Airbag topic

Dag MF's,

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een airbag jas om boven het pak te dragen, ik verkoop de mijne in maat Large.
Gimoto met mechanisch systeem, in augustus zelf kunnen testen, erna teruggestuurd naar Gimoto voor een nieuwe capsule, rits en volledig nazicht. Nu met 2 verse gascapsules.

Ik laat bij Damen een pak op maat maken met airbag systeem, vandaar mag deze weg.
Prijs: 375 euro, heeft nieuw +650 euro gekost.
 

Bijlagen

  • 20230108_110203.jpg
    20230108_110203.jpg
    255,1 KB · Weergaven: 21
  • 20230108_110230.jpg
    20230108_110230.jpg
    125,1 KB · Weergaven: 21
situatie 1 : regular membership
Verkoop je een Ixon vest met een in&motion regular membership : Dan is zowel de ixon vest als de in&motionbox volledig door jou betaald en dus jouw eigendom. De aankoper moet alleen een mail sturen naar In&Motion en de box wordt op zijn naam/account overgezet zonder kosten. Hij kan de airbagvest na aankoop gewoon verdergebruiken voor zolang hij dat wil en hij kan ze ook later nog doorverkopen. De airbagvest (met In@motionbox) blijft voor altijd geactiveerd en de nieuwe eigenaar blijft updates ontvangen.

situatie 2 : revolution membership
Verkoop je een Ixon vest met een in&motion revolution membership : Dan is enkel de ixon vest jouw eigendom en dus in de verkoop en moet je het leasecontract (membership) opzeggen en de in&motionbox terugzenden. Je betaalt, na het verstrijken van je leasetermijn ( jaar of maand) niet langer leasekosten. (Je kan helaas geen resterende maanden terugvorderen). Je verkoopt dus enkel de vest. De nieuwe eigenaar kan bij in&motion een nieuw membership op zijn naam aanvragen en hij zal een nieuwe box toegestuurd krijgen die hij op zijn naam kan activeren. Hij kan hierbij zelf de keuze maken om te leasen (revolution) of te kopen (regular).
Je zou kunnen overwegen om de aankoper nog even verder gebruik te laten maken van je resterende leasetermijn tot hij zelf zijn nieuwe box heeft, maar dan moet je heel zeker zijn dat hij jou de box op tijd terugbezorgd om terug te sturen.....

DUS : logischerwijs vraag je bij verkoop in het eerste geval een tweedehandsprijs voor vest+box met regular membership =eindeloos gebruik (nieuwwaarde 340€+399€ = 739€)
En in het tweede geval vraag je bij verkoop een tweedehandsprijs voor enkel de vest (nieuwwaarde 340€) en dan mag verwacht worden dat je de nieuwe eigenaar uitlegt dat hij wel zelf nog een membership moet regelen, zijn box ontvangen en betalen, vooraleer zijn vest actief wordt
 
Laatst bewerkt:
Update over de Tech-Air 10 van mijn kant (en de klantenservice van Alpinestars).
1. Er is een bekend issue met de Bluetooth displays van de eerste serie (fout bij updaten van de firmware), dus ik kreeg een email om die om te ruilen. Zo gezegd, zo gedaan.
2. Hij wilde het vest zelf ook niet updaten. Gebeld met de klantenservice, foutcode overlegd en de persoon aan de lijn kon gelijk zeggen dat dat niet op afstand te verhelpen was. Ik kreeg een mailtje met een verzendlabel; vest opgestuurd, een week later bij Alpinestars aangekomen, gerepareerd en dezelfde week weer retour gestuurd. Alles werkt weer, nieuwste software geïnstalleerd.

Ze waren heel begripvol en behulpzaam, en gelukkig was het niet tijdens het seizoen een week voor ik het circuit op zou gaan.
 
Update over de Tech-Air 10 van mijn kant (en de klantenservice van Alpinestars).
1. Er is een bekend issue met de Bluetooth displays van de eerste serie (fout bij updaten van de firmware), dus ik kreeg een email om die om te ruilen. Zo gezegd, zo gedaan.
2. Hij wilde het vest zelf ook niet updaten. Gebeld met de klantenservice, foutcode overlegd en de persoon aan de lijn kon gelijk zeggen dat dat niet op afstand te verhelpen was. Ik kreeg een mailtje met een verzendlabel; vest opgestuurd, een week later bij Alpinestars aangekomen, gerepareerd en dezelfde week weer retour gestuurd. Alles werkt weer, nieuwste software geïnstalleerd.

Ze waren heel begripvol en behulpzaam, en gelukkig was het niet tijdens het seizoen een week voor ik het circuit op zou gaan.
Ik kreeg laatst ook een melding om de firmware te updaten. Nog niet gedaan, maar dat moet ik dan ook nog maar eens proberen.
 
