Agressie in het verkeer,dader en daarna slachtoffer ervan

Zo heb ik ook eens een "boer" achter me aangehad (man woog minimaal 150 kilo en was dik 2 meter lang, uiteraard had ik dit niet gezien toen ie nog in zijn auto zat. (ik gaf hem ook de vinger...) Ff later sta ik bij het stoplicht... de boer ook en stapt uit en komt naar mij toegelopen...
"Als je nog 1 keer je vingertje opsteekt trek ik je kop eraf!" Leek mij beter om maar m'n mond te houden... na zijn scheld kanon ging hij weer in z'n auto zitten.
Stoplicht word groen... ik geef hem nogmaals de vinger en rijd er hard vandoor!

_O-
 
Dan val je onder de categorie "Beperkt referentie kader". Dit wordt al snel aangeduid als een steekje los.Begrijp me niet verkeerd, ik vindt het ook geen acceptabele reactie.
Dat wil echter niet zeggen dat de reactie niet verklaarbaar is.
Mensen die om het minste geringste overgaan tot agressief gedrag, hebben een smal referentie kader, en reageren vanuit dat smalle referentie kader.

Leer een kind niet omgaan met emoties, zal het later op volwassen leeftijd niet goed met emoties om kunnen gaan.

De bestuurder die de OP beschrijft, is kennelijk opgegroeid in een omgeving waar geweld gewoon was. Dit is dan ook het referentie kader.
Hij zal gereageerd hebben vanuit zijn referentie kader.

Nogmaals, ik vindt dat beide heren, de OP en de koekblikker, onacceptabel hebben gereageerd op een situatie.
We begrijpen elkaar prima volgens mij, alleen verwoord jij het wat diplomatieker ;)
 
_O-
onder het mom van "noodweer" mag je in NL best veel *O* Je moet iemand niet helemaal lam slaan want dan ben je zelf de sjaak, maar wanneer je het binnen de perken houd kom je er meestal mee weg. En terecht!
Nou ja, in geval van Z-Jimmy is het overduidelijk noodweer. Het is tegenwoordig nog wat ruimer geformuleerd (wat mooi is), maar ook in de 'oude' situatie was iemand een bloedneus slaan compleet legaal als je met een mes wordt bedreigd.

Maar, ook weer heel bizar, dat iemand met een mes zwaaiend op je af komt, om zoiets... mijn god...
 
Op mijn vorige topic is hier net een slotje op gekomen, omdat ik er een omschrijving/opsporing verzocht van had gemaakt.

Ik heb nu aangifte gedaan bij de politie en ik ben dan ook NIET op zoek naar getuigen o.i.d. Dus aub geen slotje hierop ik wil alleen het verhaal delen.

(vooral ook omdat de agent me vertelde dat zelfs met een nummerbord en getuigen er eigenlijk niks gedaan kan worden omdat hij me niet daadwerkelijk mishandeld heeft)


Ok wat er dus iets eerder vanavond gebeurde:

Vanavond reed ik over een 50km/h weg en toen kwam een auto uit een zijstraat (ik had voorrang) die mij bijna van de motor reed hij kon nog net vol in de ankers en ik kon nog maar net uitwijken.

Daarop gaf ik een keer extra gas om hem te laten merken dat hij op moest passen en met een schaamte moet ik toegeven dat ik in mijn emotie mijn middelvinger nog op stak. (dader verkeers agressie)

Daarop zie ik de auto ineens scherp rechtsaf slaan (achter mij aan) ik twijfel of hij nu echt achter mij aan gaat of dat het toeval is, wanneer ik zie dat hij met hoge snelheid op mij af komt geef ik gas bij t/m ong 90km/h waar je 50 mag. Ik wil niet harder want ik verwachtte niet het volgende:

Hij haalt me rakelings in met ik schat +120km/h, gaat vol in de remmen voor mij, zij auto overdwars op de weg... Slippende achterband en bijna onderuit gaant kan ik vermijden om hem te raken. Hij stapt uit en komt op mij af lopen (grote kaalgeschoren kerel midden 20), ik twijfel om hem daadwerkelijk letterlijk omver te rijden of er rechts langs te gaan (instinctief vlucht/vecht gedrag heel vreemd wat er dan allemaal in je op komt), blijkbaar ben ik een watje want ik vlucht. Ik rij rechts langs de auto over het gras met moeite weer de weg op. Hij stapt ondertussen in en komt weer achter mij aan zie ik in mijn spiegel.

Nu geef ik wel echt gas (ik ben bekend in het gebied) en sla rakelings voor een andere auto een smal fietspad in die ik ken, hij knalt over de hoge stoep en volgt me over het fietspad desondanks weet ik hem uiteindelijk kwijt te raken na nog een aantal paden te kiezen waar je met een auto niet makkelijk langs komt.

Het ergste vindt ik nog wel dat ik toch nog zo hard/gevaarlijk heb gereden en hiermee anderen ook in gevaar heb gebracht, maar ik was voor het eerst in mijn leven (doods)bang op de motor dat iemand mij daadwerkelijk opzettelijk aan wou rijden.

Zoals in de titel te lezen is ben ik me ervan bewust dat ik zelf voor deze situatie heb gezorgd. Dit zal ik dan ook niet tegenspreken.

Toch is het vreemd dat politie hier helemaal niks mee kan? Zijn er andere mensen met zo een soort ervaring in het verkeer en wat is daarmee gedaan?
Je reed te snel.
Je anticipeert niet genoeg op het andere verkeer.
Emoties zijn niet toegestaan in het verkeer.
Iedereen kan een foutje maken, maar jij als motorrijder mag dat niet.

Maar als ik durf stellen dat verkeerd uitgevoerde manoeuvres de grootste oorzaak van (bijna)-ongevallen zijn, dan word ik tot de grond afgebrand.
 
het is dat wel zo dat je als motorrijder natuurlijk nogal een voordeel hebt van wat je allemaal aan hebt he. een dik (leren) pak, een helm, laarzen, handschoenen.. volgens mij doet iemand die je probeert te slaan zichzelf meer pijn dan jou. zeker op die helm haha. Ik zou niet weten waar het nog pijn zou doen als iemand slaat.
En dan hebben zomerhandschoenen vaak nog van die carbon knokkels waar je helemaal bang van zou worden..

wat niet wegneemt dat wanneer je plotseling wordt overvallen door iemand die agressief is je daar van schrikt, en dat probeert te vermijden.
 
het is dat wel zo dat je als motorrijder natuurlijk nogal een voordeel hebt van wat je allemaal aan hebt he. een dik (leren) pak, een helm, laarzen, handschoenen..

Wordt nogal als een voordeel gezien door veel mensen hier.
Als je tegenstander echter je helm vast pakt (onder je kinstuk) dan doe jij helemaal niets meer :N :N
 
Wordt nogal als een voordeel gezien door veel mensen hier.
Als je tegenstander echter je helm vast pakt (onder je kinstuk) dan doe jij helemaal niets meer :N :N

haha da's waar.. nou ja, dan maar met je carbon knokkels hoeken ;)

neemt nog niet weg dat ik liever in vol motorpak een onverwachte knal krijg dan zonder :)
 
Laatst bewerkt:
@ TS:
gewoon uithalen met je vuist... je hebt een motorpak aan en helm op... hij kan je moeilijk slaan... jij hem des te beter.
Maar soms is het verstandiger om je "verlies" te nemen.

Onderstaande verhaaltjes keur ik niet goed maar soms schrik je zo erg door iets dat je je je controle weleens verliest. Mag natuurlijk geen excuus zijn maja we blijven mensen ;)

Zo heb ik ook eens een "boer" achter me aangehad (man woog minimaal 150 kilo en was dik 2 meter lang, uiteraard had ik dit niet gezien toen ie nog in zijn auto zat. (ik gaf hem ook de vinger...) Ff later sta ik bij het stoplicht... de boer ook en stapt uit en komt naar mij toegelopen... :o
"Als je nog 1 keer je vingertje opsteekt trek ik je kop eraf!" :/ Leek mij beter om maar m'n mond te houden... na zijn scheld kanon ging hij weer in z'n auto zitten.
Stoplicht word groen... ik geef hem nogmaals de vinger en rijd er hard vandoor! _O- :+


Conclusie van het verhaal:
Als je denkt dat je hem kan hebben dan moet je er voor gaan , wanneer je twijfelt kies dan eieren voor je geld... maar doe het wel in stijl! 8-) :+
:W

Is dat stijl? Ik trek vaak een kop van "je staat voor lul kerel", maar op een of andere manier zorgt die stijl er niet voor dat de ander weer rustig in z'n auto gaat zitten... Daarom heb ik maar een donker vizier genomen, dan zien ze m'n hoofd niet. Ik krijg net iets te vaak te horen dat ik een gezicht heb wat er gewoon om vraagt om geslagen te worden. (Tsjah, ik kan er ook niets aan doen dat ze zo jaloers zijn op mijn schoonheid natuurlijk).


Leuke discussie dit. Zullen we er een polletje van maken?

Agressie in het verkeer, wat doe je?
- Vluchten
- Sorry zeggen voor iets wat je niet gedaan hebt
- Met rechte rug de klappen incasseren
- Het vlees van je knokkels slaan op het gezicht van de agressieveling

Of mijn persoonlijke favoriet:
- Vluchten, vervolgens z'n vriendin/zusje/moeder versieren, de horizontale macarena doen, dat filmen, sd kaartje in een envelop doen en opsturen naar de agressieveling. Uiteraard vergezeld van een briefje met de tekst "Ik wilde je niet boos maken, ik wilde je alleen laten zien welke vinger nu naar je vriendin/zusje/moeder ruikt". (Of is dat te grof?)
 
Is dat stijl? Ik trek vaak een kop van "je staat voor lul kerel", maar op een of andere manier zorgt die stijl er niet voor dat de ander weer rustig in z'n auto gaat zitten... Daarom heb ik maar een donker vizier genomen, dan zien ze m'n hoofd niet. Ik krijg net iets te vaak te horen dat ik een gezicht heb wat er gewoon om vraagt om geslagen te worden. (Tsjah, ik kan er ook niets aan doen dat ze zo jaloers zijn op mijn schoonheid natuurlijk).


Leuke discussie dit. Zullen we er een polletje van maken?

Agressie in het verkeer, wat doe je?
- Vluchten
- Sorry zeggen voor iets wat je niet gedaan hebt
- Met rechte rug de klappen incasseren
- Het vlees van je knokkels slaan op het gezicht van de agressieveling

Of mijn persoonlijke favoriet:
- Vluchten, vervolgens z'n vriendin/zusje/moeder versieren, de horizontale macarena doen, dat filmen, sd kaartje in een envelop doen en opsturen naar de agressieveling. Uiteraard vergezeld van een briefje met de tekst "Ik wilde je niet boos maken, ik wilde je alleen laten zien welke vinger nu naar je vriendin/zusje/moeder ruikt". (Of is dat te grof?)


_O- _O- _O-
 
Misschien heb ik hier wel vaak een grote mond, maar in de werkelijke werkelijkheid ben ik eerder schuchter. Zo heb ik wel eens meegemaakt dat een touringcar bestuurder de spiegel van mijn motor eraf reed bij het oprijden van de veerpont. Toen ik hem daarop aansprak zei hij dat het mijn schuld was omdat ik mijn motor verkeerd zou hebben neergezet. Hij kreeg bijval van de reisleider met grote sigaar in zijn hoofd en ze begonnen toen zelfs vervelend en pesterig te doen; schadeformulier invullen zat er niet in. De bejaarden in de bus vielen de begeleiding luide bij. Ik heb toen echt een moment overwogen om die twee met de koppen tegen elkaar te slaan, had me weinig fysieke moeite gekost, maar uiteindelijk ben ik aan de overkant maar naar het dichtsbijzijnde politiebureau gereden. Die hebben me toen goed geholpen maar omdat de chauffeur bleef liegen heb ik natuurlijk nooit iets vergoed gekregen. Maar nu komt het: de agenten van dienst waren haast net zo verontwaardigd als ik en vroegen zich af waarom ik geen corrigerende tikken had uitgedeeld.
 
Tenzij ik bij gebrek aan inschattingsvermogen het sarcasme over het hoofd zie lijkt me dit een extreem ongezonde manier van denken die je hier neerlegt. Helaas denken heel veel mensen wel zo.

Overigens, je kunt wel een vrachtwagen nemen ter bescherming, maar goed, als je dan een andere vrachtwagen tegenkomt met bovengenoemde mentaliteit wordt het alsnog een heel gevecht en is je eigen veiligheid nog steeds niet gegarandeerd ;)

Ik vind dat als iemand je EXPRES geen ruimte geeft dat je je toch niet in de vangrail laat drukken door een auto met invoegen?
 
Je reed te snel.
Je anticipeert niet genoeg op het andere verkeer.
Emoties zijn niet toegestaan in het verkeer.
Iedereen kan een foutje maken, maar jij als motorrijder mag dat niet.

Maar als ik durf stellen dat verkeerd uitgevoerde manoeuvres de grootste oorzaak van (bijna)-ongevallen zijn, dan word ik tot de grond afgebrand.

Vergeet de (te) hoge snelheid niet ;)
 
Is dat stijl? Ik trek vaak een kop van "je staat voor lul kerel", maar op een of andere manier zorgt die stijl er niet voor dat de ander weer rustig in z'n auto gaat zitten... Daarom heb ik maar een donker vizier genomen, dan zien ze m'n hoofd niet. Ik krijg net iets te vaak te horen dat ik een gezicht heb wat er gewoon om vraagt om geslagen te worden. (Tsjah, ik kan er ook niets aan doen dat ze zo jaloers zijn op mijn schoonheid natuurlijk).


Leuke discussie dit. Zullen we er een polletje van maken?

Agressie in het verkeer, wat doe je?
- Vluchten
- Sorry zeggen voor iets wat je niet gedaan hebt
- Met rechte rug de klappen incasseren
- Het vlees van je knokkels slaan op het gezicht van de agressieveling

Of mijn persoonlijke favoriet:
- Vluchten, vervolgens z'n vriendin/zusje/moeder versieren, de horizontale macarena doen, dat filmen, sd kaartje in een envelop doen en opsturen naar de agressieveling. Uiteraard vergezeld van een briefje met de tekst "Ik wilde je niet boos maken, ik wilde je alleen laten zien welke vinger nu naar je vriendin/zusje/moeder ruikt". (Of is dat te grof?)
_O- _O- _O- _O-
 
ik vind dat er een hoop reacties zijn waar eens goed over na gedacht moet worden. punt 1 mensen die erg bang zijn geworden daar een situatie moeten volgens mij eens gaan kijjken bij een zelfverdedigings cursus. wie weet doet ze dat goed en voelen ze zich weer iets veiliger. ten 2e hoor ik een hoop dingen als je moet gelijk aanvallen en dat soort dingen.mijn advies doe het niet als je het niet kan,en probeer op een makkelijke manier weg te komen als het kan.je hebt er niets aan om op straat te staan vechten met een ander.
Eu?
Ik hoef toch helemaal niet een cursus te volgen voor mensen die me mogelijk gaan bedrijgen, en hoe ik daar mee om moet gaan, als hij me weer een keer mij ziet, en me wel kan pakken?

Lijkt mij persoonlijk een hele verkeerde ontwikkeling.

Dan is het straks gewoon wie het sterkste is, die wint.

Zolang een persoon op mij af komt rennen die 2x groter is dan mij, dan maak ik wel dat ik weg kom.
 
We begrijpen elkaar prima volgens mij, alleen verwoord jij het wat diplomatieker ;)
We begrijpen elkaar perfect heb ik het idee.
En ja, ik probeer me altijd zo "diplomatiek" mogelijk uit te drukken.
Voor je het weet vat iemand je opmerking verkeerd op, en heb je onenigheid.
 
Laatst bewerkt:
Maar als ik durf stellen dat verkeerd uitgevoerde manoeuvres de grootste oorzaak van (bijna)-ongevallen zijn, dan word ik tot de grond afgebrand.
Dat is niet helemaal waar. Het feit dat je verkeerd uitgevoerde manoeuvres als oorzaak aanwijst is niet de reden dat er nogal fel met je gediscussieerd wordt, maar het feit dat je regelmatig oppert om manoeuvres dan maar compleet te verbieden, dat is wat hier en daar wat irritatie oproept. Ik ben daar ook op tegen overigens ;)

Edit: Oh ja, en je komt af en toe nogal a-subtiel uit de hoek, daar kan ook niet iedereen tegen, ik wil, vind het wel grappig ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat als iemand je EXPRES geen ruimte geeft dat je je toch niet in de vangrail laat drukken door een auto met invoegen?
Nou nee, maar je niet aan de kant laten drukken is heel wat anders dan in de aanval gaan. De acties die jij noemde als voorbeeld gaan mij echt iets te ver.
 
We begrijpen elkaar perfect heb ik het idee.
En ja, ik probeer me altijd zo "diplomatiek" mogelijk uit te drukken.
Voor je het weet vat iemand je opmerking verkeerd op, en heb je onenigheid.
En dan komt er zo'n gast met een zeer beperkt referentiekader je het leven zuur maken :+
 
Ooit ook zoiets gehad maar dan in de auto, hij stopt op een smalle weg met aan beide kanten een hoge stoep dus ik kan er niet langs, stapt uit zijn auto en loopt op me af en nadat hij 3meter heeft gelopen ziet hij dat hij zijn auto in de versnelling heeft staan en er vandoor rijd :')
 
als ik jou was zou ik even een zondagje op het industrie terrein uitleven. geen enkele auto is een partij voor een motor buiten een vrij circuit. (jij kan altijd tussen de auto's door. hij zal ruimte moeten afdwingen.

en ga kilometers maken binnen de bebouwde kom. zodat je je aanleerd om zo snel mogelijk je omgeving in kaart te kunnen brengen. zodat je in dit soort gevallen overzicht houd terwijl je 100+ door een 30 zone gaat.

voor drempels op je stepjes gaan staan. heb je er bijna geen last meer van.


kom welleens mensen tegen die het niet leuk vinden dat je harder dan ze kan. gaan lopen plakken en dat soort ongein. even het gas erbij en tussen 3 auto's door slingeren. en je bent hem meestal kwijt.

zon rf600? 0-100 in? <4sec? noem eens 3 auto's die dat ook halen en minder dan 100 000 euro kosten?

meet je stuur op. en zorg dat je die maat in je hoofd weet te prenten. zodat je een precisie van 2 mm aan beide zijden kan aanhouden. ( oftewel veel file rijden.)

en de volgende keer geen vinger. even een dot gas werkt meestal beter.

Vind dit eerlijk gezegd wel heel ver gaan :X . Met het opmeten van je stuur en zo.

Ik ben de afgelopen 1,5 weken 2 keer bijna van mijn motor gereden. Het enigste wat ik dan doe is remmen en een keer toeteren en oog contact zoeken meer niet. Als je je middelvinger op gaat steken lokt dat gelijk agressie uit.
 
Verschillende dingen mee gemaakt in het verkeer, maar ik laat me niet gauw opjutten gelukkig. Op een paar uitzonderingen na dan. :$

Tijdens uitvoegen op de snelweg bijna weggedrukt worden door een zakenpikkie in een dikke auto die met vanalles bezig was, maar niet met autorijden. Heb hem echt een heel klein tikje op zijn raam gegevens als teken dat ik er zat (meer als schrikreactie). Hij terug naar de rijbaan waar ie weg komt, kijkt over schouder en gooit z'n bak nog harder mijn kant op. Op dat moment heb ik mijn voet uitgestoken, gevolg ik: slinger, slinger, net de boel overeind kunnen houden. Hij: een flinke deuk in z'n deur, lak beschadigd en doordat ie hem weer de snelweg op trok heeft ie ook zijn afslag gemist. :+

Of ik op een voorrangsweg, man van rechts die links af wou slaan (voorrangsweg op) en een dom blondje van links die rechtdoor (voorrangsweg oversteken). De beste man die stop zoals het hoort, bimbo komt bij de kruising, maar ziet waarschijnlijk dat de man stop en rijdt zonder te remmen en zonder te kijken de kruispunt op met een veel te hoge snelheid. Kon net gas bijgeven en hoor haar met piepende banden van het remmen achter me langs komen. Ben direct gestopt, ben afgestapt en zag dat meneer uit de auto was gekomen en bimbo zit met hand voor de mond achter stuur. Ben maar weer opgestapt en doorgereden, denk dat ze er misschien wel iets van heeft geleerd. Maar had haar wel iets kunnen doen. :(
 
Verschillende dingen mee gemaakt in het verkeer, maar ik laat me niet gauw opjutten gelukkig. Op een paar uitzonderingen na dan. :$

Tijdens uitvoegen op de snelweg bijna weggedrukt worden door een zakenpikkie in een dikke auto die met vanalles bezig was, maar niet met autorijden. Heb hem echt een heel klein tikje op zijn raam gegevens als teken dat ik er zat (meer als schrikreactie). Hij terug naar de rijbaan waar ie weg komt, kijkt over schouder en gooit z'n bak nog harder mijn kant op. Op dat moment heb ik mijn voet uitgestoken, gevolg ik: slinger, slinger, net de boel overeind kunnen houden. Hij: een flinke deuk in z'n deur, lak beschadigd en doordat ie hem weer de snelweg op trok heeft ie ook zijn afslag gemist. :+

Of ik op een voorrangsweg, man van rechts die links af wou slaan (voorrangsweg op) en een dom blondje van links die rechtdoor (voorrangsweg oversteken). De beste man die stop zoals het hoort, bimbo komt bij de kruising, maar ziet waarschijnlijk dat de man stop en rijdt zonder te remmen en zonder te kijken de kruispunt op met een veel te hoge snelheid. Kon net gas bijgeven en hoor haar met piepende banden van het remmen achter me langs komen. Ben direct gestopt, ben afgestapt en zag dat meneer uit de auto was gekomen en bimbo zit met hand voor de mond achter stuur. Ben maar weer opgestapt en doorgereden, denk dat ze er misschien wel iets van heeft geleerd. Maar had haar wel iets kunnen doen. :(



Wie noemt er zijn kind nou Bimbo?
 
Laatst bewerkt:
Tja herkenbaar verhaal dit, laast op date geweest in scheveningen, wij samen in mijn auto daar naartoe. Nam dankzij een ouder versie van Tomtom een verkeerde afslag, en moest er 1 van 10 meter verderop hebben. Dus ik terug de hoofdweg op en neem de goede afslag. Omdat ik niet bekend ben daar en volledig op die zakjappanner in de auto reken, had ik een auto die al voorgesorteerd was niet in de gaten en die sneed in per ongeluk. Hij heftig claxoneerend (begrijpelijk zou ik waars ook hebben gedaan) en ik steek mijn hand op waarmee ik mijn excuus wilde waarmaken.
Afijn we gaan allebei de bocht om waarna hij op een paar mm van mijn achterbumper gaat zitten. Seinend en toeterend ging hij tekeer. Ik dacht van dan sta ik hem maar even te woord en parkeer mijn auto langs de kant van de weg. Hij parkeert zijn auto naast die van mij en doen beide ons raam open. Er zat een vrouw achter het stuur, en een grote kale vent op de passagiersstoel. achterin zat een oudere vrouw en een jong kind. De man gaat tekeer van he K****l*l etc ik zal het maar niet eens herhalen. Ik bood vervolgens nogmaals mijn excuses aanen zei hem dat ik hem niet had gezien. Vervolgens maakt de man mij weer uit voor rotte vis waarna ik aan hem vraag of het wat minder kan. Vervolgens dreigt de man met Wat minder ?? en gooit zijn portier open tegen mijn auto. Terwijl hij uitstapt probeert hij mij direct in mijn gezicht te slaan met gebalde vuist. Ik trok net op tijd mijn hoofd weg en greep zijn hand vast, waarna ik gas gaf. Ik stond ten slotte nog in de eerste versnelling. ik sleur hem een paar meter mee waarna ik zijn hand los laat.

Ik heb de man daarna niet meer gezien maar mijn date was wel verziekt. Tevens had ik een deuk in mijn deur goed voor een schade van 90 euro.

Ik kan jullie vertellen dat ondanks het werk wat ik doe (politie) ik eenzelfde gevoel had als de TS. Ik zag aan die vent dat ie iets gebruikt had dus daar wil je niet mee vechten. Je hebt er gewoon gekken tussen dat moge duidelijk wezen. In de gekte heb ik ook geen kenteken van die auto gezien.

Overigens van die pepperspray, bij je hebben mag echt niet hoe legaal je het ook hebt gekocht. Neem bv een bus haarlak mee, werkt net zo goed en dat mag je wel meenemen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan