Alles over Banden, Scooter-Banden! rubber

kies je bij nieuwe banden voor diagonaal of radiaal (scooter

  • Radiaal.

    Stemmen: 7 70,0%
  • Diagonaal.

    Stemmen: 1 10,0%
  • geen idee.

    Stemmen: 2 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10
theo, Pirelli diablo echt een top band. als er een city grip in onze maat had geweest had ik die genomen maar die is der niet dan is dit de beste keus.
maar mijn keuze is ook gebaseerd met woon werk erbij.
ik rij zo vaak mogelijk op de limit ;)
Hier ook de Pirelli diablo's
Eerste setje waren gts 23 voor en 26 achter (uit mijn hoofd) maar die worden niet meer gemaakt (standaard band voor de Vespa GTS)
Achter heb ik al sinds de vorige wissel een Diablo liggen, nu net besteld (en net sms gehad vandaag bezorgd) voor en achter een verse Diablo besteld.

Vind het een geweldig bandje en ik rijd zoals Teun ook graag flink door met de Vespa en ook erg vaak met zijn 2en in de wat warmere streken.
Bandjes geven geen kick en plakken als de bekende suikerspin.
 
Bedankt iedereen voor het meedenken.
Ik heb hem inderdaad net besteld.
Ik kwam zelf ook tot de conclusie ism een dealer dat dit gewoon moet kunnen.

mvg Marcel

Bevalt "ie" een beetje?
De Dunlop is in 2013 op de markt gekomen,
dus is het de nieuwste band van de grote merken.
 
Laatst bewerkt:
Ja, prima band.
Hij is afgeleid van de roadsmart en staat bekend als een van de betere.
Ik heb er nu zo`n 200 km opzitten en zeer tevreden.
Ik wilde voor de citygrip gaan, maar die is er niet voor de voorkant.
Als m`n achterband aan de beurt is zal het ws ook een scootsmart worden.(nu nog de citygrip)
Verder voelt hij beter aan dan de maxis, maar dat is al gauw, daar de meesten niet super te spreken zijn over deze band.
En de prijs is ook prima,€65,- incl montage en uitbalanceren



Bevalt "ie" een beetje?
De Dunlop is in 2013 op de markt gekomen,
dus is het de nieuwste band van de grote merken.
 
Klinkt goed, laatste jaren valt Dunlop aardig in de Prijzen, zowel auto en motorbanden, mooi prijsje ook.
 
@ Rochetheo: Leuk topic, ben gek op bandenpraat.
Ik ben het niet met je eens over het raadplegen voor de juiste bandenspanning.
De laatste keer dat ik op de site van Bridgestone keek was de aanbevolen bandenspanning voor de Silverwing met Hoops: 2,3 bar voor/ 2,8 achter. Honda beveelt voor dezelfde scooter aan: 2,0/2,25-2,50. Navraag leert dat Bridgestone het over maximale belading heeft (totaalgewicht 430 kg).
Ik heb het ook zelf uitgeprobeerd: met 2,3 en 2,8 stuitert mijn scooter alle kanten op (vaak de goeie maar niet altijd). Mijn grootste bezwaar tegen de hogere bandenspanning: minder grip, zeker als het nat of wat kouder is. Als je dan niet op snelheid komt (stadsritjes) blijven je banden te koud voor optimale grip. Zeker in de winter kun je beter de laagste aanbevolen spanning hanteren: dat warmt sneller op en geeft betere grip in de stad.
 
Laatst bewerkt:
De Brigdgestone Hoops zijn pure zomerbanden, is mijn ervaring. Omdat ik ook 's winters rijd, ben ik op zoek naar goede all season banden. Ik zoek dus geen winterbanden, want wisselen vind ik teveel gedoe en dan verslijt ik mijn banden niet meer voordat ze zijn uitgedroogd (5 a 6 jr). Heeft iemand tips? Ik heb goede berichten gehoord over de Heidenau's (K66?), maar ken ze niet. De maten: 120/80x14 en 150/70x13.
 
Laatst bewerkt:
Banden zijn toch het belangrijkste lijkt mij, dan de vering, dan frame.
er is heel erg weinig te lezen bij de fabrikanten, helemaal als het om scooter gaat.
 
Metzeler feelfree wintec uitvoering, weet alleen niet of ze door jou gezochte maat hebben. Hoor over deze band eigenlijk niets dan goeds.

just my two cents.
 
Klopt wat jij zegt Rocket Theo, vind ook dat scooterbanden beetje weg gecijfert word.
Ik moet voor mijn Tricity hebben; 110/90/12 en 90/80/14. Maar als er wat voor is dan
is het een band die ik net niet nodig heb. (Hij mag dan niet bv niet achter of voor!!!!!!!!)
Zocht ook een 4 seizoenen band en kom dan alleen bij een Continental Twist.
want die Aziatische banden zijn gewoon kut.SO
 
Klopt wat jij zegt Rocket Theo, vind ook dat scooterbanden beetje weg gecijfert word.
Ik moet voor mijn Tricity hebben; 110/90/12 en 90/80/14. Maar als er wat voor is dan
is het een band die ik net niet nodig heb. (Hij mag dan niet bv niet achter of voor!!!!!!!!)
Zocht ook een 4 seizoenen band en kom dan alleen bij een Continental Twist.
want die Aziatische banden zijn gewoon kut.SO

full


Bandenmaat 90/80-14:

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3473008_-m29-s-90-80-14-49p-michelin.html
 
Laatst bewerkt:
Heidenau bevallen mij heel goed en de Michelin banden, specifieke type weet ik niet.

VeeRubber is troep.
(Het kan zijn dat ze de laatste 6 7 jare de kwaliteit m.b.t. grip hebben verbeterd vanwege vele klachten.)
 
Laatst bewerkt:
Metzeler feelfree wintec uitvoering, weet alleen niet of ze door jou gezochte maat hebben. Hoor over deze band eigenlijk niets dan goeds.

just my two cents.
Volgens mij zijn dit de banden die onder een suzuki sixteen zitten en ik vind ze niet fijn in de regen, al helemaal niet bij bochten over zebrapaden. Droog zijn ze heerlijk.
 
Ik heb nu een jaar met de Metzeler FeelFree Wintec gereden met mijn Downtown 300i. Ongeveer 8000km mee gereden. Ik vind de band bij nat wegdek niet echt veel vertrouwen geven. Vooral bij kruisingen oversteken en lussen wil die nog wel eens het gevoel geven weg te glijden.
Ook met wegrijden opletten met het gas want anders slip ik door.

De voorband is bijna aan vervanging toe en heb voor de City Grip WINTER gekozen.
Ik ben benieuwd hoe deze gaat bevallen.
Iemand al ervaringen met deze banden?
 
Volgende keer ga ik ook Michelin's nemen, nu voor de 2e keer de Pirelli Diablo's maar ze slijten mij een beetje te hard.

Ik heb al eens ervaring gehad met Michelin's city grip en die vindt ik ook best goed en duurzaam, zal tegen de tijd eens kijken of die power pilot 3 waarbij het profiel behoorlijk veel weg heeft van de City Grip mij bevalt.
Compount kan natuurlijk ondanks een vergelijkend profiel wel anders zijn, desalniettemin klinkt de naam 'power pilot 3' wel fancy :)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Begin langzaam aan een nieuw achterbandje toe te zijn, ligt nu Pirelli Sport demon op. (x-city 250)
Ik neig zelf naar een city grip, hebben we ook op de bezorg scooter, en bevalt goed, hoor er verder ook positieve geluiden over.
Is dat de betere keus? of zijn er betere alternatieven? ik vindt niet zo heel veel keus op de bekende sites.
140/70/15.
Rijdt het hele jaar door, droog zijn de meeste banden wel goed, vindt het belangrijk dat hij met nat/slecht weer ook goed en betrouwbaar presteert.
 
Begin langzaam aan een nieuw achterbandje toe te zijn, ligt nu Pirelli Sport demon op. (x-city 250)
Ik neig zelf naar een city grip, hebben we ook op de bezorg scooter, en bevalt goed, hoor er verder ook positieve geluiden over.
Is dat de betere keus? of zijn er betere alternatieven? ik vindt niet zo heel veel keus op de bekende sites.
140/70/15.
Rijdt het hele jaar door, droog zijn de meeste banden wel goed, vindt het belangrijk dat hij met nat/slecht weer ook goed en betrouwbaar presteert.

de 2 nieuwste van Michelin hebben de laatste techniek (voor scooters) gaan de City grip nooit niet meer redden.
 
hi theo,volgens mij zijn dat alle twee mooi weer banden.
en de citygrip speciaal voor nat en glad weer .

Teun ik snap dat je in de haast vergeten bent te lezen maar juist de pilot 4 gaat een sprong vooruit, 10- 40 graden, extra groeven claim is 3 meter kortere remweg. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan