Airbag topic

😁
 

Bijlagen

  • 20211206_100110.jpg
    20211206_100110.jpg
    111,3 KB · Weergaven: 41
Recensie eerste gebruik RST Pro Airbag.

Eerste dag gereden met het nieuwe pak.
Einde van de dag alleen een beurse ruggengraat
van de harde plaat die de airbag vormt.
Daarbij houd ik wel de hele dag het pak aan, dat zullen de meeste niet doen.

Minpuntje; het uitzetten van de ecu & accu werkt niet (ja, ik zal wel iets fout doen..).
alleen met harde aan-uit-knop werkt dat.

Tijdens het rijden merk ik niets (en dat ik voor een nieuw pak een compliment).
Voel me niet veiliger, rijd niet gekker…
 
Recensie eerste gebruik RST Pro Airbag.

Eerste dag gereden met het nieuwe pak.
Einde van de dag alleen een beurse ruggengraat
van de harde plaat die de airbag vormt.
Daarbij houd ik wel de hele dag het pak aan, dat zullen de meeste niet doen.

Minpuntje; het uitzetten van de ecu & accu werkt niet (ja, ik zal wel iets fout doen..).
alleen met harde aan-uit-knop werkt dat.

Tijdens het rijden merk ik niets (en dat ik voor een nieuw pak een compliment).
Voel me niet veiliger, rijd niet gekker…
Beurse ruggengraat vind ik toch ook een minpuntje! Behalve een zwaar pak merk ik van mijn airbag niets!
 
Daar was ik dus benieuwd naar! In verdediging van RST (…),
het was de eerste keer dat ik het pak aan had, dat deed ik meteen 5 uur
aan een stuk (zelfs in de pauze pak niet uitgedaan, dus eigenlijk positief.
en ik hang veel met mn schouders naar voren.
Al met al allemaal argumenten dat het (misschien) niet aan het pak ligt
maar aan de gebruiker. Maar als ik m aantrek dan voel ik zeker in het begin
die plaat die de airbag bevat.
Dus…. Meer reacties als die van Roy zijn welkom, voor andere gebruikers.
Heeft dit forum toch meer nut dan alleen zagen, klagen en zeiken. :D
 
Daar was ik dus benieuwd naar! In verdediging van RST (…),
het was de eerste keer dat ik het pak aan had, dat deed ik meteen 5 uur
aan een stuk (zelfs in de pauze pak niet uitgedaan, dus eigenlijk positief.
en ik hang veel met mn schouders naar voren.
Al met al allemaal argumenten dat het (misschien) niet aan het pak ligt
maar aan de gebruiker. Maar als ik m aantrek dan voel ik zeker in het begin
die plaat die de airbag bevat.
Dus…. Meer reacties als die van Roy zijn welkom, voor andere gebruikers.
Heeft dit forum toch meer nut dan alleen zagen, klagen en zeiken. :D

Kan natuurlijk ook een stukje wennen zijn. Meestal hou ik het pak ook aan alleen doe een kofferriem om mijn middel om het pak op te houden want bovenstuk wel uit.
 
Recensie eerste gebruik RST Pro Airbag.

Eerste dag gereden met het nieuwe pak.
Einde van de dag alleen een beurse ruggengraat
van de harde plaat die de airbag vormt.
Daarbij houd ik wel de hele dag het pak aan, dat zullen de meeste niet doen.

Minpuntje; het uitzetten van de ecu & accu werkt niet (ja, ik zal wel iets fout doen..).
alleen met harde aan-uit-knop werkt dat.

Tijdens het rijden merk ik niets (en dat ik voor een nieuw pak een compliment).
Voel me niet veiliger, rijd niet gekker…
Mag ik vragen wat voor postuur je hebt? Ik zit ook te denken aan het RST pro series pak. Alleen ben ik zelf slank en lang, dus ik twijfel of het gaat passen. Anders zou ik voor een 2-delig pak van Dainese gaat zodat ik een langere broek kan aanschaffen.

En waarvoor ga je het pak gebruiken? Zowel track als op straat? Dit model is iets minder sportief dan de race dept. voor zover ik kon lezen. Ik rij zelf een mt-09 dus ik zit redelijk rechtop, kun je hier wat over zeggen?
 
Ha. Belangrijkste wat ik kan zeggen; aantrekken en zelf voelen.

Ik heb bij de posts hiervoor eens aangegeven welke maat ik van andere merken pas,
misschien helpt jou dat. Ik ben breedgebouwd met relatief korte benen.
Ik rij alleen op t circuit en draag altijd een onderpak, soort tshirtstof.
Ik vond indertijd de Dainese Mugello ook een sportieve snit hebben,
net als de RST. de Dainese Misano heeft schijnbaar weer een andere snit…
Als ik toertochten ed zou rijden en regelmatig op t terras zou gaan zitten(…)
dan zou ik ook voor tweedelig gaan.
 
Weten jullie een zaak waar RST pakken hangen om te passen en eventueel te bestellen? Ik wil namelijk ook een RST pak passen en kopen. In het verleden ook een pak online gekocht (en dus zonder te passen) en dat is toch niet heel goed bevallen.. RST zelf heeft helaas niets op voorraad, daar heb ik telefonisch contact mee gehad.
 
Voor nu; Drujijff in Lunteren heeft er meerdere op voorraad.

Maar algemeen; levering was echt een probleem. Ik heb vanaf maart 21 geprobeerd een pak te kopen en heb uiteindelijk ‘blind’het laatste pak via Internet besteld in november/december…
 
Mag ik vragen wat voor postuur je hebt? Ik zit ook te denken aan het RST pro series pak. Alleen ben ik zelf slank en lang, dus ik twijfel of het gaat passen. Anders zou ik voor een 2-delig pak van Dainese gaat zodat ik een langere broek kan aanschaffen.

En waarvoor ga je het pak gebruiken? Zowel track als op straat? Dit model is iets minder sportief dan de race dept. voor zover ik kon lezen. Ik rij zelf een mt-09 dus ik zit redelijk rechtop, kun je hier wat over zeggen?
Mijn ervaring:
Ik heb zelf de xl geprobeerd, met 1.89 en 78kg. De overal lengte van het pak was goed maar de benen te kort (tussen heup en knie). Daarnaast was het pak overal veel te wijd. Dus... zoals je zelf aangeeft ben je lang en slank. Dan zou ik dit pak zeker afraden qua pasvorm.
 
Ik heb een RST Racedept V4.1 pak gekocht bij Druijff racing, echt een aanrader. Pasvorm is goed voor een normale lichaamsbouw, zelf ben ik 1.83 /85 kg. Het is mijn eerste kangoeroe lederen pak, dit zit ook lekker en is erg flexibel.
 
TechAir 10 is beschikbaar bij Damen. 100 Eur duurder dan een TechAir Race (vind ik heel redelijk), en na één keer activatie moeten de cilinders vervangen worden.

Mijn TechAir maatpak is nog in bestelling dus ik belde even of ik kan 'upgraden'. Het antwoord is: ja, maar... De ruimte onder het pak is voldoende, maar de pasvorm is anders.

Als mijn pak klaar is, mag ik beide airbags eronder passen en een beslissing nemen.
 
TechAir 10 is beschikbaar bij Damen. 100 Eur duurder dan een TechAir Race (vind ik heel redelijk), en na één keer activatie moeten de cilinders vervangen worden.

Mijn TechAir maatpak is nog in bestelling dus ik belde even of ik kan 'upgraden'. Het antwoord is: ja, maar... De ruimte onder het pak is voldoende, maar de pasvorm is anders.

Als mijn pak klaar is, mag ik beide airbags eronder passen en een beslissing nemen.
100 euro goedkoper dan toen ik hem kocht.
Maar na elke crash langs Damen, ook 300,- per keer? Word een duur grapje op circuit.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij was de eerste keer de patronen vervangen voor de TechAir 10 goedkoper, maar ik zal het checken.

Het wordt een optelsom van draagcomfort, veiligheid, kosten.
 
Volgens mij was de eerste keer de patronen vervangen voor de TechAir 10 goedkoper, maar ik zal het checken.

Het wordt een optelsom van draagcomfort, veiligheid, kosten.
Die optelsom is het altijd 👌🏻

Op de weg rij ik niet zo op de grens daar is het minder nodig. Op circuit ben ik nu 3x gevallen sinds ik hem heb.
 
Ik ben drieënhalve week geleden op Zandvoort eraf gegaan en toen ging mijn sleutelbeen uit de kom. Had met airbag waarschijnlijk niet gebeurd (maar mijn pak was nog niet klaar). Het gaat al een stuk beter, maar het duurt nog wel een maand voor ik weer motor rij. Dat is 300 Eur dubbel en dwars waard.
 
Heb vandaag de tech air 10 opgehaald. Hoop hem niet nodig te hebben :)
Getwijfeld over de tech-air race-e gezien de twee patronen, maar toch gekozen voor de tech-air 10 wegens meer bescherming.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan