Alternatief voor Bol d'Or?

Tvdh

MF veteraan
1 mei 2012
1.304
274
Boekel
Hallo,

Omdat ik sinds september van mijn 25 kw rijbewijs af ben ben ik al een paar maanden op zoek naar een nieuwe zware motor.

Ik vind Honda Bol dor's zeer stoere motoren, ik wil ook absoluut ook geen motor jonger dan 1985, maar een mooie originele vinden die niet de hoofdprijs kost blijkt ontzettend lastig te zijn.

Nou ben ik al jaren helemaal van de Honda's maar wat waren in de eind jaren 70 begin jaren 80 de concurrenten van de Honda Bol dor?



Groeten en alvast bedankt!
 
Kawasaki Zephyr 750, is ietsje jonger maar heeft wel de looks.
 
Iets lichter en een stuk zeldzamer: De Yamaha XS850. Heerlijke pittige karakteristieke drie cylinder.
Oja heb er toevallig een te koop :9
 
TS vraagt om motorfietsen die uit eind jaren '70 begin jaren '80 stammen, dus is een XJR van '95 wat te jong.
Maar ik weet niet wanneer de Yamaha FJ1100 op de markt kwam? Dat is volgens mij ook begin '80 geweest.
Dat is ook wel een Bol dor beater.
 
TS vraagt om motorfietsen die uit eind jaren '70 begin jaren '80 stammen, dus is een XJR van '95 wat te jong.
Maar ik weet niet wanneer de Yamaha FJ1100 op de markt kwam? Dat is volgens mij ook begin '80 geweest.
Dat is ook wel een Bol dor beater.

Fj 1100 is alleen 1984 en 1985 gemaakt, daarna kwam de Fj 1200.

Fj 1100 is ook te jong voor ts dus. :)
 
Wow super veel reacties :O
Harstikke bedankt allemaal :)

@Reinhoud, ja daar heb ik ook al over gedacht, echter rijd ik zelf al een suzuki gs uit 79 dus dan koop je praktisch weer dezelfde motor maar dan met een groter blok en dat is een beetje saai :P

Yamaha xs 850 werd ook genoemd, mooie motor echter ook lastig te vinden en ik denk dat de onderdelen ook moeilijker worden te vinden.

Cb 700 nighthawk werd ook genoemd maar die vind ik ( sorry als ik er iemand mee beledig ) spuuglelijk.

Gsx modellen vind ik wel mooi, maar is inderdaad net wat jonger dan 85 :P
Maar een bol dor is meer een toermotor en zoiets ben ik dus ook naar opzoek :)

Yamaha Fj 1100 is wel oud, maar doet zich MEGA modern voor en dat is niet helemaal mijn stijl.

Dat iemand zegt dat ik op mijn leeftijd een R1 moet rijden snap ik al helemaal niet, want ieder heeft zo zijn eigen smaak en ik rijd voornamelijk alleen maar oudere motoren :P

Kawasaki's z900 of z1000 zijn prima vervangers voor een bol dor, maar niet als het op de prijs aankomt, ik ben momenteel een Cb 750 Four uit 1972 aan het restaureren dus een budget van in de 1000en euro's zit er niet in.


In elk geval hartstikke bedankt allemaal, maar ik denk dat ik toch mijn ogen nog maar even open houd voor een mooie Bol Dor, het winterseizoen zit er tenslotte toch aan te komen en dan rijd ik toch voornamelijk, op mijn pekelfiets of in mijn Bmw.

Zal jullie wel op de hoogte houden als ik een leuk model tegenkom ;)
Vind ik wel leuk als er zoveel mensen je willen helpen dat je even iets terugdoet zodra dat kan :)


Groeten en nogmaals bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een CB750 Bol D'or te koop. Heb deze van de zomaar helemaal opgeknapt en volledig nagekeken. Frame opnieuw gespoten, blok nagekeken en gespoten.
Op dit moment liggen de tank en kappen bij de spuiter voor een nieuw kleurtje
Stuur me maar een PB als je interesse hebt!
 
Ik heb nog een CB750 Bol D'or te koop. Heb deze van de zomaar helemaal opgeknapt en volledig nagekeken. Frame opnieuw gespoten, blok nagekeken en gespoten.
Op dit moment liggen de tank en kappen bij de spuiter voor een nieuw kleurtje
Stuur me maar een PB als je interesse hebt!

Foto?!!
Niet dat ik er belang bij heb, maar het is altijd leuk een opgeknapt "brik" te zien! ;)
 
Als je van de bol d'or houdt maar je wilt iets anders dan is er eigenlijk maar één echte optie....


img0641gc.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan