Maar voor slechts 200/300€ meer heb je een vest dat onder je pak kan (nergens achter blijven haken) en zonder touwtje (dus ploft ook als je toevallig met je motor mee glijd en je touwtje ‘m niet activeert..) in de vorm van een Ixon airbag vest
Volgens mij zit de Dainese D'air zo rond de 2000 euro, het is voor mij de 1e keer dat ik een confectiemaat heb. Fijnste pak wat ik tot nu toe gedragen heb, strak maar met voldoende bewegingsruimte.
Onder het pak is de airbag wel het beste beschermd.Heb enkel het gevoel dat de Helite 2.0 iets geschikter is voor crashes op circuit met eventuele langere schuivers als gevolg. (rundsleer afwerking) Het hele abonnement gedoe bij Ixon vind ik ook wat klote.
Het mechanische systeem met touwtje heeft ook niet direct mijn voorkeur maar, het blijft wel een airbag van 18 L t.o.v. bv. Gimoto 25 L, idem mechanische trigger.
Absolute voorkeur gaat naar een nieuw kangoeroe leren pak met sensoren die het rijkbereik heeft van de airbag van Gimoto maar, dat vind ik tot nu toe nog niet terug (los van budget). Ik vermoed dat er nog veel ontwikkeld zal worden in de nabije toekomst, Helite 2.0 lijkt me een mooie overgang en al een stuk meer bescherming dan enkel rugbeschermer onder pak. Ondertussen nog wat sparen
Dainese heeft wel een versie van kangoeroeleer, maar die kost iets van 4k of zo...
Voor mij zit hij ook erg goed. Enigste wat ik heb is dat de mauwen net iets te kort zijn.
Alleen daarvan al meerdere malen gelezen en gehoord dat ie terug moet naar Italie na 1 keer ploffen en je hem dan weken kwijt bent.. best kut als je 3weken erop weer een wedstrijd hebt..Volgens mij zit de Dainese D'air zo rond de 2000 euro, het is voor mij de 1e keer dat ik een confectiemaat heb. Fijnste pak wat ik tot nu toe gedragen heb, strak maar met voldoende bewegingsruimte.
Ixon zit onder je pak hé, dus is niet aan schuifschade onderhevigHeb enkel het gevoel dat de Helite 2.0 iets geschikter is voor crashes op circuit met eventuele langere schuivers als gevolg. (rundsleer afwerking) Het hele abonnement gedoe bij Ixon vind ik ook wat klote.
Alleen daarvan al meerdere malen gelezen en gehoord dat ie terug moet naar Italie na 1 keer ploffen en je hem dan weken kwijt bent.. best kut als je 3weken erop weer een wedstrijd hebt..
Vracing kan dat volgens hun website.Geloof dat dat inmiddels ook in NL kan, maar niet in verdiept hoeveel, hoelang en waar.
Foto! Link!
Het is nog winter, ik ben lui
Design is simpel gelaten om de prijs te drukken, kwaliteit van RST pakken is dikke prima volgens mij.Kwaliteit?
Ik vind het pak er op de fotos nou niet uitnodigend uitzien.
Vast, af laten gaan met een prop in het ventielKan je dat niet gewoon standaard al opblazen? dan lijk ik ook nog wat
Ik kan je wel in contact brengen met iemand die de pakken in Nederland kan leveren als je wil, moet je even een pb sturenVandaag gebeld met iemand van RST. Pakken zijn in Nederland niet of nauwelijks op voorraad. Vanaf medio februari moet er meer beschikbaar komen. Helaas zijn de nodige kleurcombinaties niet verkrijgbaar bij ons.
Als het kwalitatief goed is, dan is een prijs van 899,= met airbag, zonder abo (Pro series) een topaanbieding.
Goed, naar aanleiding van Racepak met airbags. Wie rijdt er hier mee? eens een algemeen topic voor de circuitrijders geopend. Doel: Lijstje maken van de voor- en nadelen van de verschillende soorten gebaseerd op circuitgebruik. Dit omdat ik net bij een motorkledingzaak in Duitsland vandaan kom en daar een best interessante optie tegen kwam, daarover straks meer....
Airbag vast/standaard/geïntegreerd in het pak:
+ Top of the bill. Veel airbag. Mooi geïntegreerd
- Duur. Pak verzenden na crash en dus vaak enkele weken zonder pak.
Airbag vest over het pak:
+ Relatief goedkoop
- Soms met snoertje aan de motor. Na val kans dat het vest afgeschreven is, op de weg is die kans kleiner. Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Risico van haken achter de motor.
Airbag vest onder het pak:
+ Relatief goedkoop. Vest is beschermd bij een val dus vaak alleen luchtpatroon vervangen na een val.
- Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Pak moet er wel geschikt voor zijn! (Ruimte/montage)
De airbags:
Geïntegreerd:
-Dainese D air
Compleet aankopen en klaar, geen abo oid.
V Racing uit NL kan het pak weer gebruiksklaar maken en is bij CRT altijd aanwezig en sommige andere dagen.
Los vest onder pak:
-Ixon
Wat vaag aankoopsysteem met deel koop/lease/huur/afkoop.
Kan onder elk pak die er GESCHIKT voor is. Dit ligt onder andere aan de ruimte, laat je goed voorlichten. Bij GPmoto in Dingden kan je een vest handmatig laten opblazen.
Cartridge is zelf te vervangen.
-Alpinestars Tech Air (Race)
Eenmalige aankoop en klaar.
Kan in Alpinestars airbag ready pakken, Damen en 4SR zijn officiële montage adressen voor de Tech Air.
Op circuit na 2 crashes opsturen voor vervanging patronen. Damen Breda kan dit, op Assen ook.
Ik rij zelf met een Alpinestars tech-air vest onder mijn NFmoto maatwerk motorpak. Ik heb gekozen voor het Alpinestars vest omdat deze het grootste oppervlakte vh bovenlichaam beschermt tov andere merkenGoed, naar aanleiding van Racepak met airbags. Wie rijdt er hier mee? eens een algemeen topic voor de circuitrijders geopend. Doel: Lijstje maken van de voor- en nadelen van de verschillende soorten gebaseerd op circuitgebruik. Dit omdat ik net bij een motorkledingzaak in Duitsland vandaan kom en daar een best interessante optie tegen kwam, daarover straks meer....
Airbag vast/standaard/geïntegreerd in het pak:
+ Top of the bill. Veel airbag. Mooi geïntegreerd
- Duur. Pak verzenden na crash en dus vaak enkele weken zonder pak.
Airbag vest over het pak:
+ Relatief goedkoop
- Soms met snoertje aan de motor. Na val kans dat het vest afgeschreven is, op de weg is die kans kleiner. Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Risico van haken achter de motor.
Airbag vest onder het pak:
+ Relatief goedkoop. Vest is beschermd bij een val dus vaak alleen luchtpatroon vervangen na een val.
- Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Pak moet er wel geschikt voor zijn! (Ruimte/montage)
De airbags:
Geïntegreerd:
-Dainese D air
Compleet aankopen en klaar, geen abo oid.
V Racing uit NL kan het pak weer gebruiksklaar maken en is bij CRT altijd aanwezig en sommige andere dagen.
Los vest onder pak:
-Ixon
Wat vaag aankoopsysteem met deel koop/lease/huur/afkoop.
Kan onder elk pak die er GESCHIKT voor is. Dit ligt onder andere aan de ruimte, laat je goed voorlichten. Bij GPmoto in Dingden kan je een vest handmatig laten opblazen.
Cartridge is zelf te vervangen.
-Alpinestars Tech Air (Race)
Eenmalige aankoop en klaar.
Kan in Alpinestars airbag ready pakken, Damen en 4SR zijn officiële montage adressen voor de Tech Air.
Op circuit na 2 crashes opsturen voor vervanging patronen. Damen Breda kan dit, op Assen ook.
Vandaag gebeld met iemand van RST. Pakken zijn in Nederland niet of nauwelijks op voorraad. Vanaf medio februari moet er meer beschikbaar komen. Helaas zijn de nodige kleurcombinaties niet verkrijgbaar bij ons.
Als het kwalitatief goed is, dan is een prijs van 899,= met airbag, zonder abo (Pro series) een topaanbieding.
Hij heeft het ook over het D-air vest, niet het D-air pak hé.Mooie samenvatting, ik denk dat de afweging op circuit anders is. Voor mij persoonlijk is pasvorm het belangrijkste en direct daarna bescherming. Iets wat niet lekker zit of niet ventileerd gaat irriteren en dat stoort de concentratie.
Ik rij zelf met een D'air en ik heb nog nooit zo'n fijn zittend pak gehad, ook tov diegene zonder airbag.