Alles over Banden, Scooter-Banden! rubber

kies je bij nieuwe banden voor diagonaal of radiaal (scooter

  • Radiaal.

    Stemmen: 7 70,0%
  • Diagonaal.

    Stemmen: 1 10,0%
  • geen idee.

    Stemmen: 2 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10
En die nieuwste van Michelin heb ik (nog) niet in de juiste maat gevonden, heb geen MAXI scooter.

Zo lang de verkopen niet pijnlijk naar beneden gaan t.o.v. de concurrent, komt er gewoon niets nieuws, Bridgestone en Dunlop hebben het nieuwste materiaal voor de kleinere maten, één jaar oud (op moment van schrijven), de CityGR is gewoon al een tijd langer op de markt maar voldoet voor veel mensen nog uitstekend.

Het is niet anders bij de scooters, doorschuif van de motoren, materiaal is er.
de grote maxiscooters is een vrij nieuwe markt met andere eisen,
het doorschuiven gaat nu wat sneller,
je ziet steeds meer afgeleiden uit het motor segment naar de scooter toekomen,
wel eerst naar de Maxiscooter.
 
Laatst bewerkt:
afgelopen week de michelin city grips weer terug gemonteerd aangezien de kans op sneeuw wel heel klein gaat worden.

Dus de Heidenau K66 konden er af.
de lamellen zijn er na 4 maanden niet meer allemaal, maar wel voldoende profiel.
heb ik niks geks kunnen ontdekken, rijden fijn, meer hoeft ook niet voor op de weg denk ik.
full
 
Laatst bewerkt:
Pilot Road 4 SC is in 14" en 15" beschikbaar, dus voor:

BMW C600、650 Sport,KYMCO Xciting,SUZUKI AN650,SYM MAXSYM 400、600 YAMAHA TMAX 500、530

Pilot Road 4 SC:
120/70 R14 & 160/60 R14、
120/70 R15 & 160/60 R15

Pilot Road 4 SC
image.php



000_2412.jpg


Pilot Power 3 SC:
120/70 R15、& 160/60 R15

Pilot Power 3 SC
image.php


MICHELIN Power 3 & Road 4 Scooter 新胎發表
 
Laatst bewerkt:
Beste MF ers,

rijd momenteel een Gilera Fuoco , de bandjes zijn gelukkig bijna versleten (City Grip) en wil graag sportievere banden monteren met meer grip in het droge.(levensduur is niet belangrijk)
Wat is jullie ervaring in deze , ikzelf zit te denken aan Pirelli Diablo scooter of een Dunlop Scootsmart.
Of is er ook een sportievere Michelin ?
Ben ook geïnteresseerd in de Michelin Pilot Road 4 Scooter maar kan nergens de bandenmaten ervan vinden.

Ik ken geen andere Fuoco rijders en mijn dealer levert / adviseert alleen City Grip , dus dat gaat hem niet worden.

De bandenmaten zijn: 2 keer 120/70-12" en 1 keer 140 of 150/70-14". :?

Iedereen alvast bedankt voor de reaktie's
 
Beste MF ers,

rijd momenteel een Gilera Fuoco , de bandjes zijn gelukkig bijna versleten (City Grip) en wil graag sportievere banden monteren met meer grip in het droge.(levensduur is niet belangrijk)
Wat is jullie ervaring in deze , ikzelf zit te denken aan Pirelli Diablo scooter of een Dunlop Scootsmart.
Of is er ook een sportievere Michelin ?
Ben ook geïnteresseerd in de Michelin Pilot Road 4 Scooter maar kan nergens de bandenmaten ervan vinden.

Ik ken geen andere Fuoco rijders en mijn dealer levert / adviseert alleen City Grip , dus dat gaat hem niet worden.

De bandenmaten zijn: 2 keer 120/70-12" en 1 keer 140 of 150/70-14". :?

Iedereen alvast bedankt voor de reaktie's

ik zou eens bij de mp3 groep roepen, daar heb je veel ervaring.
Dunlop heeft het nieuwste rubber, voor jou banden maat. s6
 
...Ben ook geïnteresseerd in de Michelin Pilot Road 4 Scooter maar kan nergens de bandenmaten ervan vinden...

Die zette ik nota bene neer in het bericht boven jou bericht!
Je hebt gewoon een wiel te veel of te klein dus weg ermee.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Heb 140/70 15 nodig, die is er dus weer niet, zou 160/60 15 passen??

De 160/60R15 is in diameter 4 millimeter kleiner,en je hebt een snelheidsverlies van 0,8 km.
120 is dan 119,2
Verwaarloosbaar dus.
Echter hij is wel 2 cm breder dan de 140-er.
Als je die ruimte in de achterbrug hebt in de breedte,ruimschoots wel te verstaan,minimaal 1 cm aan weerskanten over,dan kan het wel.

