Alhaurin el Grande

Boudtje

Die hard MF'er
27 dec 2008
386
0
Maastricht
Hallo allemaal,

Hier een reisverslag(je) van ons weekje in het zuiden van Spanje.
We zijn op zondag ochtend vertrokken met een busje waarin onze motoren stonden. De eerste dag zijn we tot achter Madrid gekomen en daar hebben we een Ibis Budget hotel genomen. Prima om er een nacht te overnachten, en voor het geld hoef je het niet te laten. Laten we het zo zeggen, ook al rij je met z'n tweeën, op een gegeven moment ben je alletwee zo moe dat het onverantwoord is om door te rijden. Daarnaast, als we hadden doorgereden waren we midden in de nacht aangekomen, en dat slaat ook nergens op, toch?
Dus we hebben overnacht. De tweede dag, na 5 uurtjes gereden te hebben, stonden we voor de deur bij ons vakantieadres: Las Lomas 32 in Alhaurin el Grande. Dit wordt bestierd door Nederlanders en ik kan het alleen maar aanbevelen. We werden werkelijk met open armen ontvangen en 's avonds maakten ze voor ons een heerlijke tappas schotel klaar......

Wat kan ik zeggen over de wegen al daar.... Alle clichés zijn waar!! De wegen zijn van uitzondere kwaliteit en over de kwantiteit....er is er een overvloed van!
Aangezien het allemaal in de buurt van Malaga ligt hoef ik niet te vertellen dat het weer in deze tijd, zo vroeg in het voorjaar, heerlijk was! Niet te warm en al helemaal zeker niet te koud! Gewoon perfect om een lekker stukje te toeren.
Over een weg wil ik echter iets meer vertellen. Deze weg loopt van San Pedro de Alcantara naar Ronda, de A 397.
Als er een motorfiets getest dient te worden of als er iets geïntroduceerd wordt hier in het zuiden komen ALLE grote jongens hier naar toe! Deze weg is het perfecte voorbeeld over hoe je een fantastische motor weg zou moeten aanleggen.
De ene na de ander bocht, zeer overzichtelijk en geen enkele bocht "knijpt". Je krijgt zo veel vertrouwen in je machine en jezelf dat je hoe langer hoe beter gaat rijden.... Man oh man wat een weg....Ik droom er nog van! Mochten jullie ooit die kant opgaan herinner dan dit stukje tekst van mij en ga naar die weg, de A 397. Hier worden trouwens ook bandentest uitgevoerd door alle belangrijke bandenfabrikanten. Toen wij er waren was er een vloot van Continental met de meest uitlopende exotische auto's, wat op zich ook al zeer vermakelijk was om te zien. Als jullie daar zijn zou ik jullie ook adviseren een koffie met een beetje melk (Cortado) of een koffie met veel melk (Caffee con Leche) te nuttigen bij een kroegje langs die weg. De naam van dat ding: "Venta el Madrono"
Het een soort pleisterplaats voor de lokalen matadors die deze weg tot hun eigen hebben gemaakt met als bedoeling deze zo snel mogelijk af te leggen. Elke zaterdag is daar zo'n soort "samenkomst" waar de heren een bakkie komen doen. Ook staat er een fotograaf a la Micky Mouse (die van YouTube die altijd staat in Californie en die filmpjes zet over alle idioten die op hun bek gaan op The Snake)die van iedere motorrijder die er op snelheid langskomt een foto maakt. Het is er niet heel luxe maar er hangt daar een speciale sfeer die ik nog nergens heb geproefd. Je kan hem vergelijken met het "Ace-cafe" in Londen. Zo wordt het trouwens ook wel eens genoemd, het Ace-cafe langs de A 397...
Toen wij daar aan de koffie zaten kwamen er net een paar van die matadors naar beneden gereden. Voorop een Duc (welke weet ik niet, maar het was een zware!) knie aan de grond en achter hem ook weer een Duc. Exact op de zelfde afstand gevolgd door 2 4 cilinders waarvan ik vermoed dat het een Suzuki en een Yamaha was. In iedergeval had ik nog NOOIT zoiets gezien op de openbare weg.... Ik was er werkelijk ondersteboven van en voelde mij nog maar een paar centimeter groot...! Nadat wij de koffie hadden verorberd ( een euro per stuk!!) zij mijn reisgenoot: zullen wij ook maar weer eens gaan verder braggelen? Want wat wij hier aan het doen zijn kan je dus echt niet vergelijken met die mannen die we net hier hebben gezien".
Nog wat anders, je moet niet denken dat er een economische crises is in het zuiden van Spanje. Ze rijden daar allemaal met de nieuwste modellen rond! Van een spikplinter nieuwe Duc tot een tot de puntjes opgetuigde BMW S1000 RR tot en met een perfecte replica van de motor van Marqués!!!!

Natuurlijk hebben we niet alleen deze weg gereden. Maar ALLE wegen daar zijn in een woord fantastisch!
Ik wil er totslotte er nog een uit pikken: de A7000, die boven Malaga loopt naar het dorpje Colmenar. Deze weg is te vergelijken met de A397... Ook perfect met overzichtelijke bochten en met perfect asfalt! En ook hier rijden in het weekend lokalen matadors zich de vellen van hun banden...!! Geweldig allemaal!

We zijn daar maar een weekje geweest, veels te kort om überhaupt ook maar te proberen verdere wegen uit te testen. Toch was het fantastisch om te hebben meegemaakt. Als ik de kans krijg zal ik er echt nog wel eens naar toe gaan. Onze vrouwen waren ons na gekomen met het vliegtuig en zijn ook zo weer terug gegaan. Wij wilden per se met onze eigen motoren rijden maar er bestaat dus ook een mogelijkheid om daar een machine te huren. Wat per rekening dus wel iets goedkoper zal zijn als hoe wij het hebben gedaan... Het vakantiehuis was perfect, met een eigen zwembad een volledige ingerichte keuken, mooie badkamer en drie slaapkamers.
Ik wil jullie tot slot de Facebook pagina hier neer zetten zo dat jullie ook de foto's kunnen zien van het huis wat wij hadden gehuurd: https://www.facebook.com/Vakantie-woning-Villa-Carmen-Andalucia-1529900287261863/
Ik kan hun alleen maar Frank en Esther bedanken voor de goede zorgen en een prima vakantie...

gr. Boudtje
 
Dat zijn nog eens tips, thanks! Ben van plan om in september die kant op te gaan. Maar dan met de motor heen en terug. Die A397 en A7000 ga ik onthouden :)
 
Ik vertrek 2 september ook voor 4 weken met de moto naar het Zuiden van Spanje. De route is al klaar maar ik overweeg nu toch om de A397 en A7000 mee op te nemen.
 
Jongens, echt doen!!!
Je weet niet wat je overkomt...!!
Nu na een week weer thuis te zijn krijg ik alweer zin om daar naar toe te gaan...!!

ge. Boudtje
 
Hallo allemaal,

Deze weg loopt van San Pedro de Alcantara naar Ronda, de A 397.
Als er een motorfiets getest dient te worden of als er iets geïntroduceerd wordt hier in het zuiden komen ALLE grote jongens hier naar toe! Deze weg is het perfecte voorbeeld over hoe je een fantastische motor weg zou moeten aanleggen.

gr. Boudtje


:] Vorige zomer twee dagen heen, twee dagen terug en twee dagen daar. Ronda is mooi, maar ik wou in de eerste plaats 5 keer de A397 op- en afrijden. Op een bezoek aan de arena na vooral dat gedaan. Met de camping in Ronda als uitvalsbasis.

Heerlijke weg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan