UndercoverNL
MF'er
- 20 jul 2022
- 42
- 7
Moet je wel weten wat je meet.meten is weten
zo als Klikoo al zij, wat zou ik dan precies moeten meten? De spanning van de blauwe draad vanuit de kabelboom? (grootlicht)meten is weten
Daar praat je even chinees voor mij haha, ik heb wel een multimeter liggen hier, waarvan ik tevens ook niet heel veel kennis heb, zou ik daar wat mee kunnen bereiken? En op welke stand zou ik deze dan moeten zetten?Moet je wel weten wat je meet.Maar een mogelijk oorzaak zou kunnen zijn dat de gelijkspanning van de motor niet vlak of constant genoeg is, om de elektronica van de ledlamp goed te laten werken? Je zou de spanningsvorm met een scoop moeten meten. Dat brengt misschien duidelijkheid.
Dat had ik inderdaad ook al gezien, maar na die om gewisseld te hebben deed hij het nog steeds niet stationair zo als ik hier boven beschreven had.Ik heb net twee van die units geplaatst. Één op een Sherco uit 2021 en één op een ktm exc 350 uit 2013. In beide gevallen zaten de draden in de stekker van de Chinese unit verkeerd t.o.v. de draadboom van de motor.
Dus wat @Janbros zegt; meten is weten. Pak je multimeter en je middelbare school boek over spanning en stroom en je komt er wel uit. De stekkertjes zijn met een mini schroevendraaier te verwijderen en kunnen op de goede plek terug gezet worden.
nee, de ktm heeft geen accu, maar het is dan toch appart dat hij wel aan gaat bij het kicken / stoppen en niet als hij stationair loopt, dan zou de spanning toch juist te hoog zijn of zeg ik iets geks?Heeft de KTM zelf een accu? Zo niet, dan is de spanning bij stationair toeren gewoon te laag (en anders ook).
zit wat in ja, maar hoe kan ik dit het beste limiteren voor puur het voorlicht? iets wat ik tussen de groot licht kabel kan zetten bij voorkeur.15,5 is ook wel behoorlijk teveel.
De andere lamp krijgt toch ook spanning (nou ik heb de multimeter even getest, en wat blijkt, hij krijgt inderdaad 15.5, en op een 12v accu doet hij het wel, dus ga ik er vanuit dat hij niet tegen het beetje extra stroom kan wat de motor hem wel geeft.
dat dacht ik dus inderdaad ook, maar het leek er toch wel echt op als hij bij het starten en stoppen even knippert en op een 12v accu gewoon goed constant brand. Op de lamp zit geen stikker, wel staat op ali dat de wattage 36W is, wat dus gewoon 12v zou zijn.De andere lamp krijgt toch ook spanning () teveel Lijkt me dat het niet aan de spanning ligt. Vaak is de laadspanning 13,8-14,4V die ene volt extra, zou dat echt t probleem geven
Kijk anders eens op de typeplaat/sticker van die lamp. Zou me niks verbazen als t spul zou moeten werken van 9-30V, zie je vaak zat op "autoelektronica" dan werkt het in auto's en vrachtwagens en kunnen ze gewoon een standaard voeding van t schap grijpen.
Op de lamp zit geen stikker, wel staat op ali dat de wattage 36W is, wat dus gewoon 12v zou zijn.
Je eet soep toch ook met een lepel.... nou daarom dus.
Hoe werkt deze logica?
Je eet soep toch ook met een lepel.... nou daarom dus.
als ik deze er tussen zou zetten zou de lamp toch ook gelijkspanning krijgen inplaats van wisselspanning?Spanningsregelaar 12 volt 3-polig AC (zonder accu)
Spanningsregelaar 3-polig voor Tomos kopen bij Tomoshop.nl, de online Tomos onderdelen specialist. Snel en voordelig!www.tomoshop.nl
Dit werkt ook . Zat origineel ook op mijn husqvarna TE610 ( zonder accu ) . Zonder deze brande altijd de lampen kapot
nope, moest ook op wisselspanning meten om een resultaat te krijgen. Dus dat zal dan inderdaad het probleem zijn.Als er geen accu in zit, zit er dan een condensator tussen?
Volgens de specificaties kan de lamp van 12-60V aan maar wel DC=gelijkstroom.
zeker waar, alleen vond ik het zo apart dat hij bij wat vrienden wel gewoon plug-and-play was, maar mogelijk dat de 690 en 450 dan wel op gelijkspanning lopen.risico's van op Alie te kopen. soms gaat het goed, soms niet. mee leren leven en lessen uit trekken.
zou je een linkje kunnen sturen van zoon gelijkrichter?Kan zijn dat je koplamp origineel op wisselspanning draait. Voor gloeilampen maakt dat niet uit maar voor LED's wel... Als die niet is ingebouwd in de lamp, dan moet er waarschijnlijk een gelijkrichter tussen...
Mijn husqvarna draait deels op gelijk- en deels op wisselspanning, waaronder dus de koplamp...
Nee, helaas niet. Heb hetzelfde ooit bij mijn eigen motor geconstateerd toen ik er een ledlamp in had gedaan met dezelfde fitting als de gloeilamp. Die deed het dus ook niet en daarna heb ik er geen tijd meer in gestoken. Dus mocht je een pasklare oplossing vinden hoor ik het graag...zou je een linkje kunnen sturen van zoon gelijkrichter?