En wat die dame betreft,die mag wel een keertje met me mee achterop,en dan ga ik er dan wel eventjes mee babbelen,of er nog meer in het vat zit.
 
Laatst bewerkt:
P.s.; die dame zou er bij mij ook wel op mogen.........


Owkee dan *D

Meid uit scooter Mekka Taiwan,
de welvaart slaat daar toe dus over een paar jaar echt lekkere meiden,
nu nog effies wachten... alhoewel brand is erger :+

image.php


image.php



Ik speel trouwens een beetje vals want ik heb de url uit Taiwan genomen, ik vertoef soms op die sites en daar zijn ze
ze al volop aan het testen op de scooters.
MICHELIN Power 3 & Road 4 Scooter 新胎發表

Ik weet niet eens waar je ze hier in NL zou moeten kopen.
Ik heb niet veel verstand van banden maar ik denk toch wel dat jij een te groot hoogte verschil vraagt?


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
WebEngine,

ik bedoelde dat er op de Michelinsite geen afmetingen staan , dus jij kan wel een aantal bandenmaten neerzetten maar wie garandeer mij de juistheid ervan.
Ik hoopte namelijk op een reactie over geschikte banden voor mij waar ik wat mee kon , hier heb ik niks aan.

En wat bedoel je met " weg ermee ".
 
.. ikzelf zit te denken aan Pirelli Diablo scooter of een Dunlop Scootsmart.
Ben ook geïnteresseerd in de Michelin Pilot Road 4 Scooter maar kan nergens de bandenmaten ervan vinden.
De bandenmaten zijn: 2 keer 120/70-12" en 1 keer 140 of 150/70-14". :?
Motorbanden Aanbieding » GRATIS BEZORGD » Oponeo.nl
Deze maat is niet verkrijgbaar als Michelin Pilot Road 4.
Standaard heeft de Fuoco 140/70R14,maar ga je naar een 150/70R14,dan zal de scooter minder krachtiger zijn omdat je wiel dan groter is.
Je wiel is namelijk 14 mm in diameter groter,met dezelfde pk's,maar je kunt wel sneller.
Je hebt een verschil van 2,5% .Je merkt het alleen in toerental niet in de snelheidsmeter,want de telleraandrijving zit voor zover ik weet, aan de voorzijde.
 
Laatst bewerkt:
..........., maar helaas zit de kabel ergens in het blok
Volgens mij klopt dit niet.
Een voertuig wat namelijk op een bok kan worden gezet,heeft de snelheidsmetersensor(en) in het(de) voorwiel(en) zitten.
Ook deze Fuoco heeft dat.
Het voertuig beschikt namelijk niet over ABS,maar heeft wel in ieder voorwiel aan de binnenzijde ,
schuin onder de remblokken een sensor zitten die de wielsnelheid meet.
Helaas voor jou,maar ik heb een Werkplaatshandboek van dat ding in het engels.
Er wordt namelijk nergens over een sensor gesproken van de speedometer/tachometer in het motorblok.
Echter wel van 2 sensoren in de voorwielen.
En die sensoren zien er net zo uit,als op mijn Spidermax,en zitten op dezelfde plaats.
Ook is mijn snelheidsmeter aan de achterkant net zo als de Fuoco.
Heeft net zoals de Fuoco,een eletronische aansluiting.
 
Laatst bewerkt:
Ik had voor mijn Honda Helix nieuwe bandjes besteld bij Oponeo.
Het waren Pirelli SL26 bandjes. Na bestellen nog eens goed gekeken en toen bleek de snelheidsindex J = tot 100km/h te zijn.

Nu kan een Helix wel wat sneller al zal ik het niet snel rijden maar ik vraag me af of het kwaad kan om ze er dan toch op te leggen.
Ik heb de bestelling om kunnen zetten naar Heidenau K61's. Die gaan tot 130 km/h. Wel iets duurder maar er is niet zo veel keuze in de wielmaten van de Helix.
 
Volgens mij klopt dit niet.
Een voertuig wat namelijk op een bok kan worden gezet,heeft de snelheidsmetersensor(en) in het(de) voorwiel(en) zitten.
Ook deze Fuoco heeft dat.
Het voertuig beschikt namelijk niet over ABS,maar heeft wel in ieder voorwiel aan de binnenzijde ,
schuin onder de remblokken een sensor zitten die de wielsnelheid meet.
Helaas voor jou,maar ik heb een Werkplaatshandboek van dat ding in het engels.
Er wordt namelijk nergens over een sensor gesproken van de speedometer/tachometer in het motorblok.
Echter wel van 2 sensoren in de voorwielen.
En die sensoren zien er net zo uit,als op mijn Spidermax,en zitten op dezelfde plaats.
Ook is mijn snelheidsmeter aan de achterkant net zo als de Fuoco.
Heeft net zoals de Fuoco,een eletronische aansluiting.
was je 2 voorwielen al vergeten bij het reageren... :o
 
afgelopen week de michelin city grips weer terug gemonteerd aangezien de kans op sneeuw wel heel klein gaat worden.

Dus de Heidenau K66 konden er af.
de lamellen zijn er na 4 maanden niet meer allemaal, maar wel voldoende profiel.
heb ik niks geks kunnen ontdekken, rijden fijn, meer hoeft ook niet voor op de weg denk ik.
[afbeelding]
Is de K66 geen all-weather band? Ik heb hem achter en bevalt prima. Naast de K66 heb ik onder meer scooter gereden met City Grip (zowel gewone als winter uitvoering) en Sava winterbanden.

Ik ben geen bandenspecialist en het zal wel aan mij liggen, maar het verschil tussen gewone City Grips en City Grip Winter vind ik echt minimaal. De Sava's reden wel echt anders dan alle andere banden die ik tot nu toe heb gehad onder motorfietsen en motorscooters en die zou ik er zomers ook niet graag onder hebben. Met de City Grip Winter heb ik ook gewoon de hele zomer doorgereden, die lagen eronder toen ik de scooter kocht en de voorband ligt er nu na 15.000km nog onder. Mijn persoonlijke ervaring, niet elke band waar ze winter opzetten bestempel ik als echte winterband. Dit zijn puur mijn persoonlijke ervaringen hoor, maar in de winter zijn de City Grip Winter en K66 wat mij betreft redelijk vergelijkbaar onder de omstandigheden van de afgelopen Nederlandse winters.
 
Laatst bewerkt:
Is de K66 geen all-weather band? Ik heb hem achter en bevalt prima. Naast de K66 heb ik onder meer scooter gereden met City Grip (zowel gewone als winter uitvoering) en Sava winterbanden.

Ik ben geen bandenspecialist en het zal wel aan mij liggen, maar het verschil tussen gewone City Grips en City Grip Winter vind ik echt minimaal. De Sava's reden wel echt anders dan alle andere banden die ik tot nu toe heb gehad onder motorfietsen en motorscooters en die zou ik er zomers ook niet graag onder hebben. Met de City Grip Winter heb ik ook gewoon de hele zomer doorgereden, die lagen eronder toen ik de scooter kocht en de voorband ligt er nu na 15.000km nog onder. Mijn persoonlijke ervaring, niet elke band waar ze winter opzetten bestempel ik als echte winterband. Dit zijn puur mijn persoonlijke ervaringen hoor, maar in de winter zijn de City Grip Winter en K66 wat mij betreft redelijk vergelijkbaar onder de omstandigheden van de afgelopen Nederlandse winters.

zou best kunnen dat het geen pure winterbanden zijn maar zoals op de foto te zien zijn de lamellen al grotendeels weg en zoveel heb ik er niet op gereden v.d winter (3000 denk ik).
Maar ik heb geen haast meer ;) indien er weer een winter komt met 2 maanden sneeuw rijd ik rustig door op mijn gewone citygrips heen en weer naar de lidl 2 km verderop.
ga daar geen banden meer voor wisselen.

ik ben ook geen banden expert (meer) , verdiep me er minder in.
het lukt me redelijk om de toer en sport banden uit elkaar te houden qua types, voor de rest zijn de meeste mensen zo dat ze pas de band oppompen als een ander vraagt of ze geen lekke band hebben.
 
Laatst bewerkt:
zou best kunnen dat het geen pure winterbanden zijn maar zoals op de foto te zien zijn de lamellen al grotendeels weg en zoveel heb ik er niet op gereden v.d winter (3000 denk ik).
Maar ik heb geen haast meer ;) indien er weer een winter komt met 2 maanden sneeuw rijd ik rustig door op mijn gewone citygrips heen en weer naar de lidl 2 km verderop.
ga daar geen banden meer voor wisselen.

ik ben ook geen banden expert (meer) , verdiep me er minder in.
het lukt me redelijk om de toer en sport banden uit elkaar te houden qua types, voor de rest zijn de meeste mensen zo dat ze pas de band oppompen als een ander vraagt of ze geen lekke band hebben.


idd, of gekken zo als ik, die met een eigen 8atm luchttank en digitaal luchtpistool, de bandjes op 00.1 precies willen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Heb de k66 nu ruim 15k onder mijn DT300i zitten en bevallen me nog prima. :Y
Zit ondertussen wel op de slijtnokken maar heb daar nog meer als 2,8 mm profiel.
full
 
Heb de k66 nu ruim 15k onder mijn DT300i zitten en bevallen me nog prima. :Y
Zit ondertussen wel op de slijtnokken maar heb daar nog meer als 2,8 mm profiel.[afbeelding]
Hier dezelfde combi K66 met DT300 en bevalt inderdaad prima. Als mijn voorhand aan vervanging toe is wil ik daar ook de K66 om leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan