Algemene MotoGP topic

Nog een wilde:

Ducati wil volgend jaar ook 6 machines op de grid hebben. Gresini gaat met een ander merk verder dan Aprilia. DiGia heeft een 2022 MotoGP contract met Gresini. Bastianini staat onder contract bij Ducati.

Dan is de gedachte, Gresini Ducati met DiGia en Bastianini. En VR46 met twee Suzuki's of Aprilia's best aannemelijk toch.
 
nog nergens gelezen dat het zeker is dat Gresini niet meer met Aprilia zou rijden. kunnen nog altijd zelf sateliet-team worden.
 
Nog een wilde:

Ducati wil volgend jaar ook 6 machines op de grid hebben. Gresini gaat met een ander merk verder dan Aprilia. DiGia heeft een 2022 MotoGP contract met Gresini. Bastianini staat onder contract bij Ducati.

Dan is de gedachte, Gresini Ducati met DiGia en Bastianini. En VR46 met twee Suzuki's of Aprilia's best aannemelijk toch.
Ik zeg goed plan, meer suzuki's op de grid is goed. Door welk team ze dan daadwerkelijk gebruikt worden boeit niet zo.

Ik kan me ook zomaar voorstellen dat je als sattelietteam graag zo'n suzuki wil hebben. Als je zo links en rechts wat leest staat er overal dat het de "eenvoudigste" motorfiets is met de minste technisch complexe snufjes. Dat zou zomaar eens een voordeel kunnen zijn als je geen fabrieksteam bent. Dan is het soort van nog een beetje te bevatten hoe zo'n ding werkt.
 
Deels..
Dovi hebben ze gevraagd om zijn input te geven over de Aprilia, ik denk met het oog om hem toch op de 2de fiets te zetten.

Als dat zo is, waarom hebben ze dat niet gelijk gedaan dan? Volgens mij was er wel interesse in Dovi maar niet voor de prijs die hij vroeg.
 
nog nergens gelezen dat het zeker is dat Gresini niet meer met Aprilia zou rijden. kunnen nog altijd zelf sateliet-team worden.

Het is wel zeker dat Aprilia zelf met een team komt, en dan zou Gresini eventueel satelietteam kunnen worden. Ik heb wel meerdere keren begrepen dat de relatie Gresini en Aprilia niet altijd rozengeur en maneschijn is. Dus maar even afwachten.

Gresini als satelietteam van Suzuki zou ook kunnen. Die willen ook een 2e team.
 
Nog een wilde:

Ducati wil volgend jaar ook 6 machines op de grid hebben. Gresini gaat met een ander merk verder dan Aprilia. DiGia heeft een 2022 MotoGP contract met Gresini. Bastianini staat onder contract bij Ducati.

Dan is de gedachte, Gresini Ducati met DiGia en Bastianini. En VR46 met twee Suzuki's of Aprilia's best aannemelijk toch.

Esponserama stopt iig, en dan is belangrijk is wie het satelietteam van Yamaha wordt. Blijftdat het SIC team of wordt dat het team VR46? Als SIC het blijft zou VR46 wellicht het 3e team kunnen worden van Ducati (op de plek van Esponserama).
 
Laatst werd er nog aan wilco gevraagd hoe die zaken ervoor staan en die gaf aan dat ze ver zijn met yamaha maar ook zeker verder kijken.
Ik zie het wel gebeuren dat er een ander merk gebruikt gaat worden ( suzuki )

Als dat zo is, waarom hebben ze dat niet gelijk gedaan dan? Volgens mij was er wel interesse in Dovi maar niet voor de prijs die hij vroeg.
Ik denk dat dovi veranderd is qua gedachten ;)

Dovi is erg berekenend ( te, als je mij vraagt ) en heeft gewoon af gewacht wat aleix met de nieuwe rs gp kan en heeft zich toen maar "aangeboden" om alsnog wat input te geven, gok ik.

Aprilia had hem er graag bij gehad maar kan/wil niet betalen wat dovi wil, vrij logisch vind ik.
Dovi heeft geen keuzes, ik geloof niet dat er andere teams zijn waar hij nog terecht kan zolang hij grote bedragen wil verdienen.
 
Nog een wilde:

Ducati wil volgend jaar ook 6 machines op de grid hebben. Gresini gaat met een ander merk verder dan Aprilia. DiGia heeft een 2022 MotoGP contract met Gresini. Bastianini staat onder contract bij Ducati.

Dan is de gedachte, Gresini Ducati met DiGia en Bastianini. En VR46 met twee Suzuki's of Aprilia's best aannemelijk toch.
Heeft digia echt zo'n contract of een optie ??

Persoonlijk vind ik hem regelmatig enorm tegenvallen maargoed op fabio hadden ook niet veel mensen meer gerekend
 
Schijnt dat Savadori geblesseerd is en vervangen gaat worden voor iig Portimao.
En dat Aprilia bij de ITRA een verzoek voor per directe, permanente rijderswissel heeft ingediend..

Gaat het gebeuren?
Waar heb je dit vandaan?
Ik las ergens nog wat testdagen en na de zomerstop Dovi erin ipv Savadori
 
Savadori heeft sowieso al een tijd een schouder blessure meen ik..
Denk dat er vanuit beide partijen afgewacht is wat er uit deze testdag kwam
 
Waar heb je dit vandaan?
Ik las ergens nog wat testdagen en na de zomerstop Dovi erin ipv Savadori
Gaat de afgelopen dagen rond op verschillende sites.

Ik volg bijv. NowMotoNews en Everthing Motorracing. Dat zijn fanatieke upcoming gasten die o.a. ook alle merk wisselingen qua rider gear in kaart brengen enzo. Beetje nerd stuff.

Ik neem dit soort berichten altijd met een korreltje zout hoor, maar daarom heb ik er toen ik het hier schreef ook bijgezet: "schijnt dat..." en: "Nog een wilde" :Y 8)7
 
Ik denk dat dovi veranderd is qua gedachten ;)

Dovi is erg berekenend ( te, als je mij vraagt ) en heeft gewoon af gewacht wat aleix met de nieuwe rs gp kan en heeft zich toen maar "aangeboden" om alsnog wat input te geven, gok ik.

Aprilia had hem er graag bij gehad maar kan/wil niet betalen wat dovi wil, vrij logisch vind ik.
Dovi heeft geen keuzes, ik geloof niet dat er andere teams zijn waar hij nog terecht kan zolang hij grote bedragen wil verdienen.
Inderdaad.. en wat Dovi zei.. een jaartje sabbatical.. dan is hij nog ouder. :')
 
Vanaf de andere kant bekeken, Savadori zal toch ook een contract hebben waar in staat dat hij 2021 een vaste plek heeft?
Uiteraard zal Dovi harder rond gaan maar gaat Aprilia, veel, geld steken in een coureur die nog geen kampioen is geworden en nog een jaar of 3 mee kan?
Of laten ze jonge aanwas de gok wagen met Aleix als ervaren rot?
Dan zie ik nog eerder 2022 van start gaan met Dovi en een jonge coureur. Zou alleen lullig zijn voor Aleix.

Spannender voor dit weekend: Wat gaat Mafquez doen? Meteen mee vooraan of 'rustig' poekelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan