Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Airbag topic


Heb enkel het gevoel dat de Helite 2.0 iets geschikter is voor crashes op circuit met eventuele langere schuivers als gevolg. (rundsleer afwerking) Het hele abonnement gedoe bij Ixon vind ik ook wat klote.

Het mechanische systeem met touwtje heeft ook niet direct mijn voorkeur maar, het blijft wel een airbag van 18 L t.o.v. bv. Gimoto 25 L, idem mechanische trigger.

Absolute voorkeur gaat naar een nieuw kangoeroe leren pak met sensoren die het rijkbereik heeft van de airbag van Gimoto maar, dat vind ik tot nu toe nog niet terug (los van budget). Ik vermoed dat er nog veel ontwikkeld zal worden in de nabije toekomst, Helite 2.0 lijkt me een mooie overgang en al een stuk meer bescherming dan enkel rugbeschermer onder pak. Ondertussen nog wat sparen
 
Volgens mij zit de Dainese D'air zo rond de 2000 euro, het is voor mij de 1e keer dat ik een confectiemaat heb. Fijnste pak wat ik tot nu toe gedragen heb, strak maar met voldoende bewegingsruimte.
 
Volgens mij zit de Dainese D'air zo rond de 2000 euro, het is voor mij de 1e keer dat ik een confectiemaat heb. Fijnste pak wat ik tot nu toe gedragen heb, strak maar met voldoende bewegingsruimte.

Dainese heeft wel een versie van kangoeroeleer, maar die kost iets van 4k of zo...
Voor mij zit hij ook erg goed. Enigste wat ik heb is dat de moauwen net iets te kort zijn.

#edit: ik had m'n koffie nog niet op... Dat is mijn excuus en daar blijf ik bij
 
Laatst bewerkt:
Onder het pak is de airbag wel het beste beschermd.

Je zou ook een confectie Alpinestars die airbag klaar is kunnen overwegen. Kosten ook niet de wereld.


Dainese heeft wel een versie van kangoeroeleer, maar die kost iets van 4k of zo...
Voor mij zit hij ook erg goed. Enigste wat ik heb is dat de mauwen net iets te kort zijn.

Niet mauwen over de mouwen
 
Volgens mij zit de Dainese D'air zo rond de 2000 euro, het is voor mij de 1e keer dat ik een confectiemaat heb. Fijnste pak wat ik tot nu toe gedragen heb, strak maar met voldoende bewegingsruimte.
Alleen daarvan al meerdere malen gelezen en gehoord dat ie terug moet naar Italie na 1 keer ploffen en je hem dan weken kwijt bent.. best kut als je 3weken erop weer een wedstrijd hebt..
 
Iemand al wezen kijken naar de RST met airbag? Kwaliteit?
Ik vind het pak er op de fotos nou niet uitnodigend uitzien.
Maar qua prijs 1.059 ex abo is het wel een prijsknaller.
 
Vandaag gebeld met iemand van RST. Pakken zijn in Nederland niet of nauwelijks op voorraad. Vanaf medio februari moet er meer beschikbaar komen. Helaas zijn de nodige kleurcombinaties niet verkrijgbaar bij ons.
Als het kwalitatief goed is, dan is een prijs van 899,= met airbag, zonder abo (Pro series) een topaanbieding.
 
Ik kan je wel in contact brengen met iemand die de pakken in Nederland kan leveren als je wil, moet je even een pb sturen
 
 
Ik rij zelf met een Alpinestars tech-air vest onder mijn NFmoto maatwerk motorpak. Ik heb gekozen voor het Alpinestars vest omdat deze het grootste oppervlakte vh bovenlichaam beschermt tov andere merken
 

Bijlagen

  • AAE46A6D-2F80-4042-9023-895C9B31A750.jpeg
    125,1 KB · Weergaven: 22


En wat komt er dan bij voor het abo?
 
En wat komt er dan bij voor het abo?

RST heeft gewoon de elektronica van In&Motion (zit dus ook in: Ixon, Klim, Held, Furygan etc)
Ongeacht welk merk je koopt de elektronica gaat rechtstreeks via In&Motion

zie in&motion:

Heb alle drie varianten van deze stand-alone airbags aan gehad / vergeleken / mee gereden:
Dianese Smart Jacket
Alpinestars Tech-Air5
Ixon U-03

Keus was voor mij heel simpel, is dus de Ixon geworden
- komt het hoogst rond je nek (fixeert dus je helm zodat je je nek "niet" kan breken.
- zit echt heerlijk, zowel onder mijn zomerjas, winterjas als mijn leren race pak Dainese Laguna Seca4
- elektronica is universeel dus als er morgen een mooier vest uit komt, dan kun je hem zo overzetten van het ene naar andere merk.
- is de enige die je via de app in "street or track mode" kunt zetten.

Dainese valt het meest tegen, zit werkelijk waar niets rond je nek (ben trouwens een super fan van Dainese kleding (2 x racepak, jas en meer)
En liever een gebroken schouder/sleutelbeen dan mijn nek.
Ook rond onderkant van je ribben zit niks, gewoon zware tegenvaller (zeker voor Dainese)
Niet kunnen wisselen tussen "street or track mode"

Alpinestars dubbele patroon is lekker handig voor op het circuit (kun je 2 x achter elkaar "op je bek gaan"
Maar wat een mega ding heb je achter op je rug hangen, zit gewoon echt klote alsof je een te zware rugzak om hebt.
Niet kunnen wisselen tussen "street or track mode"

Arthur
 
Laatst bewerkt:
Mooie samenvatting, ik denk dat de afweging op circuit anders is. Voor mij persoonlijk is pasvorm het belangrijkste en direct daarna bescherming. Iets wat niet lekker zit of niet ventileerd gaat irriteren en dat stoort de concentratie.
Ik rij zelf met een D'air en ik heb nog nooit zo'n fijn zittend pak gehad, ook tov diegene zonder airbag.
 
Hij heeft het ook over het D-air vest, niet het D-air pak hé.
Die zijn volgens mij wel 1 vd besten.
 
Hallo allemaal,
Ik ben zelf ook aan het kijken om dit jaar een airbag pak aan te schaffen. Bij mij zou het voornamelijk zijn voor (sportief) straatgebruik met een enkele trackday. Ik rijd ook supermoto maar daarvoor zou ik het pak niet gebruiken denk ik aangezien de snelheid lager is en de frequentie van schuivers hoger

Nu heb ik bedenkingen bij de alpinestars en dianese varianten aangezien ik niet veel zin heb om mijn pak te moeten opsturen na elke crash. Daartegenover heb ik het gimoto pak gezien maar dat heeft dan weer als nadeel de mechanische bevestiging...
Dus nu de vraag zijn er toevallig pakken die geen bevstiging hebben op de motor maar wel even makkelijk te hergebruiken zijn als het gimoto pak?

qua budget zou ik onder de 3500euro willen blijven waarbij ik persoonlijk denk dat je dan weinig beperkingen hebt qua keuze.
 
Volgens mij ligt de Dainese D'air rond de 2000 euro, dan kun je eventueel nog een reserve pak erbij aanschaffen.
Zelf heb ik mijn oude Damen pak nog, gelukkig niet nodig gehad enkel bij een dagje Supermotard rijden