Ik heb zelf inmiddels een techair 10 gekocht. Past goed onder mn Ixon pak en is zonder hulp ook aan te krijgen, wat me met alle ander beschikbare vesten niet lukte! Zeker op warme/vermoeiende dagen wil ik niet staan de klooien met aantrekken.
De techair 10 heeft zowel een straat als een circuit stand. Ik zal zelf alleen de circuit stand gebruiken. Hervulling kost 160eu.
Gefeliciteerd met je aankoop.

Op Louis.nl staan de volgende kosten bij 'goed om te weten'. Komt dit overeen met jouw verhaal?

Goed om te weten:
  • Na een activering moet het vest worden ingestuurd, omdat alleen opgeleid personeel de vervanging van de gaspatronen en reparatie van de luchtzakken mag uitvoeren – activeringsservice 419,95 EUR
  • Als de luchtzak nog intact is, worden alleen de gaspatronen vervangen – inflator check 189,95 EUR
  • Om de twee jaar moet het vest voor onderhoud worden opgestuurd – onderhoudsservice 104,95 EUR
(alpinestars ALPINESTARS TECH-AIR 10 MT.L, AIRBAGSYSTEEM)

Ik kreeg bij de aankoop van mijn Dainese Mugello R te horen dat hervullen 225 zou kosten. Toen ik eenmaal moest hervullen (binnen het jaar) werd EUR 500 gerekend.:r
 
Gefeliciteerd met je aankoop.

Op Louis.nl staan de volgende kosten bij 'goed om te weten'. Komt dit overeen met jouw verhaal?

Goed om te weten:
  • Na een activering moet het vest worden ingestuurd, omdat alleen opgeleid personeel de vervanging van de gaspatronen en reparatie van de luchtzakken mag uitvoeren – activeringsservice 419,95 EUR
  • Als de luchtzak nog intact is, worden alleen de gaspatronen vervangen – inflator check 189,95 EUR
  • Om de twee jaar moet het vest voor onderhoud worden opgestuurd – onderhoudsservice 104,95 EUR
(alpinestars ALPINESTARS TECH-AIR 10 MT.L, AIRBAGSYSTEEM)
Ik heb mijn vest bij Damen gekocht. Het verhaal wat daar werd verteld is dat je niet zelf de patronen kan vervangen, dit kost bij een servicecenter (wat Damen is) 160eu.
Idd om de 2jaar (of xxxxduizend km, voor mij niet relevant) een onderhoud/checkup beurt.
Die activeringsservice zegt mij niks.
 
Ik heb het bij Louis gekocht.
Daarom ben ik niet gaan zoeken welke dealers het ook voor me konden opsturen of verzorgen.
Ah ke, bij deze dan.
Die kunnen dat ook en ik had hem met een weekje ofzo terug.
Wel na 2 crashes op circuit maar die beurt zal bij vervangen patronen wel bij inzitten.
 
Ik heb mijn vest bij Damen gekocht. Het verhaal wat daar werd verteld is dat je niet zelf de patronen kan vervangen, dit kost bij een servicecenter (wat Damen is) 160eu.
Idd om de 2jaar (of xxxxduizend km, voor mij niet relevant) een onderhoud/checkup beurt.
Die activeringsservice zegt mij niks.
Net met Damen gebeld, supervriendelijke uitleg. Die begrepen ook niets van die EUR 419,95. Gewoon vaste prijzen, 159,95 voor het vullen (inderdaad). 2e keer ook 159,95 voor het vullen. 3e keer is het EUR 314,95 omdat dan ook de zak vervangen wordt.

Voordeel van techair 10 is dan wel meer protectie, maar de 2 patronen zijn daardoor ook in 1x leeg.

Ga er zaterdag eens buurten denk ik.
 
Ik verkoop mijn Dainese smart jacket misschien iemand hier interesse?

Vest 2 jaar geleden aangeschaft en zeer weinig gebruikt, maakte meer kilometers op het circuit dan op de weg(heb een alpinestars voor op circuit)
En aangezien ik laatst ook me wegmotor heb verkocht, en deze waarschijnlijk geen terugkomt is deze overbodig en heb ik liever dat iemand anders veilig op de motor zit voor een mooie prijs.

 
Dat "gedoe" met een los vest was voor mij een hoofdreden om de Tech Air Race te pakken die gewoon in het pak geritst zit.
Zal vast een handigheid zijn, maar met de tech air race geen gedoe.
 
Met de Tech Air 10 is het ook best een kunst. Ik heb ook een nieuw leren pak, dus het zal nog wel makkelijker worden.

Ik heb nu een manier gevonden om in mijn eentje aan te kleden zonder dat de airbag omhoog kruipt.

Je airbag vest in je pak leggen werkt met de 10 niet, want dan blijven de benen van het vest ergens onder je knieën hangen.

Ik trek de benen van het vest aan, maar het bovenste deel nog niet, dan leg ik de hump van het vest op zijn plek, vooral goed de kraag van mijn pak eroverheen. Mouwen van het vest in de mouwen van mijn pak en dan 'gewoon' aantrekken (je hebt je warming up en stretches gelijk gehad). Rits van het vest dicht, pak dicht, klaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan