A
Anoniempje599
Guest
- Onderwerp starter
-
- #51
Kijk, dat is een tip waar ik wat aan heb. Thnx.Neem dan eens de moeite om naar Verheul in Vroomshoop te rijden, dan kan je iets leuks op maat laten maken, zonder dat je de hoofdprijs betaald.
Vervolgens hier het resultaat showen en dan kijken of er nog moraalridders zijn, die hun mond opentrekken.
Ik reed 10 jaar terug in de zomer ook met een nylon jasje en spijkerbroekie, maar ik ben inmiddels wat ervaringen rijker
Huh, tja..Een paar jaar terug heb ik me eens verremd en reed van de dijk af aan de graskant. Ook toen droeg ik niet meer als laarzen, handschoenen en een helm. Dat gebeurde me overigens op een Off the Road motor.
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die durven met de moto rijden, als je het zo leest is het alsof iedereen, van zodra je op je moto stapt onmiddellijk een ongeval krijgt. Dan kun je jezelf als voetganger ook maar beter beschermen tegen iedere auto die langsrijdt, je zou maar eens geschept kunnen worden, waardoor je de ziekteverzekering de kosten injaagt.Dijkwegen? Maat van me remde z'n motor 2 jaar geleden onderuit op een dijkweg. Hij reed rond de 80. Hij kon z'n pak weggooien, maar z'n huidje zat er nog op. Hij was, nadat ie de motor los had gelaten, ongeveer 10 meter doorgegleden. Hij vroeg zich voor die tijd wel eens af of het nou wel nodig was, al die bescherming. Het zag er niet uit, was duur en zat nog warm ook in de zomer.
Wist je dat, per meter glijden over droog asfalt, je zonder bescherming ongeveer een centimeter huiddikte kwijtraakt? Dan is de vraag hoe dik de huid op bv. je handen, je ellebogen, je enkels en je knieën is?
Wist je dat niet specifieke kleding in sommige gevallen het letsel nog verergert, doordat bepaalde kunststoffen "doorbranden" in de huid, wat het effect van napalm geeft?
Maar je hebt gelijk, mensen maken hun eigen keuzes. Die paar tienen die je uitspaart kun je mooi gebruiken om de extra kosten voor het ziekenhuis te dekken......
Ik hoop uiteraard niet, dat je ooit spijt krijgt van je beslissing, daar niet van.
Ik weiger overigens iemand achterop te nemen, die niet de vereiste motorkleding draagt. Ik voel me namelijk ook verantwoordelijk voor mensen die ik meeneem.
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die durven met de moto rijden, als je het zo leest is het alsof iedereen, van zodra je op je moto stapt onmiddellijk een ongeval krijgt. Dan kun je jezelf als voetganger ook maar beter beschermen tegen iedere auto die langsrijdt, je zou maar eens geschept kunnen worden, waardoor je de ziekteverzekering de kosten injaagt.
en door het dragen van beschermende kleding ben je ineens onaantastbaar; bij elke schuiver loop je weg zonder enig letselIk snap niet dat er nog mensen zijn die durven met de moto rijden, als je het zo leest is het alsof iedereen, van zodra je op je moto stapt onmiddellijk een ongeval krijgt. Dan kun je jezelf als voetganger ook maar beter beschermen tegen iedere auto die langsrijdt, je zou maar eens geschept kunnen worden, waardoor je de ziekteverzekering de kosten injaagt.
Dat is een vooroordeel wat nergens op slaat.Klopt, maar het moet er ook nog een beetje uitzien.
Dat is dan weer het andere uiterste.en door het dragen van beschermende kleding ben je ineens onaantastbaar; bij elke schuiver loop je weg zonder enig letsel
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat wij gaan glijden.Even afkloppen (klop, klop) Ik rij zelf al 25 jaar zonder enige protectie en vind de meeste echte motorkleding gewoon niet mooi. Ja Difi maakt een leuk jack, maar dan houdt het wel op vind ik. We dragen laarzen, handschoenen een helm en ikzelf een retro jacky of jeans jack.
Blijkbaar niet zo heel dom.Ik moest 2x goed kijken of dit er echt stond: "Ik rij zelf al 25 jaar zonder enige protectie", hoe dom kun je zijn ???
Koop dat jack nu maar gauw, staat best wel mooi denk ik op de motor....
Zoals ik al eerder schreef, ik geloof in het lot. Hou me redelijk aan de snelheid, trek niet a wheeliend van stoplicht naar stoplicht. Anticipeer voldoende, en dat gaat me al 25 jaar goed af. En ik maak kilometers genoeg, zoals je in een andere topic hebt kunnen lezen.Ik moest 2x goed kijken of dit er echt stond: "Ik rij zelf al 25 jaar zonder enige protectie", hoe dom kun je zijn ???
Koop dat jack nu maar gauw, staat best wel mooi denk ik op de motor....
Voor die paar keer per jaar? Waar maak je je liever druk over...Klopt, maar het moet er ook nog een beetje uitzien.
Ik vertoef ook regelmatig in Suriname, geloof me, ook daar rijden ze rond op Yamaha's R1, Ducati's 916, etc. etc.. Maar echt niet in het leer hoor.Blijkbaar niet zo heel dom.
Aangezien ie nog steeds rijdt, hoeft het blijkbaar niet zo'n groot probleem te zijn. Er zijn er zat die volledig in leer rijden en die die 25 jaar rijden niet halen.
F*ckin moraalridders.
Nou precies, dit jaar is ze pas een keer meegegaan, een ritje van 100 km, waarom zou ik dan een jas kopen van 5 a 600,- euro. Al moet ik zeggen dat ik toch een paar goede tips heb gezien in dit topic, dus is deze topic toch nog ergens goed voor.Voor die paar keer per jaar? Waar maak je je liever druk over...
Wel lullig voor z'n eventuele passagier op dat moment dat het dan ook gelijk zijn tijd is.Azie en Afrika hetzelfde verhaal. Dat verhaal van het Lot heb ik trouwens in Thailand geleerd van een taxi chauffeur. Dat was een verschrikkelijke waaghals. Hij zij altijd, als het mijn tijd is, dan heb ik pech gehad.
Samen uit, samen thuis.Wel lullig voor z'n eventuele passagier op dat moment dat het dan ook gelijk zijn tijd is.
Je moet zelfs zo ver niet kijken. In BE rijdt de federale motorpolitie op de autosnelweg in korte hemdsmouwen!! (toch vorig jaar nog)
Frankrijk......doen ze niet andersJe moet zelfs zo ver niet kijken. In BE rijdt de federale motorpolitie op de autosnelweg in korte hemdsmouwen!! (toch vorig jaar nog)
Samen uit, samen thuis.
Voorbeeldje dan, een collega van me, motorrijder bij de politie. Alle cursussen gevolgd, kan dus een behoorlijk stukkie sturen neem ik aan. Zit ook altijd strak in het leer. Hij gaat lichtjes onderuit, niks erngstig op het eerste gezicht, echter hij glijd met zijn rug tegen de stoeprand. Dwarslesie.Tot op de dag van vandaag is hij verlamd en zit hij in een rolstoel, gelukkig heeft hij bij ons aangepas werk. Maar dat is nou zo'n voorbeeld waarmee ik bedoel. Pure pech, dat overkomt je.