Afweging vervanging navigatie

En gewoon nieuw kopen zulke elektrische apparaten... want wie weet wat er mee uitgevreten is, of hoe bijv de batterij is. Kan je wel 100eu besparen voor een tweedehansje te kopen, maar wat is dat waard zonder enige garantie of als je er minimaal 5 jaren mee wilt doen.

Dat soort dingen tweedehands geeft mij voor die 100eu besparen iig nooit een heel goed gevoel
 
Ach welnee, ik koop ze tegenwoordig allemaal tweedehands. Gaat vrijwel altijd goed, en inmiddels heb ik er redelijk wat ervaring mee...
 
Jii keurt alles af en je hebt geen humor. Ik geef het op :YY
Ach, humor, misschien andere humor. Na die grap over de Michelin kaarten is een papieren kaart niet heel grappig meer. Wat is de volgende een routerol?
En ik rij geen rondjes, dus met een bolletje pijltje kaart hoef je ook niet aan te komen.

Ik keur voornamelijk af wat ik van tevoren aangegeven heb dat ik niet wil. Geen telefoon bijvoorbeeld. En ook geen Chinanavi
Met de informatie hier heb ik in andere topics en fora gezien dat ik niet alleen ben met de karresporen en woonwijken van Garmin. Die functionaliteit heeft TomTom blijkbaar beter in de klauw. Bovendien slaat de Gui en structuur van TT bij mij beter aan.
Helaas, ik ga dus niet je oude Garmin overnemen.
Ik ga dus kijken voor een TomTom. Dat gaat geen 550 worden. Ik neig naar een Tomtom rider 4gd00. Maar zoek nog naar de verschillen, voor en nadelen.

En als je beter zou weten wist je dat ik enorm grappig ben.
 
Tweedehandse TT550 weinig mis mee mbt uitzondering zijn grotere plaatsen. Ik heb geen last van omdat ik al uit de buurt ben en woon…..….

Op het platteland echt een top apparaat met de spannenderoute optie… :]
 
Een tweedehands tt550 is helemaal prima, maar buiten mijn budget. En wat ik lees van de 400 is men daar ook heel tevreden over. Een TT40 zou ook nog aan mijn eisen voldoen als de kaarten niet zo beperkt waren. Polen staat echt nog op mijn todo lijstje en dat zit er niet in net als tsjechie.
Daarom denk ik dat een 400 voor mij het meest geschikt is.
 
Dan schort er toch iets aan jouw leesvermogen…

Wat die lifetime updates betreft: ik gebruik een zumo 550 waar ik nog steeds lifetime updates voor krijg. De ondersteuning van Garmin voor oude(re) toestellen is best goed, zolang het technisch mogelijk is ondersteunen ze het. Nadeel is alleen de beschikbare geheugenruimte, kaarten worden namelijk steeds groter. Ik installeer de update daarom eerst alleen op de computer, en daarna zet ik de gewenste kaartdelen over naar de zumo.
en dat vond ik dus tegenvallen..
Wilde de 550 op de S1000X monteren, en bel voor een mogelijkheid tot aansluiten ivm canbus...
Gingen ze zich niet aan branden, veel te moeilijk ..terwijl de BMW gewoon een accesoire aansluiting heeft maar die ook het leifst hun eigen systeem verkopen natuurlijk..
Maar toch een kabel gevonden in Dld...
Waarom altijd zo moeilijk
 
Met “goede ondersteuning” bedoel ik uitdrukkelijk niet hun helpdesk, die is gewoon beroerd als de vraag niet in hun draaiboek voorkomt (zoals gebruikelijk bij helpdesks).
Nee, ik bedoelde eigenlijk firmware updates en kaartondersteuning van oudere toestellen.
 
en dat vond ik dus tegenvallen..
Wilde de 550 op de S1000X monteren, en bel voor een mogelijkheid tot aansluiten ivm canbus...
Gingen ze zich niet aan branden, veel te moeilijk ..terwijl de BMW gewoon een accesoire aansluiting heeft maar die ook het leifst hun eigen systeem verkopen natuurlijk..
Maar toch een kabel gevonden in Dld...
Waarom altijd zo moeilijk

Ben je naar een BMW dealer gegaan? Die had je zo het juiste kabeltje kunnen leveren en uitgelegd welke 2 (van de 3) draden je moet gebruiken en waar de aansluiting zit. Voor ca. 15 euro.
 
Een tweedehands tt550 is helemaal prima, maar buiten mijn budget. En wat ik lees van de 400 is men daar ook heel tevreden over. Een TT40 zou ook nog aan mijn eisen voldoen als de kaarten niet zo beperkt waren. Polen staat echt nog op mijn todo lijstje en dat zit er niet in net als tsjechie.
Daarom denk ik dat een 400 voor mij het meest geschikt is.
Ik heb niet alles gelezen , maar ik heb de TT 410 en die moet je updaten via een laptop of computer. En m’n buurman de TT 550 en die kan gewoon via WiFi updaten.
Dat is toch verrekte handig. En goed uit laten uitleggen hoe hij werkt, want je kan er meer mee dan je denkt.Mocht je een TT gekocht hebben wil ik hem uitleggen in real live😜
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet alles gelezen , maar ik heb de TT 410 en die moet je updaten via een laptop of computer. En m’n buurman de TT 550 en die kan gewoon via WiFi updaten.
Dat is toch verrekte handig. En goed uit laten uitleggen hoe hij werkt, want je kan er meer mee dan je denkt.Mocht je een TT gekocht hebben wil ik hem uitleggen in real live😜
En de 550 is een stuk sneller wat ik begrijp. (heb zelf ook de 410)
 
Dat heb ik nog nooit meegemaakt op m'n 410

Ritten zijn zo simpel, je kunt t op je tablet een spannende route plannen...dat is een kronkelroute naar een punt die je zelf op de kaart hebt aangetikt en via een andere route terug.

Ook kan je kronkelroute gebruiken...die staat bij mij standaard aan.
Dat wil zeggen een leuke motorroute van A naar B

Bij beide bovenstaande kan je ook punten bijplaatsen als je anders wilt rijden
Deze kan je draadloos naar de tomtom sturen, wanneer je deze in mydrive heb gemaakt en een gratis account hebt aangemaakt.
Zowel op tablet als tomtom zelfde account en wachtwoord

Je kunt ook snelste route, kortste route, milieuvriendelijkste route of wandelroute fietsroute

Wil je geen snelwegen, zet dan bij "vermijd wegtypen " snelweg" aan.
Zo kan je ook tolwegen en of veerboten en onverharde wegen vermijden.

Het enige lastige is t updaten via aansluiten pc moet
 
Terug
Bovenaan Onderaan