Afvallende lading

bouke

MF veteraan
10 sep 2002
6.355
608
Ik was net op weg naar Motoport Rotterdam en vlak voor de afslag spaanse polder verliest iemand een boekenkast |( Ik kon net uitwijken en remmen, maar t scheelde niet veel. Daarna zsm ff de motor aan de kant gezet en de politie gebeld. Die hebben gelijk een kruis boven de weg gezet en me gezegd dat ze asap die kast op zouden ruimen.

Op de terugweg zag ik dat er toch een auto op die kast geknald was :/ Ik heb helaas geen kenteken onthouden van het blik dat de kast verloor, ik hoop dat ie zichzelf meld of dat iemand anders de politie gebeld heeft en wel het kenteken had.

Een noodstop met +/- 140 was toch wel ff schrikken :+
 
Was het maar een apothekerskast geweest, had je gelijk een pilletje voor de schrik kunnen nemen... :P

Gelukkig voor jou liep het goed af... dat koekblik zal je een zorg zijn... ;)
 
Gelukkig voor jou liep het goed af... dat koekblik zal je een zorg zijn... ;)

Beetje jammer, ik heb toch liever dat de schade verhaald kan worden op de veroorzaker die ervoor kiest ervantussen te gaan dan dat wij er allemaal aan mee betalen dankzij onze verzekeringspremies waarvan een deel naar het Waarborgfonds gaat.
 
Beetje jammer, ik heb toch liever dat de schade verhaald kan worden op de veroorzaker die ervoor kiest ervantussen te gaan dan dat wij er allemaal aan mee betalen dankzij onze verzekeringspremies waarvan een deel naar het Waarborgfonds gaat.
:^

Altijd beter als ie gepakt wordt :)

Snap wel dat je liever even aan de kant wilde gaan staan, maar ik had wel z'n kenteken opgeschreven/onthouden :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn "beetje jammer" ging dan vooral om de instelling " die koekblikker zal jou een zorg zijn" O-)

Als het goed was, zat er al een kruis boven de weg, want dat zou gelijk geregeld worden... vandaar instelling, de koekblikker zal jou een zorg zijn! Tenslotte is de rijbaan afgesloten en dat kruis staat er niet voor niets... :)

Beetje jammer van je reactie dus... ;)
 
Beetje jammer, ik heb toch liever dat de schade verhaald kan worden op de veroorzaker die ervoor kiest ervantussen te gaan dan dat wij er allemaal aan mee betalen dankzij onze verzekeringspremies waarvan een deel naar het Waarborgfonds gaat.

hij had natuurlijk elke 3 seconden in zijn spiegel moeten kijken, maar misschien heeft hij niet eens in de gaten gahad dat hij wat verloren is?
 
Mwah, als je een boekenkast verliest lijkt het me erg stug dat je er helemaal niks van merkt... Als zoiets zwaars van je kar af kukelt moet je ergens al een vermoeden hebben gehad dat ie niet goed vastzat.
 
[quote]bouke schreef op 29 maart 2008 @ 14:13:
Ik was net op weg naar Motoport Rotterdam en vlak voor de afslag spaanse polder verliest iemand een boekenkast |( Ik kon net uitwijken en remmen, maar t scheelde niet veel. Daarna zsm ff de motor aan de kant gezet en de politie gebeld. Die hebben gelijk een kruis boven de weg gezet en me gezegd dat ze asap die kast op zouden ruimen.

Op de terugweg zag ik dat er toch een auto op die kast geknald was :/ Ik heb helaas geen kenteken onthouden van het blik dat de kast verloor, ik hoop dat ie zichzelf meld of dat iemand anders de politie gebeld heeft en wel het kenteken had.

Een noodstop met +/- 140 was toch wel ff schrikken :+~[/quote]



Zo'n zelfde geintje een aantal jaren terug meegemaakt, maar dan met een surfplank die besloot vliegplank te worden. Ik kwam achter dat blik terecht en zag die plank al klapperen. Geen bemoedigend gezicht, dus ik besluit er langs te gaan. Ik wijk uit, hoor een paar spanbanden knallen en zie die plank zo door de lucht zeilen. Ben toen toch maar even gestopt om een peuk tegen de schrik te nemen.
Je vraagt je inderdaad wel eens af of de mensen wel goed bij hun verstand zijn.


Jan
 
Mwah, als je een boekenkast verliest lijkt het me erg stug dat je er helemaal niks van merkt... Als zoiets zwaars van je kar af kukelt moet je ergens al een vermoeden hebben gehad dat ie niet goed vastzat.

ik denk toch dat ik het niet zie als hij bij mij achter van de aanhanger af valt.

en dat je een vermoeden moet hebben omdat het zwaar is dat begrijp ik niet :?
 
Ik was net op weg naar Motoport Rotterdam en vlak voor de afslag spaanse polder verliest iemand een boekenkast |( Ik kon net uitwijken en remmen, maar t scheelde niet veel. Daarna zsm ff de motor aan de kant gezet en de politie gebeld. Die hebben gelijk een kruis boven de weg gezet en me gezegd dat ze asap die kast op zouden ruimen.

Op de terugweg zag ik dat er toch een auto op die kast geknald was :/ Ik heb helaas geen kenteken onthouden van het blik dat de kast verloor, ik hoop dat ie zichzelf meld of dat iemand anders de politie gebeld heeft en wel het kenteken had.

Een noodstop met +/- 140 was toch wel ff schrikken :+
en nog een boete ook, want als je vanaf de brug komt mag je daar maar 80 en ja daar hangen camera's ;(
 
Ken dat maar al te goed.

Een keer een bankstel op de snelweg meegemaakt (verliezer achterhaald)


En restafval en zeil richting de maasvlakte...terwijl ik in de auto reed. (in een bocht notabene) Hiervan de veroorzaker ook kunnen attenderen

Ik kon het net allemaal ontwijken, piepende remmen en doodsangst met mn gezin achterin. Ik was toe heel blij dat ik toch besloot om mee te gaan en niet mijn vrouw reed want die had dat zeker niet getrokken.

Die gasten die hun lading niet goed vastknopen mogen ze van mij megaboetes geven. In sommige gevallen vind ik het bijna doodslag op de snelweg.

Kan dr zo gvd pislink van worden...Alleen maar aan je zelf denken en dat houdt wel idee.
 
Laatst bewerkt:
Snap wel dat je liever even aan de kant wilde gaan staan, maar ik had wel z'n kenteken opgeschreven/onthouden :Y

het lullige van je helemaal de :X schrikken als zoiets gebeurd is dat je niet zo denkt zoals jij nu op je stoel ;) toevallig van de week zo'n zelfde geintje gehad maar dan met de vrachtwagen, reed 65 en auto 10 meter voor me besluit ineens om stil te gaan staan om toch de uitvoegstrook te nemen, die vol met auto's stond B|
normaal ben ik ook zo van kentekentje onthouden maar als de adrenaline door je lijf giert is dat toch ff anders...

ik blijf idd ook nooit ergens achter rijden wat (losse) lading heeft
 
Zo dan :X Lucky you :o

Zelf werd ik op de fiets wel een keer ingehaald door een bestelbusje met aanhanger. Die vent had reteveel losse bakstenen op de aanhanger liggen die dus heen en weer stuiterden...100 m verder zakte de aanhanger door zn as en vloog er dus een wiel door de lucht, blij dat ik er niet naast reed :X Sommige mensen...
 
Laatst bewerkt:
Als het goed was, zat er al een kruis boven de weg, want dat zou gelijk geregeld worden... vandaar instelling, de koekblikker zal jou een zorg zijn! Tenslotte is de rijbaan afgesloten en dat kruis staat er niet voor niets... :)

Beetje jammer van je reactie dus... ;)

Wat een veronderstellingen, zoals dat het kruis er al stond... ingebracht als feiten.


En zelfs dan nog.... t is jammer als iemand schade oploopt door een ander. Hoe dan ook.

Maar dat is mijn instelling, je MOET daar geen discussie over voeren hoor, als jij daar anders over denkt mag dat best.
 
Zo dan :X Lucky you :o

Zelf werd ik op de fiets wel een keer ingehaald door een bestelbusje met aanhanger. Die vent had reteveel losse bakstenen op de aanhanger liggen die dus heen en weer stuiterden...100 m verder zakte de aanhanger door zn as en vloog er dus een wiel door de lucht, blij dat ik er niet naast reed :X Sommige mensen...

Ik ben op de motor ook wel eens een aanhangwagen wiel tegengekomen. Wat stuiteren die dingen hoog. Ben wel blij dat ik niet geraakt werd.
Ik ben jaren geleden ook wel eens met de motor over een fiets gereden, die van een fietsendrager afviel. Dat gebeurde in de bebouwde kom, dus de snelheid lag niet hoog, maar je schrikt echt wel. De automobilist schrok er ook van.

Vorig jaar verloor ik (als automobilist) de complete as van mijn aanhangertje. De as rolde in de sloot. Op zo'n moment ben ik gewoon blij dat er niemand ellende van ondervindt.
Rijdt wel rottig, een aanhanger zonder wielen.

Toch gebeurt het vaak, dat er iets van lading verloren wordt. Ik ben op de weg tegengekomen: betonnen platen, houten platen, metalen platen en schilden, ladders, stenen, tegels, een bumper, een hond, jerrycan, kerstboom, trilplaat, kraai, eend, reiger, autoband, en dan laat ik de rolstoel, bromfietser en koe buiten beschouwing omdat dat geen lading betrof.

Adrenaline is lekker, maar niet op zo'n manier.
 
rolstoel met of zonder pasagier? ;)

Met bestuurder.
Paar jaar geleden in het donker op de A58 tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. Zo'n elektrische rolstoel reed op de vluchtstrook, wel met de lichtjes aan. Anders had ik h'm waarschijnlijk niet eens gezien. Heeft toen ook nog in de krant gestaan. De persoon had wat gedronken en wist de weg naar huis niet meer terug. Dus toen ging hij de borden maar volgen, en kwam zo op de snelweg terecht.

Als de drank is in......
 
Terug
Bovenaan Onderaan