Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen maar ik ben op het moment aan het rond kijken voor een aprilia rsv, nou is mijn oog gevallen op een 2004 model met 43000 op de teller. Het punt waar ik over twijfel is dat de achterbrug dus nooit is vervangen. Dus de brug die kan gaan schuren zit er nog onder. Moet ik me hier nog zorgen over maken na de km's die er al op staan ? En is het anders eventueel zelf te vervangen of iemand een idee of dit veel uren in arbeid is als ik zelf een andere achterbrug zou leveren bij een werkplaats. Ik neem tenminste aan dat die garantie claim van toen nu niet meer gedaan wordt ? Of heeft iemand hier daar een andere ervaring mee toevallig..
Wil dus niet dat ik straks nog met een enorme kostenpost ga zitten na aankoop.
Kan je mij linken waar je hebt gevonden dat de achterbrug vervangen hoort te worden of dat er iets anders mee is?
Gaat het over een gen1 of gen2?
 
Nooit van gehoord, weer wat geleerd.


Dat is de OG draad. Meer informatie heb ik er ook niet over.
Die had ik ook al gevonden inderdaad.. toch bedankt ! hoop dat er hier mensen met ervaring met deze achterbrug zijn die me meer advies kunnen geven.
 
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen maar ik ben op het moment aan het rond kijken voor een aprilia rsv, nou is mijn oog gevallen op een 2004 model met 43000 op de teller. Het punt waar ik over twijfel is dat de achterbrug dus nooit is vervangen. Dus de brug die kan gaan schuren zit er nog onder. Moet ik me hier nog zorgen over maken na de km's die er al op staan ? En is het anders eventueel zelf te vervangen of iemand een idee of dit veel uren in arbeid is als ik zelf een andere achterbrug zou leveren bij een werkplaats. Ik neem tenminste aan dat die garantie claim van toen nu niet meer gedaan wordt ? Of heeft iemand hier daar een andere ervaring mee toevallig..
Wil dus niet dat ik straks nog met een enorme kostenpost ga zitten na aankoop.

Als de verkeerde achterbrug er nog in zit dan kan dit nog steeds onder de terugroepactie vervangen worden. Even bellen naar Zwart motoren of Roké.
 
Als de verkeerde achterbrug er nog in zit dan kan dit nog steeds onder de terugroepactie vervangen worden. Even bellen naar Zwart motoren of Roké.
Dankje voor de reactie ducatilex, ik heb toevallig vanmorgen ook goedhart motoren gemaild of hun er ook iets over kunnen vertellen betreft de garantie regeling. Zag op hun site dat ze ook erkend aprilia dealer zijn. Mocht hier niks uit komen ga ik ook zeker even naar zwart motoren of roké bellen !
 
Dankje voor de reactie ducatilex, ik heb toevallig vanmorgen ook goedhart motoren gemaild of hun er ook iets over kunnen vertellen betreft de garantie regeling. Zag op hun site dat ze ook erkend aprilia dealer zijn. Mocht hier niks uit komen ga ik ook zeker even naar zwart motoren of roké bellen !

Ja als zij (service) dealer zijn dan moeten zij dat ook kunnen regelen. Omdat het een serieus veiligheidsrisico is vervangen ze die nog steeds. Heb het een paar jaar geleden nog laten doen toen ik een RSV1000R had met een verkeerde achterbrug.
 
Ja als zij (service) dealer zijn dan moeten zij dat ook kunnen regelen. Omdat het een serieus veiligheidsrisico is vervangen ze die nog steeds. Heb het een paar jaar geleden nog laten doen toen ik een RSV1000R had met een verkeerde achterbrug.
Goed om te weten ! Bedankt !
 
Update : Heb gisteren en vandaag contact gehad met 2 verschillende dealers en er zat er een bij die de recall nog gewoon uit wou voeren omdat deze nog open staat bij deze motor. Dus als de motor verder in orde is zal ik de nieuwe eigenaar worden en de claim uit laten voeren.
 
Volgens aprilia kan de recall toch niet meer uitgevoerd worden. Ze zeggen dat deze recall al oud is (dit snap ik) en dat het onderdeel niet meer leverbaar is. (Dit snap ik dan niet helemaal) Vind het moeilijk om te geloven dat er daar in de fabriek geen mal of iets meer ligt om deze achterbrug te produceren.
Ik las dat sommige mensen het schroefgat dicht hebben laten lassen met MIG/TIG. Iemand hier misschien ervaring mee ?
 
Bij m'n RSV mille krijg ik 1 van de achtertandwiel moeren niet los. Ze as en de moer draaien los van elkaar zonder dat de moer er af gaat.
Heeft iemand dit wel eens gehad en hoe heb je het opgelost?
 
Bij m'n RSV mille krijg ik 1 van de achtertandwiel moeren niet los. Ze as en de moer draaien los van elkaar zonder dat de moer er af gaat.
Heeft iemand dit wel eens gehad en hoe heb je het opgelost?
Welke versie heb je, die met sleutel 17 of de inbus aan de binnenkant?

Klem de bout met de moer waar sleutel 17 op past in de bankschroef,
OF
Zet de inbus die in de tandwieldragermoer valt in de bankschroef.

zet een electrische schroevendraaier/luchtsleutel op de moer aan de tandwielkant.
Zet een platte schroevendraaier tussen de moer en je tandwiel.
Tegelijk linksom laten draaien en wrikken met de platte schroevendraaier.

Als je in het noorden zit wil ik het ook wel voor je doen, eitje. (Hoogezand).

Dan hoop ik voor je dat de moer zelf kapot is en niet het schroefdraad van de bout.
Die zijn wel bij slopers te vinden maar duurder.
 
Welke versie heb je, die met sleutel 17 of de inbus aan de binnenkant?

Klem de bout met de moer waar sleutel 17 op past in de bankschroef,
OF
Zet de inbus die in de tandwieldragermoer valt in de bankschroef.

zet een electrische schroevendraaier/luchtsleutel op de moer aan de tandwielkant.
Zet een platte schroevendraaier tussen de moer en je tandwiel.
Tegelijk linksom laten draaien en wrikken met de platte schroevendraaier.

Als je in het noorden zit wil ik het ook wel voor je doen, eitje. (Hoogezand).

Dan hoop ik voor je dat de moer zelf kapot is en niet het schroefdraad van de bout.
Die zijn wel bij slopers te vinden maar duurder.
Thanks ik ga het proberen.
Het is de versie met de moer.
Ik woon in het midden van NL helaas.
 
Volgens aprilia kan de recall toch niet meer uitgevoerd worden. Ze zeggen dat deze recall al oud is (dit snap ik) en dat het onderdeel niet meer leverbaar is. (Dit snap ik dan niet helemaal) Vind het moeilijk om te geloven dat er daar in de fabriek geen mal of iets meer ligt om deze achterbrug te produceren.
Ik las dat sommige mensen het schroefgat dicht hebben laten lassen met MIG/TIG. Iemand hier misschien ervaring mee ?
Ik zou met een grote boog om die RSV heen lopen. De recall is inderdaad al van enorm lang geleden. Het feit dat deze RSV de recall nog steeds niet heeft laten uitvoeren, kan weinig goeds betekenen voor de rest van het onderhoud.

En je moet ook niet met zo'n risico brug willen rijden. Tuurlijk, blijkbaar houdt 'ie het al lang uit, maar je zult maar net degene zijn waarbij de brug het begeeft. Ik moet er niet aan denken...
 
Ik zou met een grote boog om die RSV heen lopen. De recall is inderdaad al van enorm lang geleden. Het feit dat deze RSV de recall nog steeds niet heeft laten uitvoeren, kan weinig goeds betekenen voor de rest van het onderhoud.

En je moet ook niet met zo'n risico brug willen rijden. Tuurlijk, blijkbaar houdt 'ie het al lang uit, maar je zult maar net degene zijn waarbij de brug het begeeft. Ik moet er niet aan denken...
Voor de met een grote boog er om heen lopen is het helaas al te laat. Heb de motor gekocht in de wetenschap dat de recall dus nog uitgevoerd kon worden (dit werd me door een aprilia dealer verteld)
Eenmaal de recall ingediend kregen ze bericht terug dat deze dus niet meer uitgevoerd kon worden.. :')
Voor de rest is er wel onderhouds historie dus daar maak ik niet zo'n zorgen om.
Was online al de "verbeterde" achterbrug 2de hands tegen gekomen dus ga deze dan denk ik maar kopen en laten monteren zodat ik zeker weet dat het goed zit met de achterbrug. Moet zelf ook niet denken aan wat er gebeurt als ie scheurt..
 
Welke versie heb je, die met sleutel 17 of de inbus aan de binnenkant?

Klem de bout met de moer waar sleutel 17 op past in de bankschroef,
OF
Zet de inbus die in de tandwieldragermoer valt in de bankschroef.

zet een electrische schroevendraaier/luchtsleutel op de moer aan de tandwielkant.
Zet een platte schroevendraaier tussen de moer en je tandwiel.
Tegelijk linksom laten draaien en wrikken met de platte schroevendraaier.

Als je in het noorden zit wil ik het ook wel voor je doen, eitje. (Hoogezand).

Dan hoop ik voor je dat de moer zelf kapot is en niet het schroefdraad van de bout.
Die zijn wel bij slopers te vinden maar duurder.
Ik krijg er helaas geen schroevendraaier tussen..
 
Hallo allemaal,

In verband met beëindiging hobby staat mijn Aprilia te koop. Factory model met carbon kuipen en carbon Mivv uitlaten. Bouwjaar 2007 met 32xxx op de teller. Graag bieden naar waarde.

IMG20220602180705.jpg
 
Hallo allemaal,

In verband met beëindiging hobby staat mijn Aprilia te koop. Factory model met carbon kuipen en carbon Mivv uitlaten. Bouwjaar 2007 met 32xxx op de teller. Graag bieden naar waarde.

Bekijk bijlage 1787255
Bouwjaar kan toch geen 2007 zijn? Kont en frame komen overeen met 2004 of 2005. Achterlichtje is enkel in 2004 geleverd (in Europa), maar die kun je erg makkelijk overzetten dus dat is niet zo veelzeggend.
 
Kan toch later op kenteken gezet zijn, dan is ie van '07.
Of import en dan die datum opgeven als bouwjaar, vergist men zich wel vaker in, al dan niet bewust.

Staat al 2 jaar te koop zie ik, wat mankeert er aan die mooie fiets? 😇
 
Hallo,

Ik heb de motor sinds 2017 in bezit. Er mankeert niks aan de motor. Destijds zelf uit Duitsland gehaald, op de Duitse papieren stond 2007 dus zo overgenomen bij de rdw. Heb steeds "serieus" geïnteresseerden die vervolgens voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Dan blijft hij mooi in verkoop staan 😉. Hij moet niet weg hè
 
Terug
Bovenaan Onderaan