Geen idee, weet zo goed niet waar ik moet zijn voor nieuwe zuigers.Ik niet.
Is het veel goedkoper dan nieuwe (overmaat) via een revisiebedrijf?
Om wat voor motor gaat het?Geen idee, weet zo goed niet waar ik moet zijn voor nieuwe zuigers.
Kan weinig vinden met Google of Ebay en cmsnl zijn ze sowieso niet meer te koop.
Lullige is dat ik 3 standaard zuigers heb en 3 met een overmaat. Allemaal gebruikt.
Ik heb wel al een lopend blokje maar heb nog zat onderdelen voor een 2e blok, op de zuigers na.
Ok.Geen idee, weet zo goed niet waar ik moet zijn voor nieuwe zuigers.
Kan weinig vinden met Google of Ebay en cmsnl zijn ze sowieso niet meer te koop.
Lullige is dat ik 3 standaard zuigers heb en 3 met een overmaat. Allemaal gebruikt.
Ik heb wel al een lopend blokje maar heb nog zat onderdelen voor een 2e blok, op de zuigers na.
TS mag bevestigen, ik denk een FZR400RROm wat voor motor gaat het?
Er komt prima psul uit China, maar ik hb geleerd, ook al is het product hetzelfde op de foto, dat het loont de duurste versie te kiezen (radio's, dieselblokjes)Ik heb wel eens een GY6 motortje open getrokken. Daar was helemaal niets mis met het zuigertje. Ik denk dat Chinezen prima zuigers kunnen maken.
Het zou me ook niets verbazen als de originele Yamaha zuigers in China geperst worden.
dat is al heel lang bekend bij de mensen die zich een beetje in de cijfers verdiepen. arbeidskosten over de wereld schelen niet meer als 7%. als de poppetjes goedkoper worden heb je er simpel meer van nodig met meer toezicht. de rest haal je uit kwaliteit, milieu kosten, overheidskosten en subsidiesIn China kunnen ze prima spul maken, maar dan is de prijs daar ook naar.
Heb lang genoeg bij metaal bedrijven gewerkt om te weten dat als ze productie gingen uitbesteden naar China het eigenlijk niet eens loont.
Wil je goedkoop? Dat kan maar daar is de kwaliteit ook naar.
Wil je kwaliteit? Dat kan ook maar daar betaal je gewoon voor. Dat verschil in prijs tussen China en Europa is zelfs zo klein in het geval van fatsoenlijk spul dat je het net zo goed in Nederland kan laten maken, zeker omdat er dan bij eventuele problemen veel sneller naar een oplossing gezocht kan worden omdat ze simpelweg in de buurt zijn.
In China kunnen ze prima spul maken, maar dan is de prijs daar ook naar.
Heb lang genoeg bij metaal bedrijven gewerkt om te weten dat als ze productie gingen uitbesteden naar China het eigenlijk niet eens loont.
Wil je goedkoop? Dat kan maar daar is de kwaliteit ook naar.
Wil je kwaliteit? Dat kan ook maar daar betaal je gewoon voor. Dat verschil in prijs tussen China en Europa is zelfs zo klein in het geval van fatsoenlijk spul dat je het net zo goed in Nederland kan laten maken, zeker omdat er dan bij eventuele problemen veel sneller naar een oplossing gezocht kan worden omdat ze simpelweg in de buurt zijn.
KloptTS mag bevestigen, ik denk een FZR400RR
Zou ik nog kunnen doen. Maar als dat de hoofdprijs is wacht ik wel.Heb je al bij de dealer geprobeerd?
Er zijn big bore kit te verkrijgen naar 430cc.Voor een brommertje zou ik er weinig angst voor hebben (ik rij in mijn FS1'tje ook met een zuiger van 9 euro), als dat stuk loopt is het niet zo erg (gaat allemaal ook wat minder hard).
Bij een motor die richting de 200 km/h gaat, en +15.000 toeren draait zou ik het toch bij bewezen kwaliteitsspul houden (zijn er b.v. geen vervangingszuigers van Wiseco/Wossner/Pro-X o.i.d. te krijgen?)
Bedankt voor de info allemaal.
Er is geen haast mee en wie weet kom ik nog een originele zuiger tegen tzt.
Motortje loopt prima nu en ik heb de tijd om de motor verder af te bouwen.
Ding wordt uiteindelijk voor mijn zoon.
Het is alleen niet een officiële A2 motor,
Wel een uitdraai dat het een A2 is maar staat niet op kenteken.
Dus waarschijnlijk ben je dan nog de lul als je aangehouden wordt ondanks dat er een restrictie in zit.
Nou, er zijn zat geavanceerde machines die uit China komen hoor. Youtube staat er vol mee.De Chinezen halen hun machines uit Europa.
Het is alleen niet een officiële A2 motor,
Wel een uitdraai dat het een A2 is maar staat niet op kenteken.
Duswaarschijnlijkben je dan nog de lul als je aangehouden wordt ondanks dat er een restrictie in zit.
Over dat aanhouden zou ik me minder zorgen maken dan over hoe de verzekering zal reageren in geval van schade,daar zou ik me meer zorgen om maken.
Stel er word iemand aangereden die persoon raakt arbeidsongeschikt,dan zal de verzekering er alles aan doen om onder betalingen uit te komen,en gaan ze alles verhalen op de
veroorzaker ,dan kan je heel erg de pineut zijn,kortom zorg dat alles officieel in orde is ook
op de papieren.
Dat maakt weinig uit ervan uitgaande dat er kwalitatief goeie machines gebruikt worden.De Chinezen halen hun machines uit Europa.