Startonderbreker word op nieuwe modellen al bijna standaard geleverdalarm met startonderbreker, en je slaapt echt geruster
[me]en dan wordt ie vrolijk ingeladen op de aanhanger :-([/me]
Bij aanschaf van mijn 2003 R6 zat er al een alarm op. Zelf had ik het er niet opgezet, aangezien dat geen voorwaarde was voor de verzekering en ik de motor all risk verzekerd heb.
Ik vind het best een lastige vraag. Ik gebruik het alarm helemaal niet veel, omdat ik er dan bij na moet denken als ik weer wil rijden dat hij op alarm staat, maar last heb ik er ook niet van. Het alarm gaat tot nu toe ook niet zomaar spontaan af. Het is ook afhankelijk hoe je je motor kunt stallen en hoeveel vertrouwen je daar in hebt. Ik ben nogal makkelijk met dit soort dingen en zou dus makkelijk zonder alarm kunnen zonder dat ik me er zorgen over zou maken. En ik zie het wel als iets wat mankementen zou kunnen gaan vertonen waar ik last van zou kunnen krijgen. Hoe minder poespas, hoe beter.Maar voor TS is het interessant om te weten of het je bevalt dat er een alarm op zit of er alleen last van hebt. Die van mij gaat een enkele keer (gelukkig minder dan op vorige fiets waar de trillingssensor te strak op het frame zat) spontaan af, omdat de motor nog leeft na een rit (afkoelen van het blok, uitlaten etc).
Maar voor TS is het interessant om te weten of het je bevalt dat er een alarm op zit of er alleen last van hebt. Die van mij gaat een enkele keer (gelukkig minder dan op vorige fiets waar de trillingssensor te strak op het frame zat) spontaan af, omdat de motor nog leeft na een rit (afkoelen van het blok, uitlaten etc).
Ik heb tussen 1995 en 2001 onvrijwillig (verzekering!) met diverse "gerenomeerde" systemen (alarm met startonderbreker) rondgeploeterd, maar dusdanig veel ellende mee gehad, vooral in de winter met pekel e.d., dat ik liever voortaan de bus zou nemen dan ooit weer een motor met alarm te moeten rijden.