Laat ik je dan even kort wijzen op wat dingen die nu sowieso wèl interessant kunnen zijn
Als je de bike zaterdag op gaat halen, check dan voordat je weg rijdt het olie peil! Klinkt heel suf maar er willen nog wel eens dealers/handelaren zijn die er geen weet van hebben hoe je het niveau moet vullen/peilen van het dry-sump systeem van de RSV. Je kunt dit eigenlijk pas goed controleren als de motor warm is en als deze daarna recht staat (mag draaiend of net uitgeschakeld zijn, doet er niet heel veel toe). Als het controlebuisje op max staat op het moment dat de motor koud is (zoals bij heel veel andere motoren) dan weet je sowieso dat er teveel in zit!
Controleer even wat voor startrelais er in de motor zit. Als deze er exact zo uit ziet dan heb je de oude/originele.
[afbeelding]
Deze is eigenlijk veel te zwak. Dit kan er voor zorgen dat er niet voldoende "stroom" doorgegeven wordt aan je startmotor waardoor deze op zijn beurt weer te traag zal draaien om die twee dikke zuigers op-en-neer te laten gaan. En dit kan dan weer je startkoppeling naar de klote helpen. En dat kost serieus knaken...
Aprilia heeft inmiddels zelf een beter relais uitgebracht maar je kunt er ook een Yamaha startrelais (4KD-81-940-00) in doen. Kosten zo rond de 6 tientjes geloof ik maar het is echt een waardevolle "upgrade".
Gebruik sowieso een druppellader om de accu goed fit te houden. Net als bij het startrelais kan een zwakke accu uiteindelijk je startkoppeling slopen.
thnx voor de tip.. waar zit het startrelais onder het zadel neem ik aan....
De motor krijgt een complete afleverbeurt maar ik was zowiezo van plan om te informeren met welke olie ze de dingen hebben bij gevult / vervangen aangezien het bij de aprillia best gevoelig is.