Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Helaas heb ik weer jullie expertise nodig. Ik heb nu al een aantal keer gehad dat mij RSV 1000 r uit 2004 bij bijna thuiskomt begint te sputteren en soms uitgaat. Of ik nu 100 km of 30 km heb gereden dat maakt niet uit. Het probleem is dus. Na een lekker stuk te hebben gereden kom ik in Veenendaal aan (waar ik woon) kom je bij stoplichten de temperatuur loopt op (nooit echt boven de 100 graden) op een gegeven moment begint hij te sputteren en krijgt er moeite mee. Als ik hem even uitzet en opnieuw start is het over. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Helaas heb ik weer jullie expertise nodig. Ik heb nu al een aantal keer gehad dat mij RSV 1000 r uit 2004 bij bijna thuiskomt begint te sputteren en soms uitgaat. Of ik nu 100 km of 30 km heb gereden dat maakt niet uit. Het probleem is dus. Na een lekker stuk te hebben gereden kom ik in Veenendaal aan (waar ik woon) kom je bij stoplichten de temperatuur loopt op (nooit echt boven de 100 graden) op een gegeven moment begint hij te sputteren en krijgt er moeite mee. Als ik hem even uitzet en opnieuw start is het over. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Destijds bij mijn RSV 1000 Factory uit 2005 bij Roké de gasklephuizen laten synchroniseren omdat ik hetzelfde probleem had. Daarna geen enkel probleem meer gehad.
 
Helaas heb ik weer jullie expertise nodig. Ik heb nu al een aantal keer gehad dat mij RSV 1000 r uit 2004 bij bijna thuiskomt begint te sputteren en soms uitgaat. Of ik nu 100 km of 30 km heb gereden dat maakt niet uit. Het probleem is dus. Na een lekker stuk te hebben gereden kom ik in Veenendaal aan (waar ik woon) kom je bij stoplichten de temperatuur loopt op (nooit echt boven de 100 graden) op een gegeven moment begint hij te sputteren en krijgt er moeite mee. Als ik hem even uitzet en opnieuw start is het over. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Klinkt ook als een benzinetoevoer probleem. Benzinefilter vervuild/verstopt?
 
Wat ik dan niet snap is dat het niet uitmaakt of je 30 of 100km rijd.
vandaar mijn opmerking om onderweg een stoplicht na te bootsen.
Als er een soort van regelmaat in zit zou het voor een motorzaak (misschien) een richting zijn om te zoeken/meten.
Met dit soort storingen ga je het op een forum niet vinden vrees ik.
 
Wat ik dan niet snap is dat het niet uitmaakt of je 30 of 100km rijd.
vandaar mijn opmerking om onderweg een stoplicht na te bootsen.
Als er een soort van regelmaat in zit zou het voor een motorzaak (misschien) een richting zijn om te zoeken/meten.
Met dit soort storingen ga je het op een forum niet vinden vrees ik.
Sorry ik dacht dat je alleen liep te ouwehoeren. Maar ga ik proberen. Na lekker doorrijden een stukje stad op de route pakken. Ik weet haast zeker dat het probleem zich dan ook voor doet. Het is iets met de warmte.
 
Sorry ik dacht dat je alleen liep te ouwehoeren. Maar ga ik proberen. Na lekker doorrijden een stukje stad op de route pakken. Ik weet haast zeker dat het probleem zich dan ook voor doet. Het is iets met de warmte.
Ik dacht al dat je dat dacht. ;)
Maar dit soort storingen maken je gek, zal wel een opgave worden de oorzaak te vinden.
 
Het advies van midlifecrisis opgevolgd en na een stevige rit (motor warm) rustiger rijden even stoppen en ja hoor motor begint te sputteren.
Er worden 3 dingen gedaan.
1 gasklephuizen laten synchroniseren.
2 nieuwe iridium bougies.
3 een pijnlijke die niets met het probleem te maken heeft maar een ander probleem. Startkoppeling gaat vervangen worden 😭.
 
Nee, ik heb hem ook een berichten gestuurd omdat ik op zich geïnteresseerd was voor een 2e fiets alleen heb ik.mijn plannen gewijzigd. Heb hem.naar zijn minimale prijs gevraagd.

Je zou voor de marktwaarde ook eens kunnen vergelijken met de vraagprijzen op Mobile.de voor RSV's uit de 2007-2009 bouwjaren.
Daar vragen ze voor een fiets met lage kilometerstand in een courante kleurstelling tussen de 5000 en 6000 euro.
Ik zie ook een particulier die een red lion factory erop heeft staan uit 2008 met 15k kilometer gelopen en die vraagt 8900 euro.
Dat lijkt me dan weer erg ambitieus, maar waarschijnlijk is er voor elke vraagprijs wel een koper. Hoe hoger de vraagprijs, hoe langer de wachttijd op een koper :-).
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je daar natuurlijk óók bij vermelden dat je hem nog wel in moet voeren en langs het RDW moet voor een keuring en kenteken...
En zonder een net setje open dempers en (zo te zien) zonder duo afdekkapje. Ben je ook zo weer 600+ euro verder.

Het vergelijk vind ik sowieso niet fair, want je ziet al jaren dat RSV's in Duitsland meer opleveren dan in Nederland. Voor de prijs hoef je daar niet te shoppen. Wel is daar over het algemeen meer keus.
 
Hallo allemaal, ik heb recent een Aprilia RSV 1000 R uit 2006 gekocht, zie foto! Aangezien ik deze voor circuit wil gaan gebruiken ben ik op zoek naar een velgenset voor regenbanden. Weet iemand welke velgen passen op dit model? Passen de velgen van de RSV Mille '99-03' ook zonder aanpassingen op de mijne? Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_0910.JPG
    IMG_0910.JPG
    997,9 KB · Weergaven: 22
Hallo allemaal, ik heb recent een Aprilia RSV 1000 R uit 2006 gekocht, zie foto! Aangezien ik deze voor circuit wil gaan gebruiken ben ik op zoek naar een velgenset voor regenbanden. Weet iemand welke velgen passen op dit model? Passen de velgen van de RSV Mille '99-03' ook zonder aanpassingen op de mijne? Alvast bedankt!
Jij hebt het 2005 model. Die is uitgevoerd met radiale remklauwen. Daardoor passen enkel de wielen van de RSV 2003 R op jouw fiets zonder aanpassingen. Alle andere wielen van de '99-'03 generatie passen enkel na een aantal aanpassingen. Welke dat zijn moet je even op zoeken. Echt moeilijk is het niet, zat mensen die uiteindelijk de wielen met elkaar hebben uitgewisseld.
 
En zonder een net setje open dempers en (zo te zien) zonder duo afdekkapje. Ben je ook zo weer 600+ euro verder.

Het vergelijk vind ik sowieso niet fair, want je ziet al jaren dat RSV's in Duitsland meer opleveren dan in Nederland. Voor de prijs hoef je daar niet te shoppen. Wel is daar over het algemeen meer keus.
Ah ja, ik bedoelde het vergelijk vooral als richting op de NL prijzen. Zelf uit Duitsland importeren heeft nog wel meer nadelen denk ik.
In NL valt me op dat de vraagprijzen voor RSV's uit 2007-2009 eerder omhoog gaat dan omlaag. Huidige 'normaal' voor een <30k kilometer fiets hier ligt rond de 5500 euro vraagprijs denk ik. Maar zoals ik schreef; het is vooral ook wat je zelf over hebt voor die ene fiets in jouw perfecte kleurstelling en hoeveel kilometers gelopen je zelf wilt hebben en wat je dat totaal dan waard vind.
 
17 jaar geleden toen ik de motor 1 jaar in bezit had besloten de stickers van de neus af te halen omdat ik wat anders wilde ☺️.
Een paar jaar geleden de stickers van de kont afgehaald omdat er wat schaafplekken opzaten en ik de kont een keer zilvergrijs net als de rest wilde spuiten....
Dat laatste is er nooit van gekomen en een maand geleden wat stickers bij The Image Works besteld maar met de vraag of ze het wit weg wilde laten.
Geen probleem was het antwoord en gisteren ben ik aan het plakken gegaan.

Ik vind het in ieder geval geslaagd 😎

C8178814-91C8-4DD3-BD96-A0AF5C9E4414.jpeg
DD0DC8F4-9E6A-4629-96F4-58CD2FDDE4A0.jpeg
02737F39-610B-4483-BBF3-C1B281E72765.jpeg
 
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een superbike-kit op een RSV?
Ik heb op mijn vorige motoren allemaal een SBK-stuur gehad en dat stuurde heerlijk. Nu zit ik op de RSV op zich prima (de race-houding bevalt me beter dan een sport-tour houding) maar ik twijfel of ik ook op de RSV de overstap ga maken naar een superbike kit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan