als ik 2000 tot 3000 euro in mijn zak had... kocht ik..

Wat een gelul allemaal over motoren, een keertje goed naar de hoeren en je bent ook van je geld af.
 
Valse info vind ik echt :r Onwetendheid.. ach :P
In elk geval succes met je speurtocht verder.. het kan niet anders of je gaat je droommotor vinden, met zo'n gedegen voorbereiding!


Ik moet nu ik dit lees denken aan een stukje van Lebbis...
uit zijn show "hoe laat begint het schieten", in de live show, is helaas niet op de Vara uitzending gekomen....

Het ging er om dat hij altijd een paar schoenen KREEG van een vriend die in de schoenen wereld werkte, elk jaar kreeg hij een nieuw paar. en hij was tevreden. Toen hij een keer aan nieuwe schoenen toe was en zijn vriend niet beschikbaar.... ging hij naar de schoenen winkel (hardloop schoenen), daar hadden ze ALLE soorten schoenen, met extra demping met minder demping, met hoge wreef lage wreef etc...
Hij verwachtte nu de allerbeste schoen te krijgen (het was tenslotte een specalistische winkel met ALLE soorten...)

Wat het probleem was, door dat hij altijd 1 paar kreeg, was zijn verwachting van dit ene paar altijd 5 op de schaal van 10... nu hij naar de super winkel ging was zijn verwachting 10 op de schaal van 10....
Wat hij kreeg bij de gekregen schoen was een bevesting van 7 of 8,... (hoger dan zijn verwachting.... dus hij was blij!
Maar wat hij kreeg bij die 10 van 10 schoen.... ook een 7 of 8..... en dus lager....

Moraal... als je kan kiezen loop je het risico dat je teleurgesteld wordt... als je niet kan kiezen is het nooit echt fout.....

Toegepast op mijn zoektocht...
Ik had ook gewoon de eerste (SV650) kunnen kopen, had ik een fijne fiets gehad, hier en daar een tikkie werk (voorvering, ketting) verder ok.
Nu heb ik 5 sv's 2 TDM's 1 Trident en 1 CB750 geprobeerd en mijn verwachting is nog altijd heel erg hoog, en omdat te bevredigen...
 
TL 1000 is dat ... die is op dit moment niet meer op mijn short list te vinden :)
 
[.. verhaal]
Moraal... als je kan kiezen loop je het risico dat je teleurgesteld wordt... als je niet kan kiezen is het nooit echt fout.....

Toegepast op mijn zoektocht...
Ik had ook gewoon de eerste (SV650) kunnen kopen, had ik een fijne fiets gehad, hier en daar een tikkie werk (voorvering, ketting) verder ok.
Nu heb ik 5 sv's 2 TDM's 1 Trident en 1 CB750 geprobeerd en mijn verwachting is nog altijd heel erg hoog, en omdat te bevredigen...
Mooi :) Maar wat nu? Het zou zelfs zo kunnen zijn dat je nooit vind wat je zoekt :o
Mss toch maar rap een SV650 halen en klaar! :?
 
je moet geluk hebben denk ik....ik heb mijn SVtje gekocht en die was werkelijk in nieuwstaat, altijd binnen gestaan, goed de beurtjes gehad en geen cent geleden :P

en zo mooi is ie nu nog O-) :9~
 
Ik zelf zou er wel een allroad bij willen hebben voor de fun, een XT600E ofzo van na 2000 met een redelijke KM-stand en bijbehorende staat, maar goed... heb ook nog iets op het vuur staan voor eind 2011 waar ik ook nog geld in "moet" investeren.
 
Laatst bewerkt:
Als ik 3000 euro in me zak had ging ik mijn 8 jaar oude pc vervangen en mijn schoolgeld voor 2010/2011 betalen. :)



Realiteit is echter dat ik het gewoon moet afschrijven van me banksaldo aangezien ik het niet in me zak heb :')
 
Laatst bewerkt:
Nja... Dat had ik pas dus, toen kocht ik een Suzuki RF-900R. Honda VTR FireStorm was mijn 2e optie, Kawa ZZR-1100 m'n 3e.

Maarrrrrr.. Als ik dat bedrag nu nog eens had en m'n fietsen mocht houden, kocht ik iets van een enduro of een crosser om wat op te spelen.
 
Het is alweer eventjes geleden.
maar de kogel is door de kerk.
ik heb gekozen voor een budget fiets:
Kawasaki GPX600R 1991 voor weinig

ben nu bezig alles op orde te maken:
de gecoate tank uit de advertentie blijkt niet gelukt te zijn, er lekt nu brandstof uit zeker 2 mogelijk zelfs 3 locaties!

het niet lopen van de machine kwam overigens door water in de carburateurs, dat was zo opgelost.

Aangezien de tankcoating niet helemaal lekker zit, ga ik nu ook de andere dingen na lopen.

Voorlopig rijdt hij, en goed ook, binnenkort op het programma:
Nieuwe ketting en tand wielen plus osco.

Tot zo ver mijn zoektocht, ik heb gekozen om 10 keer minder uit te geven dan ik had begroot en ben tot nu toe niet ontevreden.
 
Laatst bewerkt:
ah, de kogel is door de kerk! Tis inderdaad een stuk minder dan begroot, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er minder lol van hebt! Veel plezier ermee!
 
Yamaha XT600E licht en een echte gooi en smijt fiets, ik kan er flink fun mee hebben.
Je zit er super recht op maar of echt toeren ermee gaat dat weet ik niet goed.

Edit: niet ver genoeg gekeken je hebt er inmiddels al een maar veel plezier er mee!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon voor de VFR gaan.. maar ik ben dan ook bevooroordeeld.

En anders een CBR, das ook een leuke alleskunner!
 
:? misschien moet je iets meer specificeren wat je wilt aan zithouding, vermogen etc, Wordt zo wel een hele lange lijst van merken en types, iedereen vindt nl dat zijn motor veel fungehalte heeft, anders hadden ze hem niet...... :/

en ps had ik zelf zo'n bedrag om uit te geven aan leuke extra's, dan begon ik met mooie laser uitlaten voor de tdm van mn lief, verder nog een monoseat voor mezelf, en verder is er in mn kledingkast ook altijd nog wel een plekje vrij. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan