Agressie in het verkeer,dader en daarna slachtoffer ervan

Politie ben je altijd Koecky waarom heb je die zak niet aangehouden???
Op dat moment klinkt dat als een onverstandige actie, zeker als je in je eentje bent. MAar wellicht had je naderhand nog wat met zijn kenteken kunnen doen oid?
 
Vervelend, vervelend, iedereen wel bekend.

Mocht je in het vervolg asociaal gedrag spotten en willen corrigeren, denk dan eens aan de volgende gebaren:
- op en neer bewegen van je hand om 'rustig' uit te drukken
- het tikken van je vinger op je helm, maakt meestal net wat minder indruk als de middelvinger
- 2 vingers op je ogen en dan wijzen maakt de boodschap ook vaak wel duidelijk

Met het 'rustig' gebaar krijg ik meestal wel een begrijpend knikje, sorry of in ieder geval een rustige reactie trug ;).

En verder, gewoon blijven staan, ff in je broek kakken en je niet laten kennen.
Zulke mannetjes zijn net honden, als ze ruiken dat je bang bent bijten ze.
Eerst een hele hoop poeha en blablabla maar als de daad bij het woord moet worden gevoegd druipen er toch een hoop af.
(ik werk in de bajes, ik weet hoe ze zijn)
 
Laatst bewerkt:
Leuk joh die agressieve bestuurders op de weg,

Zelf ook al zoiets meegemaakt, maandag ochtend onderweg naar mijn werk.
Nog half slaperig natuurlijk, en geen zin maar dan toch.
Rijd ik ongeveer bij Utrecht, wil ik iemand gaan inhalen, nou ja richting aan, spiegels bekeken en rustig aan naar links.
Komt er zo een asso, ineens naar rechts, merk hem net nog op en ga snel terug naar mijn eigen rijbaan. Wat doet die vent dan, haalt mij in, en snijd mij ook nog eventjes af.
Hart natuurlijk in mijn keel, eenmaal wat tot rust wou ik toch zien wat voor persoon erin zat.
Dus ik rustig hem inhalen en kijk naar binnen, die vent allemaal schreeuwen en gebaren in zijn auto, dus ik rustig knikken van waar ben jij mee bezig.
Toen werd hij helemaal link, heeft ie mij nog eventjes een uurtje achtervolgt.
Uiteindelijk heeft hij toch maar afgetaaid, gelukkig. Was toch wel eventjes spannend.
 
Zulke mannetjes zijn net honden, als ze ruiken dat je bang bent bijten ze.
Eerst een hele hoop poeha en blablabla maar als de daad bij het woord moet worden gevoegd druipen er toch een hoop af.
(ik werk in de bajes, ik weet hoe ze zijn)

De ironie hiervan is dat agressieve honden vaak zelf bang zijn, waardoor ze dat gedrag uiten. Vraag me af of dit bij het stereotype agressieve_uit_de_kluiten_gewassen_kaalkopjes ook geldt.

Ik vind het zelf ook niet fijn om overhoop gereden te worden als ik op de motor rijd ivm je eigen veiligheid maar in het blik denk ik van ja...vervelend, maar om iemand lens te moeten slaan. :N

Vanochtend werd er voor me een jongen met z'n fiets geschept door een niet oplettende koekblikker. Het had gevroren, bestuurder in kwestie had duidelijk niet goed zijn ruiten ijsvrij gemaakt en ja.. dan zie je zo'n knulletje over het hoofd. Slordig.
Gelukkig had 'ie niets ernstigs dus ben ik verder gereden. :)
 
Als er weer eens een koekblikker een rare/verkeerde actie uithaalt steek ik juist overduidelijk mijn duim op als een sarcastische 'goed-gedaan'. Werkt beter dan middelvinger :Y

Dit is nog het beste idd, doe ik ook regelmatig in zulke situatie`s en heeft tot nu toe beter gewerkt (reactie meestal met open hand van "sorry") dan bij de middelvinger die ik vroeger nog weleens gebruikte..

life-hamer.jpg


Bovenstaande Life Hammer heb ik op de snelweg een keer naar mijn ruit gehad na een middelvinger richting een "Noord-Afrikaanse" extreme-bumperklever :/ Gelukkig brak de ruit niet, maar ik werd echt effe gek. Nog een moment achterna gereden met de gedachte dat ik `m van de weg zou drukken maar hij ging er met veel hogere snelheid vandoor en ik kon `m met mijn 1.6je niet bijhouden.. toen maar afgekoeld en de politie gebeld, kenteken doorgegeven en verder niks meer van gehoord.

