topzaak *D
 

Bijlagen

  • 44A8B518-49E0-41BB-9FEB-1E6EDAA2AE29.jpeg
    44A8B518-49E0-41BB-9FEB-1E6EDAA2AE29.jpeg
    508 KB · Weergaven: 44
  • 84F28905-2126-46FC-A1F8-4C4003C32C97.jpeg
    84F28905-2126-46FC-A1F8-4C4003C32C97.jpeg
    597,5 KB · Weergaven: 44
Nieuwe motor gekocht *O*
met koude motor gelijk de snelweg op en blazen naar de 160. Kan je zeggen dat ik het motorblok aan zijn tand heb gevoeld. Prachtige motor en rijdt echt top.

Was €6290 maar heb em voor €6100 gekocht met afleverbeurt 2 nieuwe bridgtonebanden en een slot. Echt topzaak *D
\
Die motor was reeds rijklaar gemaakt voor de proefrit.. Is die afleverbeurt niet gewoon gebakken lucht?

Maar, gefeliciteerd met je aankoop en veel rijplezier ;)
 

\
Die motor was reeds rijklaar gemaakt voor de proefrit.. Is die afleverbeurt niet gewoon gebakken lucht?

Maar, gefeliciteerd met je aankoop en veel rijplezier ;)
Motorolie zal wel goed zijn maar de ketting hing wat slappies en was vies. De andere vloeistoffen moesten ook vervangen/bijgevuld worden.

Kan de motor pas zaterdag ophalen trouwens:N
 
Men nemen een 2e hands teller unit met gewenste km stand en plaatst die op de motor. Niet zo heel moeilijk.
De oude analoge met kabel even een tijdje in de boormachine doordraaien tot je eind teller (99.999 vaak) voorbij bent en laten draaien tot gewenste stand.

Als ik het zo kan verzinnen kan een dealer/handelaar dat vast veel beter nog.
Yep, die gaat er gaan andere telller inzetten, maar huurt gewoon zo'n mannetje in die binnen 2 tellen de km.stand op elke gewenste km.stand zet.
Gaat allemaal digitaal tegenwoordig.
 
Nieuwe motor gekocht *O*
met koude motor gelijk de snelweg op en blazen naar de 160. Kan je zeggen dat ik het motorblok aan zijn tand heb gevoeld. Prachtige motor en rijdt echt top.

Was €6290 maar heb em voor €6100 gekocht met afleverbeurt 2 nieuwe bridgtonebanden en een slot. Echt topzaak *D

Gefeliciteerd, mooie motor! Dat gaat als een raket in tegenstelling tot een 125cc'er. :]
Wat reed je eigenlijk als A1 motor, of heb ik daar overheen gelezen?
 
Gefeliciteerd, mooie motor! Dat gaat als een raket in tegenstelling tot een 125cc'er. :]
Wat reed je eigenlijk als A1 motor, of heb ik daar overheen gelezen?
honda cbr125r uit 2008. ooit een keer 115 mee gereden maar gilde als een keukenmeid. vond ie niet zo leuk 8)7 125cc is leuk maar was na anderhalf jaar toch wel flink uitgekeken
 
Nieuwe motor gekocht *O*
met koude motor gelijk de snelweg op en blazen naar de 160. Kan je zeggen dat ik het motorblok aan zijn tand heb gevoeld. Prachtige motor en rijdt echt top.

Was €6290 maar heb em voor €6100 gekocht met afleverbeurt 2 nieuwe bridgtonebanden en een slot. Echt topzaak *D
BD30B061-5517-4691-87D0-97F8891B9D1D.jpeg
 
Koop een Harley of een chopper.
Lekker relaxed cruisen met een hoog fun gehalte.

En je mag toch maar 100 kmh overdag in Nederland.

Dus waarom zou je een sportieve motor willen rijden?
Een keer en nooit weer.,.en hoog fun factor …bij mij was dat gauw afgelopen na de eerste rotonde.

Smaken verschillen, dat zie ik nog wel in……:}
 
Laatst bewerkt:
Ik zag gisteren in een lijstje dat de 750 versie de best verkopende motor van Honda is in Nederland, ik had er nooit van gehoord en volgens mij ook nooit een gezien
 
Motorolie zal wel goed zijn maar de ketting hing wat slappies en was vies. De andere vloeistoffen moesten ook vervangen/bijgevuld worden.

Kan de motor pas zaterdag ophalen trouwens:N
Veel rijplezier ermee, kun je mooi mee touren….. :]

Ach, geduld en over een weekje gaan.
 
Ik zag gisteren in een lijstje dat de 750 versie de best verkopende motor van Honda is in Nederland, ik had er nooit van gehoord en volgens mij ook nooit een gezien
nc750 bedoel je? Die lijkt mij ook het ideaalst voor woon werk omdat je net iets meer vermogen hebt en de tank is verplaatst waardoor je ruimte hebt om spullen op te slaan waar je normaal moet tanken. Zelf vind ik hem er een beetje saai uit zien maar smaken verschillen gelukkig
 
Want?

Erwin P zei:
Een hele goede test is op verschillende snelheden de handen even los laten (om te zien of het frame grotendeels recht is) en de topsnelheid van de motor op te zoeken en in praktijk te testen (staat van het blok).
Moet hij 160 kunnen maar bij 145 is het klaar zijn er wat ponny's naar huis.

Hij heeft verstand van motoren, en inderdaad als je niet alles uit het motorblok kan halen is er inderdaad wat mis
 
Terug
Bovenaan Onderaan