• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Akelig: geen protectie

Iedereen moet uiteindelijk voor zichzelf uitmaken wat hij/zij wil.
Dragen ze het niet, dan staan ze niet genoeg stil bij de gevolgen van een ongeval.

Ik rij elke dag 5km op en 5km af naar mijn werk, op 10 minuutjes sta ik op mijn werk.
Ik denk dat er velen zijn die de moeite niet zouden nemen om bescherming aan te doen, maar ik sta elke morgen volledig in beschermende kleding klaar om te vertrekken.

Ik heb echt een hekel aan die idioten die dan in een veel te korte sportshort, een tanktop en goedkope sportschoentjes rondrijden alsof er hen nooit iets kan gebeuren :r :( .

Ach. Zoveel meningen......

Ik vind het bijvoorbeeld van den zotte dat je voor 5 km een gemotoriseerd voertuig gebruikt....Dat kan prima op de fiets....
raar dat je dan wel op anderen afgeeft....

Akelig

Ik lees op dit forum de laatste dagen zowel discussies over de kleding bij mooi weer als over de zin en onzin van protectie.
Herstellend van een zwaar motorongeval wordt ik een beetje misselijk van al die mensen, die vinden dat goede protectie vooral iets is voor andere mensen.
Ondanks het feit dat mijn laatste aanrijding met de motor ruim 40 jaar terug ligt en de laatste schuiver ook al minstens 15 jaar geleden geweest is, draag ik steeds, inderdaad soms met tegenzin, de volledige uitrusting.
.
Afgelopen pinksterzaterdag reed ik bij prachtig en warm weer met ca. 110 km/h op de rechterrijstrook van een Duitse Autobahn en werd met een flink snelheidsverschil door een automobilist van achteren aangereden.
Dit had tot gevolg, dat ik gelanceerd werd en (volgens getuigen) na enige malen flink gestuiterd te hebben, ik mezelf liggend terugvond op het asfalt.

De protectie op de schouders en de ellebogen heeft er voor gezorgd, dat de krachten over een groot oppervlakte werden verdeeld en dat de fysieke schade beperkt bleef tot enige stevig gekneusde ribben. Pijnlijk, maar verder niet ernstig.
Terwijl we wachtten op de de ambulance, werd ik door de Duitse agent gewezen op de voorbijrijdende motorrijders met blote armen en benen, uiteraard zonder protectie. Volgens hem zou het met mij veel slechter afgelopen zijn, als ik me ook zo had gedragen.

Ik kan me heel goed de frustratie voorstellen van agenten, ambulance- en ziekenhuispersoneel als ze weer iemand moeten oprapen/verzorgen, die zonder bescherming rondgereden heeft.
Overigens werd op de ziekenhuispapieren zeer duidelijk vermeld, dat ik goede beschermende kleding had gedragen.

Alleen al uit respect voor hun goede zorgen als het misgaat, zouden we allemaal altijd de juiste protectie moeten dragen.
Misschien iets voor al die mensen in een T-shirt en korte broek op de motor om over na te denken.
Wat je hier nu zegt is dat je te traag reed waardoor iemand anders je langs achter heeft kunnen aanrijden?

Beschermende kleding moet bij wet geregeld worden. Het is in mijn ogen idioot dat je bij het niet dragen van een gordel een boete krijgt, terwijl er bij het rijden van een motor alleen een helm volstaat.

Het is toch van de zotten dat zoiets bij wet geregeld moet worden?
Iedereen met gezond verstand zou toch moeten bedenken dat ie beschermende kleding zou moeten dragen..

Beschermende kleding moet bij wet geregeld worden. Het is in mijn ogen idioot dat je bij het niet dragen van een gordel een boete krijgt, terwijl er bij het rijden van een motor alleen een helm volstaat.

Tsja. verplicht dan gelijk even dat het verboden is om op een trap je kozijn te schilderen. Om zonder helm te fietsen. Om zonder bescherming te schaatsen. Om zonder condoom te neuken......

Kom op zeg. Laat mensen zelf gaan denken. Je hoeft niet alles te verbieden/verplichten/voor te kauwen...

.
Afgelopen pinksterzaterdag reed ik bij prachtig en warm weer met ca. 110 km/h op de rechterrijstrook van een Duitse Autobahn en werd met een flink snelheidsverschil door een automobilist van achteren aangereden.
.

ondanks dat je wel een . hebt.. waarom reed je zo langzaam :?

Ja want het niet dragen van de gordel veroorzaakt ongevallen?

Persoonlijk zou ik eerder controleren op die zaken die ongevallen veroorzaken, dan heb je geen gordels, airbag's, stalen kooien, meer nodig --> lichtere voertuigen --> lichtere motoren --> goedkopere auto's --> goedkopere verzekeringen, waardoor er méér geld overblijft voor die mensen die bij het sporten een ongeval tegenkomen.

Ach. Zoveel meningen......

Ik vind het bijvoorbeeld van den zotte dat je voor 5 km een gemotoriseerd voertuig gebruikt....Dat kan prima op de fiets....raar dat je dan wel op anderen afgeeft....

:^ de tijd van het aan- en uitkleden zou die al op de fiets redden :')

Verbeter de wereld.. begin bij jezelf :Y

Wat je hier nu zegt is dat je te traag reed waardoor iemand anders je langs achter heeft kunnen aanrijden?

Duh! Hij was natuurlijk even aan het bijkomen van een klein stukje 250+
8-) 8-) 8-) 8-)

Maar inderdaad. Langzaan rijden is dus gevaarlijk. Ik verwijs oom agent die mij een bekeruing wil geven naar dit topic....

Mijn maatje is onlangs van zijn fiets gereden terwijl hij stil stond voor het stoplicht. Volledig in leer en met rugprotectie, laarzen, etc, dit ondanks het mooie weer. De woorden van de ambulancemedewerkers en artsen in het ziekenhuis: zonder jouw protectie had je nu niet meer geleefd. Wel dik in de kreukels maar goed, hij is er nog.

En dan word ik soms echt link als ik dan onderweg terug van het ziekenhuis een motorrijder zie langs komen met een kind van een jaar of 12 achterop in alleen shorts en een tshirtje. Dan ben je toch een enorme soepstengel!!! :( :(

Mijn maatje is onlangs van zijn fiets gereden terwijl hij stil stond voor het stoplicht. Volledig in leer en met rugprotectie, laarzen, etc, dit ondanks het mooie weer. De woorden van de ambulancemedewerkers en artsen in het ziekenhuis: zonder jouw protectie had je nu niet meer geleefd. Wel dik in de kreukels maar goed, hij is er nog.

En dan word ik soms echt link als ik dan onderweg terug van het ziekenhuis een motorrijder zie langs komen met een kind van een jaar of 12 achterop in alleen shorts en een tshirtje. Dan ben je toch een enorme soepstengel!!! :( :(

Als je met soepstengel een compleet achterlijke lul zonder enig gevoel van verantwoordelijkheid die puur op basis van die actie voor poging tot kindermishandeling zou aangeklaagd moeten worden en waar de wereld absoluut niets aan heeft ...

dan vind ik dat je dat toch een beetje had kunnen nuanceren.

:+

Laatst bewerkt:

Voor die kleine vind ik het erg, die kan niet voor zichzelf beslissen.

Wat is beter
Een volledig in het leer gestoken motorrijder die rijdt als een idioot of een doorrijder die met short en slippers verstandig deelneemt aan het verkeer?

Voor die kleine vind ik het erg, die kan niet voor zichzelf beslissen.

Wat is beter
Een volledig in het leer gestoken motorrijder die rijdt als een idioot of een doorrijder die met short en slippers verstandig deelneemt aan het verkeer?

Als je nou even heel eerlijk bent ...

Hoeveel short-en-slipper-rijders ben jij al tegengekomen die verantwoord rijden?

Hint: denk aan de letter O.

Laatst bewerkt:
Als je nou even heel eerlijk bent ...

Hoeveel short-en-slipper-rijders ben jij al tegengekomen die verantwoord rijden?

Hint: denk aan de letter O.

Afgelopen weekend toch een aantal op de autosnelweg E40 richting kust
(ok, ze droegen wel een helm)

En er zijn dit weekend wel een heleboel motorrijders om het leven gekomen in het verkeer in België, maar ik heb géén enkele melding gezien van een motorrijder die op de autosnelweg is overleden of gevallen is met de moto zonder protectie.

Laatst bewerkt:
Dit dus. Ze komen je voorbij knallen, en ik moet niet denken aan hoe het eruit ziet als zo'n idioot 80 meter over het asfalt heen heeft gegleden. Maar ik kan niet onderdrukken dat ik hoop dat het diegene een keer overkomt.... zal m leren denk ik dan. :Y
Hier word ik dan weer altijd zo misselijk van. Omdat iemand zijn gordel niet aan heeft wens je hem toch ook niet met zijn hoofd door zijn eigen voorruit?

Vind dat hele rare praat, ik hoop dat hij zonder protectie over het asfalt glijdt, zal hem leren...

Ga je schamen

Op een zomerse dag, pakkie aan om te gaan rijden. Zegt een niet motorrijdende maat (die inmiddels tot inkeer is gekomen en ook motor rijdt):"Het is 25° en dan die jij je handschoenen aan!?" "Ehm... ja, sjappie, die handschoenen zijn ook niet voor of tegen de warmte... ;) " Hij is, zoals gezegd tot inkeer gekomen en weet nu beter.

Verder eigenlijk altijd lekker het pak aan. Heb ze vaak genoeg van het asfalt geschraapt helaas. Zit af en toe met verbazing te kijken dat er nog mensen zijn die in een strandoutfit op de motor zitten. Moeten ze natuurlijk zelf weten, maar verstandig is anders.
De helm dragen diezelfden waarschijnlijk alleen omdat dat nou eenmaal wettelijk verplicht, anders...

Laatst bewerkt:
Hier word ik dan weer altijd zo misselijk van. Omdat iemand zijn gordel niet aan heeft wens je hem toch ook niet met zijn hoofd door zijn eigen voorruit?

Vind dat hele rare praat, ik hoop dat hij zonder protectie over het asfalt glijdt, zal hem leren...

Ga je schamen

Eigenlijk wel. Laatst zag ik nog een vrouw die WEL in de gordel zat maar haar kind op schoot had vooraan ... Ben je dan ...

( ) gewoon dom
( ) haat je je kind

*meerdere keuzes mogelijk.

Laatst bewerkt:
Mwa, ze mogen best zonder protectie rijden, maar het zou leuk zijn als verzekeraars een clausule inbouwen dat personen een bedrag/percentage X van hun behandeling zelf mogen betalen als gevolg van het niet dragen van protectie

Terug
Bovenaan Onderaan