Achteraf nog best even kwaad over geweest, vooral de potentiële gevolgen van zo`n hamer door je ruit met 140km/h en dat zo`n idioot serieus probeert je iets aan te doen.. ik snap goed wat mensen zeggen over de machteloosheid in zo`n situatie, zo`n idioot speelt met -jou- leven -O-

Mgoed, overall valt het mee, het duimpje werkt veel beter en die gebruik ik daarom regelmatig. Verder is het beoefenen van een vechtsport (heb na de Bourne films met wat vrienden een tijd Krav Maga beoefent, ideaal voor zulke situatie`s) ook veel goeds voor je zelfvertrouwen, niet gaan doen omdat je bang bent oid, maar gewoon voor de leuk met als bijkomstigheid dat je wat weerbaarder bent :)
 
Laatst bewerkt:
Tja herkenbaar verhaal dit, laast op date geweest in scheveningen, wij samen in mijn auto daar naartoe. Nam dankzij een ouder versie van Tomtom een verkeerde afslag, en moest er 1 van 10 meter verderop hebben. Dus ik terug de hoofdweg op en neem de goede afslag. Omdat ik niet bekend ben daar en volledig op die zakjappanner in de auto reken, had ik een auto die al voorgesorteerd was niet in de gaten en die sneed in per ongeluk. Hij heftig claxoneerend (begrijpelijk zou ik waars ook hebben gedaan) en ik steek mijn hand op waarmee ik mijn excuus wilde waarmaken.
Afijn we gaan allebei de bocht om waarna hij op een paar mm van mijn achterbumper gaat zitten. Seinend en toeterend ging hij tekeer. Ik dacht van dan sta ik hem maar even te woord en parkeer mijn auto langs de kant van de weg. Hij parkeert zijn auto naast die van mij en doen beide ons raam open. Er zat een vrouw achter het stuur, en een grote kale vent op de passagiersstoel. achterin zat een oudere vrouw en een jong kind. De man gaat tekeer van he K****l*l etc ik zal het maar niet eens herhalen. Ik bood vervolgens nogmaals mijn excuses aanen zei hem dat ik hem niet had gezien. Vervolgens maakt de man mij weer uit voor rotte vis waarna ik aan hem vraag of het wat minder kan. Vervolgens dreigt de man met Wat minder ?? en gooit zijn portier open tegen mijn auto. Terwijl hij uitstapt probeert hij mij direct in mijn gezicht te slaan met gebalde vuist. Ik trok net op tijd mijn hoofd weg en greep zijn hand vast, waarna ik gas gaf. Ik stond ten slotte nog in de eerste versnelling. ik sleur hem een paar meter mee waarna ik zijn hand los laat.

Ik heb de man daarna niet meer gezien maar mijn date was wel verziekt. Tevens had ik een deuk in mijn deur goed voor een schade van 90 euro.

Ik kan jullie vertellen dat ondanks het werk wat ik doe (politie) ik eenzelfde gevoel had als de TS. Ik zag aan die vent dat ie iets gebruikt had dus daar wil je niet mee vechten. Je hebt er gewoon gekken tussen dat moge duidelijk wezen. In de gekte heb ik ook geen kenteken van die auto gezien.

Overigens van die pepperspray, bij je hebben mag echt niet hoe legaal je het ook hebt gekocht. Neem bv een bus haarlak mee, werkt net zo goed en dat mag je wel meenemen...

LOL _O-
En dat voor een blauwe :P
 
wat je zegt over de vluchtreflex is wel waar, maar vergeet niet, dat als je je motor kan verlaten voor hij bij je is en hem man to man kan benaderen (ik zeg niet da je er op moet vliegen :) ), iemand volledig in motorpak en helm best intimiderend kan overkomen. Waar gaat ie je slagen? Op je kop? Liever hij dan ik.
Bekijk het als een goeie (mss dure) les, je zal wel 2x nadenken voor je vinger te gebruiken :) veel geluk nog.
 
...

Vanochtend werd er voor me een jongen met z'n fiets geschept door een niet oplettende koekblikker. Het had gevroren, bestuurder in kwestie had duidelijk niet goed zijn ruiten ijsvrij gemaakt en ja.. dan zie je zo'n knulletje over het hoofd. Slordig.
Gelukkig had 'ie niets ernstigs dus ben ik verder gereden. :)

En de prijs voor de meest koele reactie van deze week gaat naar.... Burning Rubber!


Haha ik lees dat iemand geschept wordt en jij zegt "slordig". Haha ik moest hardop lachen ;)
 
En de prijs voor de meest koele reactie van deze week gaat naar.... Burning Rubber!


Haha ik lees dat iemand geschept wordt en jij zegt "slordig". Haha ik moest hardop lachen ;)
Haha ja, klinkt een beetje alsof die automobilist vergat de overhoop gereden fietser netjes op te ruimen door hem in de goot te leggen ofzo.
 
Ja wat doe je anders? Ik ga niet staan vechten daar, en op de vraag van aanhouden daar begin je echt niet aan alleen en zonder spullen al helemaal niet met een junk ter grootte van een kleerkast...
Denk dat hij in dit geval niet zozeer het vermijden van de confrontatie bedoelt (wat verstandig is), maar de actie dat je hem een stukje hebt meegesleept. Briljante actie, maar voor een politieagent niet echt gebruikelijk, zeg maar ;)
 
Moet je dan tegenwoordig al een wapen in je tanktas stoppen? Dit is niet meer normaal...!
Dan bedenk ik me dat ik geluk heb gehad laatst!
Reed in nijmegen, vlak na de brug op de rechterbaan, een reed links (ik zat naast zijn achterwiel zeg maar) en zonder te kijken, hopla gaat hij naar rechts. Had het gelukkig door dus ik rem af, voeg links in om hem in te halen. Ik rij weer bij zijn achterwiel, en zonder pardon gaat hij naar de linkerbaan, hij snijd mij dus 2 keer af! ik een keer getoeterd en mijn groot licht geknipperd, krijg ik een middelvinger.....

Toen ben ik bij het stoplicht naast hem gaan staan, op zijn zijruit geklopt (aan bestuurderszijde) en hem even verteld dat hij mij 2 keer aanrijdt, ik niet gediend ben van een middelvinger als je hem op zijn fout wil wijzen, zodat hij een ander niet aanrijdt! Wat een aso zeg..

Maar als ik dit lees, dan heb ik geluk gehad en had ik misschien beter door kunnen rijden en het kunnen negeren.
 
@m-peters: helaas hebben sommige automobilisten de neiging hun auto in te zetten als wapen, dus als mij zoiets zou gebeuren tel ik even tot 10...
 
Naar verhaal, je middelvinger was impulsief. Begrijpelijk omdat "we" er een keer gewoon genoeg van krijgen... Helaas zullen de situaties dat iemand je niet ziet altijd blijven. Rij dagelijk met de motorscooter naar A"dam en die maakt helaas een stuk minder geluid dan mn racer. Loud pipes save lives zeg ik altijd maar.. maar minimaal een paar keer per week heb ik een dergelijke situatie zoals je hierboven beschrijft. In het begin steek je veelal je middelvinger op puur door gevoel dat je boos bent. De bestuurder in het vierwielige demoon krijgt hierdoor ook weer agressie door wellicht omdat hij je bijv. niet express niet ziet..

Tegenwoordig doe ik het anders. Ik laat ze weten dat ik er niet blij mee ben door ze of te laten schrikken door ff een peut gas te geven maar ik zal er altijd naast gaan rijden en met mn vingers op mn ogen wijzen. ZO van KIJKEN!!. Heb vooralsnog geen ergenissen op deze reactie gehad :P
Doen ze daarna toch bijdehand dan krijgen ze een dikke vinger.
 
Ik heb ooit ongeveer hetzelfde mee gemaakt ik stak ook de middelvinger op nadat een auto me bijna omver reed terwijl ik voorrang had. Hij achtervolgde me en probeerde me de hele tijd klem te rijden.

Op het laatste ben ik gestopt en hij stapte ook uit, kwam op me af en ondertussen had ik het kettingslot al in mijn handen, hij schold nog wat ik schold ook nog wat terug. En toen hij het slot zag stapte hij weer snel in }) .
 
Laatst bewerkt:
Waarom kom ik nou nooit dat soort gasten tegen.
moet je eens opletten hoe snel hij vlucht met een helm in zn reet en een ketting door zn strot gepropt hahaha.
Maar ja instinctief blijft het lastig
 
Waarom kom ik nou nooit dat soort gasten tegen.
moet je eens opletten hoe snel hij vlucht met een helm in zn reet en een ketting door zn strot gepropt hahaha.
Maar ja instinctief blijft het lastig
En vanachter een toetsenbord blijft het makkelijk ;)
 
Da's schrikken. Er rijden wat gekken rond B|
Zelf ook wel eens vergelijkbaar aso gedrag meegemaakt, gelukkig niet met de motor.

- snelweg: auto snijdt me af, als reactie op mijn toeter geduwt
* reactie: tracht me met 120km/u van de weg af te duwen, en vol op de remmen voor me...
(Zonder te kijken stuur je dan om de ander heen, niet echt veilige reactie)

- snelweg: in de file auto wil van rijbaan wissel (zonder dat er ruimte is, want daar rij ik al. Man gaf wel netje richting aan)
* reactie: man stapt uit en bedreigd me
('k was zo perplex dat voordat ik kon reageren de man al weer weg was...)
...
Nog nooit mee bij de politie langs gegaan... (heeft weinig nut, lijkt mij)
 
vaginatje of twee gelezen in dit topic.

middelvinger opsteken...okay foei is niet netjes en het helpt je ook nog eens niet.
wat veel beter werkt(maar dat is dan wel situatieafhankelijk)is stoppen en proberen de tegenstander zijn sleutels te bemachtigen:twee vliegen in een klap,je tegenstander is deeply fucked en hij kan je ook niet achterna om je klappen te geven.

politie/aangifte doen:bespaar je de moeite,tesamen met mijn menig heb je kunnen lezen dat het je uiteindelijk geen kloten helpt:de heren in het blauw hebben immers wel wat beters te doen.

pepperspray:okay mag niet ..maar wat niet verboden is en nog veel beter werkt als pepperspray is een bus brakecleaner bij je te hebben...(is op de motor wat lastig ik weet het).zeer effectief spul,collega vrachtwagenchauffeurs hebben zo´n bus in de cabine liggen als men weer eens richting balkan moeten ivm overvallen op vrachtwagens.

wat ook erg goed werkt bij bijvoorbeeld snijdende/op andere manier idiote automobilisten:wd40...is in kleine busjes te krijgen die makkelijk in je jas kunnen.
beste sproei van die bende en (instinct..let maar op iedereen probeert die zooi met ruitenwisser en sproeier weg te krijgen,wat het nog veel erger maakt)
..diegen laat het voortaan wel uit zn hoofd motorrijders te snijden oid.
en voor de moraalridders met hun dat mag niet,stel dattie door geen zicht zich in de vangrailboort en daaraan sterft......:i dont give a flying fuck!hij snijd mij,prima eigen schuld als je dan je kist in de vangrail parkeert....kill or be killed
 
Ik snap het niet, mensen die asociaal snijden en zo, daar anticiperen jullie toch ruimschoots op?
sommige situaties kun je niet op anticiperen,maar die discussie heb ik met jou al een keer gehad meen ik.


neander meende dat het in orde was om vanaf de linkerbaan rechts uit te voegen...meter voor de grille van mijn veertigtonner....ik moets dan maar in de ankers meende hij
 
Terug
Bovenaan Onderaan