Alles over Banden, Scooter-Banden! rubber

kies je bij nieuwe banden voor diagonaal of radiaal (scooter

  • Radiaal.

    Stemmen: 7 70,0%
  • Diagonaal.

    Stemmen: 1 10,0%
  • geen idee.

    Stemmen: 2 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10
Hier dezelfde combi K66 met DT300 en bevalt inderdaad prima. Als mijn voorhand aan vervanging toe is wil ik daar ook de K66 om leggen.


Ook hier top banden met zulke winterse omstandigheden in april :]
Als ze op zijn komen er gelijk weer nieuwe K66 op
 
Die Heidenau K66 had ik ook wel een keer willen proberen omdat ik heel het jaar door rijd, met uitz. van ijzel. Maar voor op m'n Yamaha T-Max zijn ze niet verkrijgbaar dus kies ik al enige tijd voor de Metzeler FeelFree Wintec. Ondanks de naam een band die geschikt blijkt voor de 4 seizoenen en prima bevalt. Vroeger legde ik nog gewone 'zomer'banden op voor het betere weer maar dat doe ik niet meer wegens te veel gedoe. Wat me zeker niet beviel waren de originele Dunlop/GPR-100 fabrieksbanden, bij een winterse combinatie van koude en regen én normale rijstijl zorgden die toch meermaals voor hachelijke situaties. In normale weersomstandigheden geen klachten.
 
Laatst bewerkt:
Doei oma,

Mijn Metzeler voor zit op 1mm dus, 4000km, nieuw setje eronder.
Normaal rijden niets aan de hand met de Metzeler,
maar ga je richting schaamrand, begint de voorkant weg te glijden, klote dus.
De Pilot Power 3 moeten het worden.
Makkelijker gezegd dan gedaan,
ik ben hier in Zwitserland naar de standaard banden boeren geweest,
gewoon niets kunnen leveren, in v/a 15",
er worden hier toch heel veel motoren en scooters verkocht zou je zo zeggen.
online set 200chf, hoe werkt dat verder, bedrijven die banden monteren zijn er ook zat, goedkoopste 26chf per wiel,
nou ook horen vertellen dat deze PP3 nog niet gehomologeerd zijn in CH,
toch maar naar de Off dealer, maandag komen ze er onder,
hij probeerde mij eerst nog tot 3x toe te overtuigen dat iedereen voor de Pilot road 4 gaat,
nee ik ga niet van een semi-slik naar een sport toer bandje,
dus set PP3, gaat bij de BMW dealer dus 500chf kosten, auch.

€ en de chf zitten redelijk dicht bij elkaar, ik moet 1,05 chf betalen om €1,- te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Scoot met Pilot Power 3 opgehaalt chf 450,- viel weer een beetje mee.
Het onweerde en regende keihard, snelweg naar huis 35km,
prima in de regen, normaal met het verkeer meerijdend.
Afgelopen week nog een kleine 35-40km bochtjes in de buurt,
erg veel vertrouwen, heel comfortabel, net of je je hele leven er al op rijd of ze bij de scoot horen.
gewoon rustig gereden, rollend door de bochten, nu al aan einde profiel, begin 'slick' randje / ofwel nog heel weinig schaamrand.
hoef niet te trekken of duwen om de bocht in te gaan,
ben nog niet tot het uiterste gegaan, daar waar de Metzeler voorband weg brak,
mocht ik daar in de komende weken iets meer over weten zet ik het hier wel bij.

ik rij op de GT dus in verhouding tot de sport of een T-Max, minder druk op het voorwiel,
ik rij meestal met koffer, helpt ook niet, heb wel de achtervering op max. om hem nog een beetje op zijn neus te krijgen, dit even voor het wegglijden van het voorwiel met de Metzeler bij snelle bochten
 
Laatst bewerkt:
Wat een krankzinnige prijs voor 2 scooterbandje inclusief plaatsen. Het loont de moeite om even naar Duitsland te rijden.....

ik weet het, kan ook bestellen, maar er was iets met een homologatie van BMW,
dus had iets van laat BMW deze keer opzetten, weet ik volgende keer dat het mag/kan, kost het precies de helft.
 
vandaag 500km rondje gedaan waarvan maar 125 snelweg, rest Alpjes.
de Pilot Power 3 scooter of SC is alles wat ik ervan hoopte, geen enkele keer een lokale vanachter :j gehad,
wel meerder keren bij en ingehaald,
nou is mijn ervaring natuurlijk ook wel verbetert, maar had nog altijd wel moeite met sommige lui, logies, ik rijd op een scooter van 300kg + meestal camera(s) en Lensen en drinken in de Beautycase, met een achter veer die je hoger en lager kunt stellen, dat is het.
Ik heb geen enkele keer een bocht met bonzend hart op een Lucky manier genomen,
steeds eerste plaats controle over wat ik doe.
zeer comfortabele band, maar voelt nog steeds wat er met het wegdek aan de hand is, steentjes, teer, etcetera.

Ik ben zeer tevreden.
 
ik heb op de downtown city grip winter en op de x10 save mc28 allebij winterprofiel.
wat mij toendertijd ook bij mish opviel op de Beverly is dat dat het winterprofiel bij sommige snelheden vooral bij koude banden af en toe stuitert.
ervaren jullie dat ook?
 
Ik wil de IRC banden op mijn SH gaan vervangen, liefst voor komende winter!

Heb goede ervaringen met Heidenau K66 Snowtec maar lees ook goede berichten over de Metzeler Feelfree....

Tips zijn welkom!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook Heidenau's K66 Snowtecs inmiddels. Voelen degelijk aan, bij droog weer zeker veel meer grip bij het per ongeluk meepakken van witte strepen.
Nat weer nog geen ervaring, maar kan niet slechter zijn dan IRC ;)

Mijn dealer raadde mij nog Bridgestone Batlacc SC aan, heb ik verder geen ervaring mee.
 
Vraag me af ik het hele jaar door kan rijden met de Snowtecs zonder overmatige slijtage.....

Hele jaar op winterbanden rijden met de auto is ook niet ideaal voor je bandjes.

Zijn het echt winterbanden of zijn het all-weather banden?
 
Terug bandenwissel gedaan na 17500km met Michelin Pilot Roads; eerste indruk van DUNLOP RoadSmart III is zeer positief ; band is ongevoelig voor vakwisselingen middenin 2vaks-betonbaan (was bij Bridgestone BattleAx wél anders!) en de banden sturen zeer precies in (scherper nog dan de Michelin MPR die ik voordien had). Prijzen vallen best mee (140€ voorband; 190€ achter) maar hierop geeft MOTOTECH nog wel 20% karting! Nu nog uittesten bij verzopen nat maar ook in die omstandigheden zou de RS III de referentie zijn...
 
Terug bandenwissel gedaan na 17500km met Michelin Pilot Roads; eerste indruk van DUNLOP RoadSmart III is zeer positief ; band is ongevoelig voor vakwisselingen middenin 2vaks-betonbaan (was bij Bridgestone BattleAx wél anders!) en de banden sturen zeer precies in (scherper nog dan de Michelin MPR die ik voordien had). Prijzen vallen best mee (140€ voorband; 190€ achter) maar hierop geeft MOTOTECH nog wel 20% karting! Nu nog uittesten bij verzopen nat maar ook in die omstandigheden zou de RS III de referentie zijn...
Je schrijft hier over motorbanden in het scooterbandentopic. Ik zou dit in het motorbandentopic doen.
En de Bridgestones heten bijna allemaal Battlax (geen Battleax). Het gaat om het modelnummer dat daarna komt als je ze wilt onderscheiden.
 
Vraag me af ik het hele jaar door kan rijden met de Snowtecs zonder overmatige slijtage.....

Hele jaar op winterbanden rijden met de auto is ook niet ideaal voor je bandjes.

Zijn het echt winterbanden of zijn het all-weather banden?

Ik ga er heel het jaar mee rijden. Ns 17000 km zijn ze zeker versleten, dus volgend jaar herfst weer nieuwe.
 
@ Super Blackbird: een Honda NC 700D Integra is een SCOOTER en daarom lijkt het mij logisch dat ik dit post in het scooterbanden topic.

En voor de taalnazi: de eerste banden die er fabrieksstandaard oplagen waren zoals U het heel juist opmerkt Batllax, type BT 23.
 
@ Super Blackbird: een Honda NC 700D Integra is een SCOOTER en daarom lijkt het mij logisch dat ik dit post in het scooterbanden topic.

En voor de taalnazi: de eerste banden die er fabrieksstandaard oplagen waren zoals U het heel juist opmerkt Batllax, type BT 23.
Daarover verschillen we dan van mening.
Op jouw motorscooter passen alleen maar motorbanden, en geen scooterbanden. Alle banden die hier besproken worden zijn niet voor jou van toepassing, en omgekeerd gaat dat ook op.
Dus vandaar mijn advies voor het motorbandentopic.

En m.b.t. taal-nazi: Battlax (dus dubbel tt en een enkele l) zegt (bijna) niets over je banden. Vandaar dus dat ik om het type vraag. Verkeerd schrijven en geen model erbij zetten maakt opzoeken op het internet bijzonder lastig.......
 
Wat voor Winter/allseason banden adviseren jullie voor een Piaggio Zip uit 2012? Zowel voor als achterband.
 
Wat voor Winter/allseason banden adviseren jullie voor een Piaggio Zip uit 2012? Zowel voor als achterband.
Geen idee, ik heb geen gegevens van deze scooter. Volgens mijn leveranciers is deze maar tot 2007 geleverd.
Dus als je mij de bandenmaten kan aanleveren wil ik wel even kijken wat er leverbaar is.
 
Op echte winterbanden zomers rijden is in veel landen net zo fout als op zomerbanden in de winter,
krijg je een ongeluk waar je aantoonbaar geen ongeluk (meestal de langere remweg, die is op winterbandtjes bij te warm weer tot wel 50% langer) zou hebben gehad met zomer bandjes...
 
@ Super Blackbird: taalnazi is een woord uit één stuk, zonder koppelteken...
Beetje flauw bezig Djazz. Ten eerste kan en mag je taalnazi zowel aan elkaar als ook met koppelteken schrijven. Alleen het woord "taalnazi" op zich al... :N
Ten tweede heeft Super Blackbird hierin volkomen gelijk, we hebben het hier niet over een vergeten d of dt, maar over een merknaam. En dan is het inderdaad verrekte lastig zoeken op internet als het verkeerd geschreven is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan